Gå til innhold

Oktober: heia snuppa og lillesnuup :)


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Har du hatt en fin ferie? Synes alltid tiden går så sinnsykt fort i ferier, og i år var intet unntak.... og nå begynner det jo virkelig å nærme seg, 8 uker igjen!!! :o) Synes det begynner å bli litt tungt nå, spesielt om natta, har veldig mye kynnere og når jeg ligger presser det veldig mot underlivet - jordmora sa at det har noe med at hun har snudd seg med hodet ned, så da er jo det egentlig positivt. Er alt bra med begge dere? Har dere vært på omvisning på føden? Vi har ikke, og det synes jeg var litt merkelig.... trodde det var noe man skulle gjøre kanskje 2-3 mnd før.

Jeg er blitt 70% sykemeldt nå, så jeg kommer jo bare til å jobbe 2,5t om dagen fram til permisjonen starter. Og idag skal jeg, etter mye mas fra samboeren, pakke den berømte bagen å ha klar i tilfelle...

 

Du får ha en fin dag, så "snakkes" vi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Oioi,jeg ser det ble nesten baby på dere på torsdag!!Hvordan går det med deg og dere?Håper det går bra:)Det hørtes litt småskummelt ut å dra sånn til sykehuset å tro det er litt sterke kynnere for så å oppdage at det er rier...Kjeder du deg mye om dagene da?Det er vel ikke så mye du kan gjøre,for du skal vel holde deg helt i ro..?

Vi kom hjem fra ferie i dag.Har bare vært i Nord-Norge i sommer,så det ble ikke noen romantisk storbyferie på oss-men det har vært koselig likevel.Har tilogmed fått noen dager med sol,men dette må være første sommeren jeg ikke har badet i havet.Tiden har gått utrolig fort,men vi har jo en uke igjen her før han starter på arbeid.Jeg er blitt fullt sykemeldt fra 21.aug,så jeg skal ikke tilbake etter ferien.Tror det kan bli litt laaanhe dager og mye bim på meg da.Natta er tung,helt enig.Snur og vrir meg hele natta.Våkner og hendene er nummene og kramper i legga(om jeg er så heldig å sovne da),samt at bekkenet verker..jaja,skal ikke klage egentlig!Skal ha omvisning på føden 29.aug.Bestillte time selv.Er spent!Du har vel sett deg om der nå;)Rakk du å pakke baggen?Regner med den står ved døra nå!!Skjønner jo av din erfaring at det kan være lurt jeg pakker den snart, i tilfelle....

Håper dere har det bra,og at du ikke er for engstelig-du skal se det går bra:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia igjen;) Velkommen hjem fra ferie:)

Her går det bare bra, jeg kjeder meg helt sinnsykt... strikker, ser på TV, sitter MYE foran BIM, og har begynt å lese ei tykk bok:o) Kan ikke gjøre stort annet, får ikke lov å gå tur eller gjøre noe som helst egentlig før uke 34 iallefall, men skal ta det veldig med ro resten av svangerskapet.. (som jeg håper iallefall varer en god del uker til)

 

Jeg hadde bestilt time til omvisning på føden på torsdagsmårran, fikk time 14.september - men den avbestilte vi bare igjen... har sett det vi trenger å se :) Jeg pakket baggen på tirsdag i forrige uke, men vi tok den ikke med når vi suste til sykehuset.... jeg trodde jo bare jeg var overengstelig, og at jeg skulle bli sendt hjem i samme farta - nesten komisk!! Men nå står den i yttergangen, veldig klar til en eventuell ny hastetur!

Skal på kontroll på fødepoliklinisk imorgen, håper jeg får vite litt mer da.. er så kjedelig å bare vente.. Men det er vel ingenting de kan si, det er jo så forskjellig fra person til person hvordan framgangen er - hvis jeg er skikkelig flink å ta det helt med ro, og alt ligger til rette så kan det jo tilogmed hende jeg går ut til termin!

 

Har dere enda en uke med ferie? Synes dere har hatt ferie så leeenge:) Regner med vi kommer til å "snakkes" en hel del framover her på nett nå, begge hjemmeværende og alt!

Ellers, er du i god form? Bortsett fra de nattlige plagene....uff, nesten så man gruer seg til hver natt!! Har beibien snudd seg med hodet ned? Fikk vogna i hus på lørdag... ååå - jeg kan stå å beundre den i timesvis, hihi.

 

Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Hvordan gikk det på kontrollen i dag?Bra håper jeg!

Ja,du må være flink å ta det helt rolig,selv om det er kjedelig..Kos deg med bøker, strikking,se film osv...Har dere altan så du kan sitte ute i finværet?

Det blir nok jeg også å gjøre mye av fremover,har sesong 5 og 6 av Sex og singelliv på DVD,lenge siden jeg har sett de og de er jo litt artige;)

Liker å lese krim,leste Jo Nesbø med Frelseren i sommer-spennende.Så leste jeg en koselig bok om 4 jenter,3 gravide og 1 hadde mistet som møttes og ble venner.Handlet om livet deres den første stunden etter at de fikk barn.Likte den boka,tror den het Små jordskjelv.Sånn "Bag of fun" bok om du kjenner til de.

 

Vi er i vår 4.ferieuke nå.Ganske rart å tenke på at det er over et år til jeg skal tilbake på jobb!Synes ikke du det er rart å tenke på?De sier tiden går så fort når man er hjemme det året,og hvis det går like fort som en mnd.forsvinner den vel før man har sukk for seg..

Har hentet vognen,veska,senga og kjøpt madrass i dag-så nå er alt i hus.Driver å vasker litt babyting nå,sengesett og diverse småtteri-det er så koselig:)Har prøvekjørt vogna i stuen,og kjenner jeg meg rett begynner jeg snart å mase på min kjære om å montere sengen:)

 

Har i løpet av den siste uka fått en del vann i kroppen,dovner bort i fingrene om natten og de ser ganske pølseaktig ut synes jeg:(Har fått høyere blodtrykk(litt for høyt synes jeg),men hadde ikke protein i urin så legen sa det ikke var svangerskapsforgiftning.Har enormt mye halsbrann til tider,spes.om kvelden og natten-så knasker Gaviscon,namnam;)Tror jeg har gått opp ca 14 kg nå,men det hører jo med så tar det ikke tungt.Skal jo ut å gå med vogna til høsten og det blir sikkert ikke like god tid til spising og å slappe av da,så det forsvinner vel etterhvert.Enn du,har du plager?

 

Ja,han/hun ligger med hodet ned-har gjort det siden uke 28 faktisk,om det ikke bare er tilfeldig at det er på kontrollene.Men legen sa at hodet var langt ned,vet ikke om det er festet seg..Din jente har vel hodet ned og festet ja,siden hun var på tur å komme litt tidlig:)??Tror ikke du trenger engste deg om det nå skulle skje snart,de er jo nesten ferdig:)

 

Ha en fin dag:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :o)

Det gikk kjempefint idag, var en veldig grundig kontroll synes jeg - kan vel ha no med at det var en student også der. Først sjekket de åssen beibien hadde det med en ultralyd som varte i det uendelige (synes nesten det ble FOR lenge) også var det gynekologisk undersøkelse.. og blodtrykk og alt det vanlige! Alt så ut slik som det gjorde før jeg forlot sykehuset i helga, så det var jo positivt. Må ta det veldig med ro fram til jeg er 34+0, også kan jeg gradvis begynne å gjøre litt... Så det blir heldigvis bare en uke der jeg må sitte/ligge stortsett :)

 

Har stor veranda, så der har jeg tilbrakt hele denne nyyyydelige dagen... med ei god bok og litt strikking! Går veldig greit å være hjemme så lenge været er sånn her, da koser jeg meg!

 

Synes det er helt merkelig at jeg ikke skal på jobb på så lenge... men jeg hører også alle sier at det året det forsvinner, så det er bare å nyte det!!Skal din samboer ha mer enn sine 6 uker permisjon? Min skal foreløpig bare ha sine 6 uker, men jeg har sagt at han får så mye han vil ha.. så får vi heller ordne det underveis :o)

Har også halsbrann, og har faktisk hatt ganske lavt blodtrykk,så har hatt enkelte dager hvor jeg har vært ganske svimmel.. Har bare 0-1 på ødem i kroppen, men når det er varmt så merker jeg at jeg får pølsefingre og pølsetær.. og leggene mine ser ut som klubber!! Har gått opp omtrent det samme som deg, det varierer litt, men nå hadde jeg både "lovehandles" og litt ekstra her og der før jeg ble gravid så :) Orker ikke stresse med kiloene nå, de skal jeg og barnevogna alltids ta knekken på til høsten. (må jo få stramma opp til årsfesten i februar iallefall:)

Sambo skal ta synslaser operasjon neste uke, så da blir han sykemeldt i 1 uke (pga fare for å få støv etc inn på øyet)... må si det blir litt deilig å ha han også hjemme en uke..Nesten som en ekstra ferie uke!

