Gå til innhold

Noen som fikk (symt.givende) bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ørste gang dere var gravide? Hvordan artet 2 svangerskap seg?

Hadde tenkt å satse på 2 barn, men er litt betenkt etter bekkenløsningsplagene...(har enda vondt i perioder 9mnd etter fødsel...)

ERFARINGER?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var svært plaget under 1. svangerskap for 4 år siden, med både bekkenløsning og låsning. Var fullt sykemeldt de 4 siste mnd.

Etter svangerskapet ble jeg ikke bra, og har hatt over 90 behandlinger hos kiropraktor pga bekkenlåsning, og låsninger som forplantet seg oppover i brystryggen. ( disse beh. mellom mine 2 sv.skap )

Til tross for dette, så ønsket vi oss veldig et barn til, og da jenta vår var 3 år fant vi ut at vi skulle prøve. Kjente symfysesmerter allerede da jeg var 5 uker på vei, og må innrømme at jeg rett og slett ble vettskremt. Tok det helt med ro, og kjente ikke noe igjen før jeg var 12 uker på vei, da satte symfysesmertene virkelig inn. Var på jobb, men lå rett ut hjemme etterpå. Da jeg var 13 uker på vei fikk jeg ei blødning som gjorde at jeg ble sykemeldt og dermed sengeliggende et par uker. Bekkenet ble da mye, mye bedre. Siden da har jeg vært fullt sykemeldt, og det har gått over all forventning! Ved å ligge mye, gjøre minst mulig husarbeid etc, så føler jeg at jeg har holdt bekkenløsninga i sjakk denne gangen. Har tatt mye mer hensyn til hva kroppen tåler, enn jeg gjorde første gang da alt var nytt for meg. Nå vet jeg feks at det verste jeg kan gjøre er å skreve ut med føttene, sitte på huk eller stå og gå lenge. Ved å unngå det, samt ligge mye på en myk madrass, så går det faktisk bra å være gravid! Visst har jeg ondt, men ikke sånn at jeg ikke holder ut. Og det er mindre ondt enn det var i 1. svangerskap. Enkelte dager er det faktisk sånn at jeg tenker at " jovisst, dette orker jeg en tredje gang også ". :-)

- Så min erfaring er altså at det trenger ikke bli verre under et nytt svangerskap. Ta hensyn til kroppen din, og innstill deg på 9 mnd hvor du gjør minimalt og det meste av husarbeid og barnestell overlates til mannen din.

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...