Gå til innhold

Bytte sykehus.....noen som har gjort det før meg?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har akkurat bikket over i andre trimester, og lurer på om noen av dere litt mer "erfarne" 2.trimestere vet hvordan det er med bytte av sykehus.

Samboeren har fått jobb i Bergen, og vi må plutselig flytte. Legen min har allerede søkt riksen for meg.....og siden jeg er fra Oslo, så har jeg fått inntrykk av at det nærmest er umulig å få plass der en vil hvis man søker for sent. Glad for innspill.

Jeg må uansett bli i Oslo i 2 mnd til uten kjæresten for å jobbe meg opp rett til fødselspenger. Kjipt å være alene, men er jo heldig som har en kjæreste som stiller 100 % opp, og som gleder seg enormt til å bli pappa.

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke gi noe sikkert svar. Men vi har jo fritt sykehusvalg, så det skulle vel også la seg gjøre å endre de valg man har gjort. Vet det kan være vanskelig å få plass ved ønsket sykehus i Oslo-området, vet ikke hvordan det er i Bergen. Det er slett ikke sikkert det er det samme presset der.

Råder deg til å snakke med legen din, kanskje h*n vet mer. Ta evt. kontakt med sykehuset i Bergen og forhør deg der.

Det er jo nødt til å ordne seg. Når du først står der med veer kan de jo ikke avvise deg for å be deg dra helt til Oslo...

Ring det sykehuset som blir aktuelt og snakk med de...Det gjorde vi i fjor da junior skulle komme....Var missfornøyd med det sykehuset vi hadde valgt først, men det var ikke noe problem i det hele tatt å bytte..Det er jo fritt sykehus valg nå!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...