Hun ligger med hodet godt nedi og godt festet.. merker at det stikker veldig nedentil når jeg ligger, må ha ei stooooor pute mellom bena når jeg skal sove!

 

 

Nå skal jeg betale litt regninger, og se på Joey!!

Krysser fingrene for at det blir like bra vær imorgen!!

 

klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp i godværet:)

Kor flott at kontrollen gikk bra,det er jo bedre med for mye sjekking enn for lite:)Du skal se den uka du må være i ro går fort!

 

Næi,sambo skal ha 6 uker.De tar han når jeg er ferdig med permisjonen min,antakelig skal jeg ha de to første sammen med han fordi jeg skal ha ferie jeg har tilgode.Så han får 4 uker alene med den lille.Vi har diskutert ulike løsninger og funnet ut at denne passer best for oss,tror vi da:)Enn dere,skal han ha en dag i uka som du snakket om tidligere eller har dere endret det?

Å,skulle montere sengen nå-ble så skuffet da vi hadde fått feil farge.Skulle ha hvit,fikk sånn hvitvask-Ganske likt,men ikke rett!Fikk tilgodelappe,så må vel finne en annen seng kanskje..De visste ikke om de kunne få tak i den i hvit,men den er nå utstillet i hvit i butikken.

Har dere fått alt i hus?Synes det er litt vanskelig å vite hva man trenger egentlig...Samme med sykehusbaggen,aner ikke hva jeg skal pakke.Jeg bruker jo klærne,fotoapperatet er jo også i bruk innimellom,smat at mat som det står er viktig å ta med kan jeg jo ikke pakke ned nå;)Jeg trodde man fikk det på UNN..Toalettsaker går jo fort å ta med...Hva har du nån tips til noe jeg ikke har tenkt på...Du har kanskje det litt nærmere enn meg,det føles så lenge til på ett vis.

 

Det blir jo nesten som en ferieuke ja:)Jeg gruer litt til sambo begynner å jobbe igjen,det kan bli lange dager.Det er vel snakk om at det kan bli endel overtid også-kjedelig...!

 

Nå er det middag:)Kos deg!

 

Klem

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godmorgen :)

Sambo skal ha hver mandag i 30 uker, fikk faktisk svar fra jobben hans igår at det var ok - så det blir jo deilig. Jeg skal også være hjemme den dagen, med ulønnet permisjon... MEN, mandagene er min trene/shoppe/ikke-være-hjemme dag har vi blitt enige om :) Så da får han være i fred med lillebanet, og jeg får en dag med litt sosialt og sånnt!

 

Hvor var det dere hadde kjøpt seng da? kjedelig når det er feil!

Tror vi har fått alt i hus - fikk endel hos broren til samboeren som har ei datter på snart 2 år... bilstol, vippestol, brystpumpe og endel sånne ting:) Det er alltids noe vi mangler, men det får vi bare kjøpe etterhvert... tror vi har det aller viktigeste iallefall!

 

Mat fikk jeg på UNN, men ikke samboer... men det er jo kiosk der så sånnsett er det jo ingen krise. Jeg smugla inn et par ekstra skiver til frokost og kvelds, så han fikk seg mat likevel :D jeg hadde en toalettmappe med sånne småflasker av alt : shampo,balsam,bodylotion, etc.. alt kjøpt på Åhlens - det var veldig greit å ha! også reisetannbørsten/kremen min hadde jeg lagt i, og en liten prøveflaske parfyme og en deodorant.. er greit å ha litt å freshe seg opp med, for man føler seg langt fra særlig fin der man ligger :D Ellers, så er det jo som du sier, man bruker jo tingene så man kan jo ikke pakke det ned så lenge før. Greit å ha en lapp liggende med hva du trenger, i tilfelle du får jernteppe når det skjer noe!

