Gjest Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Vi skal male en gammel barneseng og tenkte å bruke oljemaling.. Har hørt at denne er skadelig for meg om jeg står og maler, men at når den er tørket er alle "gassene" lukket inne og er ikke skadelig for babyen som skal sove i den om den er luftet lenge og nok. Stemmer dette? Er det eventuellt noen som vet om en maling som er helt trygg? Det blir uansett min mann som blir satt til malejobben...
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Oljemaling gir fra seg gasser i etterkant, men så lenge den blir luftet godt nok skal det gå fint. All maling, etter det jeg har hørt inneholder gasser som ikke er bra. Uansett ville jeg ikke anbefalt deg å malt en seng med vannbasert- da kan den ikke vaskes særlig godt og den er mye vanskeligere å ha med å gjøre, synes jeg da.
PrincessElisabeth Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 vi har akkuratt pusset opp, jeg har malt med både vannbasert maling og oljebasert, men har luftet godt ut hele tiden. Har også hørt at malingen gir fra seg gasser også i etterkant av at den har tørket, men ville absolutt hatt oljemaling, muligens lakke over denne slik at man på en måte "stenger" gassene inne(har ikke hørt noe om olje, men for all del det kan jo hende det er like "ille") tror egentlig ikke at noe av det er særlig skadelig, ihvertfall ikke om du lufter ut jevnlig....
Winterlady Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Har jobbet i interiør/maleforretning. Bruk oljemaling, og la den avgasse seg ca 10-14 dager før baby sover i den eller i rommet. Hvis du er gravid nå ville jeg malt utendørs.
Gjest Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Tusen takk for svar! Siden tulla vår kommer i oktober kan vi nok trygt male sengen nå og la den lufte seg i flere uker i god-været. Høres ut som oljemaling er tingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå