Gå til innhold

September: Fødselstråd


Gjest

Anbefalte innlegg

Nick: Twin74

Termin: 23.september

Babyen kom: 29. september

Kjønn på babyen: Jente

Vitale mål: 3910 g, 52 cm lang og 36 cm i hodeomkrets

Fødte på (hvilket sykehus): Asker og Bærum sykehus

Så lang tid tok fødselen: 12 timer fra vi ble lagt på fødestua til vesla var født

Annet (eks. "min egen historie): En laaang fødsel som til slutt ende med at vesla ble tatt med vakum. Det hele startet så bra, men det ble slutt ved ca 5 cm åpning da det hele stagnerte. Fikk lystgass og drypp og tilslutt også epidural da jeg var helt utslitt! Det var lykken for meg og jeg og mannen min fikk slappe mer av - er absolutt å anbefale!! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det under forrige fødsel samt tidligere i denne. Kroppen jobbet selv om jeg ikke hadde så veldig vondt og etter vaktskiftet på morgenen bestemte legen seg for at det var på tide at hun kom ut - og da ble det vakum. Ikke spesielt behagelig må jeg si, men vesla var ute på to pressrier!! Det var utrolig vondt å vente på pressrie nr 2 og det føltes ut som en evighet til den kom, men det var også utrolig befriende og deilig når hun da kom!!! Jeg måtte bare sy et lite sting og var denne gangen i bedre form etter fødselen enn etter forrige da jeg presset i nesten en time:-) Var på barsel i to dager og vi koser oss nå hjemme:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nick: Cocker

Termin: 19/9

Babyen kom: 29/9

Kjønn på babyen: Jente

Vitale mål: 50 cm lang, hodeomkrets 35,5 cm, vekt 3230 g

Fødte på (hvilket sykehus): St. Olavs

Så lang tid tok fødselen: 14 timer (+ induksjon med rier i 6 timer først)

 

Fødselen ble ikke helt som ventet, med fæle pitocinrier og en uvirksom epidural de første timene. Etter en ny epidural gikk åpningen imidlertid kjempefort og greit, nesten ikke smerter. Trykket i 45 minutter, men da begynte babyen å få det veldig dårlig og det kom misfarget fostervann. Det hele endte med tang og klipp, og en baby på barneklinikken. Heldigvis er hun helt frisk og fin igjen, og det er det viktigste. Ros til både leger, jordmødre og barnepleiere som hjalp oss, de var helt suverene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Gullungen 29.09.06 (tidl. gullungen med (jente) i magen ))

Termin: 30.09.06

Babyen kom: 29.09.06

Kjønn på babyen: Jenta

Vitale mål: 3374 gram, 49 cm og 34 cm rundt hode.

Fødte på (hvilket sykehus): Ullevål

Så lang tid tok fødselen: ca 2t

Annet (eks. "min egen historie): I korte trekk: Det gikk FORT og jeg rakk ikke epidural (aaauu...) Nora jenta mi er verdt all smerten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Krølle 26/9

Termin: menstermin 24. september, UL-termin 26. september

Babyen kom: 25. september

Kjønn på babyen: gutt

Vitale mål: 3200 g, 52 cm, 34 cm rundt hodet

Fødte på Kirkenes sykehus

Fødselen tok 8 timer fra jeg skjønte at noe var skikkelig på gang til lillegutt var ute.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nick: gladogspent

Termin: UL-termin 14.09, min egen termin 28.09

Babyen kom: 28.09

Kjønn på babyen: Gutt

Vitale mål: 4396 gram, 52 cm lang og 35 i hodeomkrets

Fødte på (hvilket sykehus): Ullevål, flyttet fra ABC til avd. A underveis

Så lang tid tok fødselen: Hadde modningsrier i 3 døgn (!) før 15 timers fødsel, pressefasen tok 1 time og 20 min.

Annet (eks. "min egen historie): 3 døgn med modningsrier gjorde at jeg var utmattet ved 5-6 cm åpning, og riene stoppet opp. Ble flyttet til avd. A for drypp og epidural. Pressefasen tok lang tid, jeg ble klippet og måtte ha pressehjelp på magen for å få ut den store skatten min. Men jeg slapp vakum, og var glad da fødselen var over. Lystgass var en skremmende opplevelse, men epidural var til STOR hjelp da den endelig virket. Måtte få satt kateter hver 4. time i 3 døgn etter fødselen fordi jeg ikke klarte å tisse nok selv, antakelig pga. epiduralen. Hadde heller ikke følelse i det ene beinet før dagen etter fødselen. Dro hjem fjerde dagen, og koser meg nå med verdens skjønneste prins!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...