 

Jobber han på SAS hotellet? Der var det visst mye overtid framover, noen av de som jobbet der hadde også fått tilbud om ekstra penger (10 000 i uka tror jeg, i tillegg til vanlig lønn) for å ikke ta ferie!! min sambo er ennå oppe på åsgård, der er det vanlige arbeidstider.. ikke så mange ansatte som er der heller, tror jeg!

 

Kjedelig vær idag... skal bake tredobbel porsjon med rosinboller idag:) Igår lagde jeg 20 piroger, greit å ha litt i fryseren hvis det blir litt hektiske tider i starten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Ganske lurt å gjøre det sånn egentlig,da får jo du en dag "fri" i uka-det kan sikkert være godt:)

Kjøpt seng på Sjarmtrollet,men jeg tror det ordner seg.De ringte i dag at de ville få den etterhvert så det er jo flott.Har også fått endel brukt etter mine småsøsken,f.eks vugge og en del klær.Men jeg har funnet ut at jeg må ha litt å gjøre fremover,så jeg skal ikke stresse med handling heller ta å spre den litt fremover.

Næi,han jobber på Bukken eller Reinen-husker ikke hva men det er der borte.Han vet vel ikke sikkert enda om det blir overtid,men de regnet med det før sommeren.Han starter jo 2 uker etter de andre siden han gikk 2 uker senere på ferie.Ja,hørte det er hektisk på SAS hotellet,godt med ekstra penger,men det må være tungt å ikke ha sommerferie.

 

Å,det hørtes godt ut med boller!!Vi har ikke fryseboks,bare sånn del under kjøleskapet så har nesten ikke plass til å bake opp.Men må vel tømme for alt unødvendig etterhvert så jeg får plass til noen boller og kanskje en kake..Har så lyst på fryseboks,men vet ikke helt hvor vi har plass,vi har ikke innebod.

 

Skal dere gå på babysvømming?Jeg tror vi skal det så fremt vi får plass og at det er slik at vi begge kan dra sammen.Tror det kan være koselig.

 

Vet du når pappaene starter sine 2 uker etter fødselen?Er det samme dag som man føder eller når man kommer hjem?

 

Tror jeg skal lure med min kjære på kino i dag,lenge siden sist:)Man må vel gjøre slikt mens man kan.

 

Kos deg i lukten av ferske boller,mmm...mm..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg sitter enda her trykt foran PCskjermen...huff!

 

Vi har kombiskap, kjøl & frys.. så vi har bare 3 små skuffer, det er ganske fullt i frysern nå for å si det slikt :) Skulle gjerne hatt en egen en, men har heller ikke noen plass å plassere den foreløpig. Vi planlegger litt etterhvert å flytte, det er jo så høy fellesgjeld her vi bor nå... som vi ikke betaler ned på! Kan jo ha ett lån på over 2 million å betale mindre enn det vi betaler nå... Så vi kikker oss litt rundt iallefall. Har faktisk sett på noen leiligheter i Hamna, er det ikke der dere bor? Det er eneste plassen vi har råd til en passelig stor og ikke så gammel leilighet, ellers er det jo blitt helt sinnsykt dyrt overalt!!

 

Vet ikke om vi skal på babysvømming... vi kommer sikkert til å planlegge at vi skal det, også når alt kommer til alt så ender det med at vi ikke gjør det :o) Jeg får jo ikke lov å svømme framover, hadde gledet meg til å dra på gravid svømming på elisabethsenteret. Jaja, etter uke 34-35 kan jeg sikkert snike meg til litt bading på Alfheim iallefall - bare jeg ikke svømmer så mye!

 

Pappaene bestemmer selv når de vil ta sine 2 uker, har du en helt ukomplisert fødsel og blir sendt hjem dagen etter så kan han jo ta den fra fødselsdagen... men hvis du blir liggende noen dager på barsel så kan det jo være greit å spare de til du kommer hjem, da han ikke får være der hele tiden - og det kan bli kjedelig..

