Gå til innhold

Lammeskinn - hvordan få det rent for bæsj? :)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Endelig kom jeg inn hit til dere! :)

Noen som har lammeskinn fra Nøstebarn el.l.? Tulla bæsjet på det i dag, og nå lurer jeg på hvordan jeg skal få vasket det..husker ikke helt, og finner ikke bruksanvisningen..Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Tror vaskeanvisningen står inne på sidene deres.

Du må ikke bruek Milo, men et ullvaskemiddel uten parfyme. Jeg kjøper på helsekosten. Tror det skal vaskes på 30 grader på ullprogram, og tørkes liggende(på feks tørkestativ) eller hengene. Mens det enda er litt vått, må du gre det opp...dette er viktig, elelrs så blir det rart.

Jeg ville ha fjernet bæsjen mest mulig før det vaskes i maskin. Har kjempedårlig erfaring med bæsjeflekker på ullklær som jeg ikke har fjernet før maskinvask, de går nemlig aldri bort når de først har satt seg, og det er veldig dumt dersom det er dyre ting (som jo et skinn fra Nøstebarn er). Jeg ville skylt flekken under lunkent vann, og gnidd den forsiktig inn med Zalo (vidundermiddel spør du meg, fjerner nesten ALT - vel å merke før første vask!). Prøv å se om du klarer å fjerne store deler av flekken før du hiver skinnet i maskinen.

Hvis det fortsatt er synlig bæsj på skinnet ville jeg gjort følgende: Gnidd mer Zalo inn, og satt på ullvaskprogram på maskinen, men ikke tatt vaskemiddel i. Etter programmet er ferdig ville jeg satt på nok et ullvaskprogram men med ullevaskemiddel i (helst ikke Milo, selv om det også funker), bruk helst et ullvaskemiddel som tilsetter Lanolin (ullfett) til skinnet (selges på Nøstebarn, babyshop, apotek etc.). Jeg ville satt programmet på ekstra skylling (hvis vaskemaskinen har denne innstillingen da), for å få bort alle rester av Zalo og ullvaskemiddel før tulla di skal bruke skinnet igjen.

Vet dette kan høres litt stress ut, men det er verd det hvis du skal slippe skjemmende flekker på det flotte skinnet ditt. Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...