Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var hos jordmor hadde jeg blodtrykk på 95-50,normalt har jeg ligget på 150-60.Trodde blodtrykket ville øke men hos meg har det bare sunke.Er 16 uker på vei.Noen andre som har lavt blodtrykk?Hva kommer det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har alltid BT gått ned i svangerskapet, det har liksom blitt lavere jo lenger ut i svangerskapet jeg har kommet. Vi er litt ulike der, noen får høyt BT, andre lavt. Begge deler er visst normalt. Men det er jo greit å få lavere BT, da, så slipper man å bekymre seg for svangerskapsforgiftning (bare man ikke går rundt konstant svimmel, da pga for lavt BT)

Skrevet

Takk for svar altså,så det er derfor jeg er så svimmel til tider.Var ute å handlet på lørdag å trodde jeg skulle besvime.Måtte be noen få tak i noe drikke mens jeg satt meg ned.Litt ekkelt egentlig.

Skrevet

Det er litt slitsomt med lavt BT i denne varmen også.... man får ofte ikke nok væske i seg og det gjør jo ikke akkurat blodtrykket høyere.... Ta livet med ro du... ligg med bena høyt og få kjæresten din til å hente masse deilig drikke til deg. Spis lakris, det er vist et kjerringråd for å få opp trykket litt, og ikke ta magnesium (hvis du skulle gjøre det av en eller annen kost-tilskudds grunn...) for det virker BT senkende. Du får trøste deg med at det ofte normaliserer seg på slutten igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...