 

Vi planlegger kino til helga, Superman returns og den med Jennifer Aniston... break up ettellerannet:)

 

Har tenkt litt på hva vi kan forvente oss å ha utbetalt i mnd når vi går hjemme med 80% lønn... kan jo bli spennende å se.. Flere som sier at det regnes på dager, så lørdager får man ikke betalt for - selvom man har jobbet på lørdager... jeg vet ikke, synes alt dette med permisjon og lønn er utrolig innvikla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,sitter her enda jeg også..:)Men tror du har inspirert meg til litt bollebaking senere:))Så da er det en som blir glad vet jeg.

Jo,vi bor i Hamna.Stortrives her faktisk:)Fin utsikt,kort vei til lysløypa for turgåing,sol osv..Det er jo helt sinnsvake priser her i Tromsø!!Leser fortsatt boligavisene,synes det er spennende å følge med.Synes det er mange leiligheter som er fine her i Hamna som ikke koster så ekstremt mye.

Har du vært på Alfheim tidligere?Noen som sier det er så skittent-ikke vet jeg har ikke vært.Kunne tenkt meg til å dra dit å svømme både før og etter fødselen om det ikke er så ille.Det er jo mer trening på Elisabethsenteret,ikke så mye svømming.

Hadde tenkt det samme,bedre å ha han hjemme når vi kommer hjem enn at han skal sitte på sykehuset med oss.

Skal også se den The break up filmen,og Nynnes dagbok tenkte jeg-lest boka,var bra.

 

Sånne permisjonsting/lønn og div.er vanskelig ja.Vet ikke enda hva jeg vil få utbetalt.Blir spennende å se på neste lønning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har medlemsskap oppe på Alfheim - eller nå er det frosset ut året. Det er jo Nautilus der, også svømmer man med i prisen ... 190 kr mnd :) Jeg synes det er helt greit der, når jeg bare trener pleier jeg å foretrekke å ta dusjen hjemme.. men jeg har med meg badesko, så jeg dusjer med de på når jeg har svømt:) Er helt OK bare for å svømme noen hundre meter, men det er jo ofte mye folk om ettermiddagene/kveldene. Før jeg ble gravid pleide jeg å være tirsdag og torsdag 07:00 å svømme, da var det jeg og et par gamlinger så det var faktisk ganske trivelig!

Det er jo finere og nyere på Stakkevollan, men det blir så langt unna for meg.. det blir kanskje enklere for deg å dra dit, om du kjører rundt på nordsia av øya! vet ikke hvordan det er med priser der, men på alfheim koster det vel 30-40kr for å svømme tror jeg.

 

Når var det det skulle starte opp igjen på Elisabethsenteret med bassengtrening?

 

Ble det bollebaking på deg? Har akkurat hatt foreldrene mine innom, så da forsvant det en god del boller - men, det er bare bra.. har tid nok å bake flere på :o) Får kose dere ikveld på kino, hvis det var idag dere skulle!

Har laget meg plan for imorgen, skal forandre farger på intriøret i stua... har hatt limegrønt og turkis nå siden tidlig i vår,så nå skal jeg over på litt mer brunt og litt lilla tror jeg :) Mer høststemning over det... skal rydde ned alt imorgen, og tvinge sambo med på shopping :o) Nye gardiner, puter, stearinlys... jippi, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er er A menneske da om du er å svømmer 07:00!!!:)Det blir litt for tidlig for meg..De starter opp 5 sept.16:00 med treningen,skal bli så godt,bare synd det er så lenge til.

Næi,det ble ikke bollebaking på meg:/Vi ble plutselig opptatt med så mye annet kjedelig...Rense vannlås og div.slikt.Men det kommer en ny dag i morgen:)I morgen blir det biff,peppersaus og bakt potet med hvitløkssmør og div.godt til middag-får vann i munnen når jeg tenker på det!

