Gå til innhold

Juni: Jeg må mase litt ...om barnehageklær!

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette har vi snakket om før men jeg lurer så på ting og tang allikevel.

Alltså... Elias skal begynne i barnehagen neste uke og kan ikke gå. Hva skal han ha på beina? Er det nok med antisklisokker inne? Hva skal han ha på ute?

Jeg har tenkt å kjøpe Reimatec dress til ham men lurer på om jeg skal kjøpe en vinterdress ( virker så varm, det blir jo nesten aldri minusgrader i Stavanger) eller en høstress og så ha fleece eller ull under?

Hva har deres barn på seg da de er ute nå? Tenker at han blir litt skitten og våt da han er ute.......men det er jo så varmt ennå......skal jeg kjøpe en type utedress eller?

Dette blir jo rotete men håper noen kan hjelpe meg litt. Syns dette var litt vanskelig.

Jeg skal besøke barnehagen på onsdag men hadde tenkt meg på en shoppingrunde imorgen.

Fortsetter under...

Håvard går heller ikke - men jeg har krøpet til korset og kjøpt han sko likevel. Noe må han jo ha på beina når han er ute. Har brukt sånne overtrekkssokker mye - de er greie og står i mot mye vann - men kunne liksom ikke ta dem på han midt på tjukkeste sommeren i 25 grader...

Jeg har en vårdress som jeg kjøpte i vår - og kommer til å bruke den utover høsten til det blir kaldt - da går jeg over til Reimatec sin vinterdress (men så bor jo jeg i Tromsø da - og er garantert kuldegrader... Men jeg hadde vinterdress til eldstemann da vi bodde i Bergen også - og den kom vel med synes jeg). Når det er varme deilige dager bruker vi ikke dressen, men bare bukse og genser (evt. shorts og t-skjorte) - så får han heller bare se ut som verdens skitneste lille unge etter at han har krøpet rundt både her og der... Hvis jeg ikke hadde hatt vårdressen hadde jeg bare brukt en myk regnbukse når det var fuktig på bakken tror jeg.

Jeg ville ha kjøpt Reimatec-dress til vinteren. Bedre å ha en tynn og bevegelig vinterdress som man ikke trenger mye klær under enn enn tynn sommerdress/høstdress med tykke klær inni. Strømpebukse og en tynn genser inni Reimatec-dressen er mye lettere å bevege seg i.

Antisklisokker er fint inne. Ikke kjøp tøfler el.lignende før du vet om du faktisk trenger det. Min erfaring er at det er varmt og godt i barnehagen, og at tøfler er unødvendig - men det finnes sikkert steder der tøfler kan være godt å ha også.

Jeg vil anbefale deg å høre med barnehagen hva du trenger. I noen barnehager vet jeg at de vil at barna skal ha på seg noe skoaktig inne også, pga brannforskriftene. Dette bør du kanskje sjekke ut. Men dette er jo noe du ikke nødvendigvis trenger helt umiddelbart. Nå i starten er de nok mye ute. Men greit å vite til høsten kommer liksom.

Lykke til med barnehagestarten uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...