Å,det er artig å bytte stil:)Bruker også å gjøre det slik,bytte ut duker,lys,gardiner og bilder.Vi har turkis og rosa nå.Tror vi blir å ha det en stund nå.Har tidligere hatt orange eller limegrønt.Møblene er mørke og veggene lyse.Det er koselig nå på kvelden når det begynner å bli mørkt med stearinlys,et godt pledd,te og en god bok:)

Jeg gleder meg til å kan sitte oppe å amme,stelle og pludre på natten,det er mye bedre enn å ligge å vri seg søvnløs og se i taket vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok meget A-menneske:o) Er blitt enda verre etter jeg ble gravid, klarer ikke å sove til lengre enn 9-tiden uansett når jeg legger meg!! Merkelig. Før kunne jeg jo sove til både 2 og 3 i helgene.... 5.sept, kanskje jeg skal hive meg med da - rekker jo et par-tre runder før vi skal føde:)

Naaaam, hørtes jo helt himmelsk ut med biff...mmm...

Ble ikke noe stilbytte på meg, var å skulle finne nytt stasj - men fant INGENTING jeg likte. tror jeg skal herme litt etter deg, og bytte ut det limegrønne med rosa...bare for å få noe nytt:) har også mørke møbler og lyse vegger.. greit det, da kan man forandre så mye med bare litt småting!

Natt til søndag drømte jeg at jeg hadde født, og det var så koselig...vi bare gjorde sånne hverdagslige ting som å kle på snuppa, og gå en laaang tur med vogna... gjett om jeg var skuffa når jeg våkna :o)

 

Har du begynt å tenke på fødselen? De siste ukene har jeg tenkt en god del på det... men jeg prøver å bare dytte det litt til side, "alle" har jo kommet seg gjennom det.. Men, jeg må ærlig innrømme at jeg begynner å grue meg littegranne... tror jeg skal be om epidural:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Ja,jeg har tenkt endel på fødselen i det siste.Jeg skal til jordmor i morgen,da skal vi prate litt om den.Jeg gruer ikke så mye,gleder meg egentlig bare..Tenker at kvinner er laget for å føde og at "alle" kommer seg gjennom det.Det er nok så vondt at man vanskelig kan forestille seg det,men alikavell gjør jo de fleste det igjen:)Man må jo føde for å få det lille mennesket ut,så...Jeg gleder meg:)Tenkte jeg skal prøve uten smertestillende,men blir det slik at jeg trenger det blir jeg å be om det.Får bare ta det som det kommer..Skal ha omvisning på føden 29.,spent!

Vært ute å gått tur nå,det er så kjipt for jeg har så vondt i bekkenet nå at turene blir så korte.Blir nesten redd når jeg tenker på at det i verste fall kan være 8 uker igjen(Håper det bare er 4 uker)!Da blir jeg vel sengeliggende:( Gleder meg til bassengtreningen starter igjen,kanskje jeg blir bedre da.Burde kanskje tatt en tur på Alfheim å svømt der siden det er så lenge til 5.sept.

Har endelig bakt kanelboller,men de er forsvunnet igjen,må nok bake nye-var så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så modig du er :) Men det er jo sant det du sier... hvis de sier at en epidural hvil dra fødselen ut i flere timer, så skal jeg også prøve til det ytterste og klare meg med lystgass! Begynner å glede meg sååå til å få hilse på lille personen som sparker som en gal inni her!! Jeg sneik meg ut til en liiiten tur på søndagen, men fikk med en gang masse kynnere..så tror jeg skal holde meg sittende iallefall et par uker til!! synd, for det er jo så deilig å gå tur nå når det begynner å bli mørkt på kveldene... Er faktisk utrolig klar for høsten nå, skal bli deilig - kanskje fordi jeg vet vi får ei lita tulle å dulle med =)

 

mmm.. kanelbollene forsvinner fort, men vi har tid i massevis til å bake nye :) tror jeg skal bake litt imorgen... får se..

Idag har jeg vært på jobb å farga håret, godt å få fresha seg litt opp... har farga meg mørk nå, siden både jeg og sambo er mørk så regner vi med lillebanet også blir å ha mørkt hår... og da var det ikke snakk om at jeg har lyst å være no blondine :D

 

pleier du å være på bim-treff? så det skulle være på peppes denne uka.. har aldri vært på noe sånnt, men det hadde jo vært greit å møtt noen andre gravide... så man har noen å trille med å litt sånt etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til høsten,synes det er koselig nå når det er litt mørkt om kveldene.Har kjøpt meg en god morgenkåpe jeg skal ha på meg på kalde netter når jeg er oppe med den lille,tror det blir kos-men selvsagt tungt også:)

Vi er også mørke i håret,jeg har vært blond siden jeg var 15 år-men er mørk nå:)Er det greit at man farger håret når man er gravid?Har gjort det hjemme et par ganger mens jeg var gravid,men var ikke helt sikker..Lenge siden nå.

Har vært på ett BIM treff før sommeren,men har ikke vært etter det.Burde nok dra,som du sier er det fint å bli kjent med andre man kan trille med osv.

Skjønner du kjeder deg litt,men tror det er verdt det å holde seg i ro en stund til:)Om ikke annnet enn en uke eller to til..Det er vel en sjanse for at det setter i gang fødselen om du er for aktiv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å farge håret.. eneste som kan være er at siden håret forandrer seg når man er gravid, kan fargen bli annerledes enn tidligere - men hvis du bruker en helt vanlig brun, ikke en crazy farge, så skal det godt gjøres at det blir en merkbar forskjell:) jeg har fått så tykt hår nå... men jeg regner med jeg mister en god del av det når jeg ammer:)

 

Man kommer vel i sånne barsel grupper etter fødsel også? der treffer man jo andre som har jevngamle babyer..

 

Idag har jeg tørket støv, helt rolig tidsfordriv... og det trengtes skikkelig også:) gulv vasken sparer jeg til sambo kommer hjem!

Fikk du forresten ny termin etter UL, eller har du samme? jeg ble flyttet 5 dager frem..hadde menstermin 12.okt:)

 

nå skal jeg fortsette å strikke, holder på med skjerf og luer i julegave til venninner:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg tror man kommer i barselgrupper.Håper det ihvertfall:)Skal dere gå på sånn parkurs etter fødsel som de tilbye førstegangsforeldre?Så det hang oppslag hos jordmor.Har dere vært sammen lenge?

 

Jeg ble flyttet en dag etter ul.Hadde termin 1.okt,og fikk 2.okt.Heldig du som ble flyttet så mye frem,det hadde jeg også håpet jeg skulle bli,men en dag tilbake var ikke så galt når jeg skulle den veien;)

 

Sov så lite i natt,så i dag er en orntlig daffedag...kjedelig!Har enda ikke kommet oss på kino,har dere vært å sett the break up?

 

Huff,jeg har faktisk ikke strikket siden lenge før ferien nå:(Blir litt kjedelig å bare srikke tepper.Har lyst å strikke andre ting,men jeg kan ikke lese oppskriftene for jeg aner ikke hva de ulike tingene er..Hadde håpet "svigermor" kunne lære meg litt i sommer,men det ble liksom aldri tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også man kommer i barselgrupper:) Har ikke sett noe om parkurs...det hadde jo vært noe det også, får se etter det når jeg skal til jordmor neste gang.... er enda 2 uker til det da.. :D

Vi har vært sammen i 3 år, bodd sammen i 2 :) enn dere?

 

Inatt var faktisk første natt på lenge der jeg faktisk sov godt, det er lenge mellom de nettene.... begynner å bli ganske klar for å ikke ha mage, å heller ha en baby... men sånn er det vel de siste ukene :)

 

nei, vi har jo heller ikke kommet oss på kino...hehe.. samboer skal jo ta laseroperasjon i øynene imorgen,så han har måttet bruke briller i 1 uke(bruker vanligvis linser), og brillene var så gamle at han så så dårlig i de at han orka ikke noe kino:P Men nå når han blir sykemeldt snakka vi om at vi skulle dra på dagtid å se en film, blir vel sikkert the break up..synes den ser morsom ut, også varer den ikke i en evighet:)

 

Har lyst å lære meg å hekle... tro om det finnes noe slags kurs her i byen...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,kanskje husfliden har kurs..

Å,det hadde vært en drøm å hatt en hel natts søvn,uten doturer,halsbrann,dovne fingre og vondt bekken!Syns vi skulle få sove godt nå,for det blir jo ikke mye søvn siden:)

Vi har vært sammen i 2,5 år og bodd ilag snart 2 år:)

Har lyst å prøve Big horn steak house som åpnet i går,kanskje det blir restaurant og kino til helga:)Gleder meg til å kan ta et glass rødvin igjen,mmm..mm..det er godt!Men det blir vel en stund til,med tanke på amming og sånt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...