Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dytter litt jeg også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok en stolt og superfornøyd mamma slenger seg på:

Nick: Rokko

Termin: 4.9

Babyen kom: 4.9 kl 8.35

Kjønn på babyen: gutt

Vitale mål: 3650 g, 52.3 cm og 35 cm hodeomkrets

Fødte : i Japan

Så lang tid tok fødselen: 7,5 time fra riene virkelig ble vonde, 3,5 time på sykehuset

Annet (eks. "min egen historie): Utrolig deilig at fødselen er overstått, jeg syns virkelig det var helt forferdelig vondt. Merkelig at det skal være så ille, selv om alt gikk "helt etter boka" - ingen problemer eller komplikasjoner av noe slag.

Skrevet

Nick: oliver i magen

Termin: 01.09.06

Babyen kom: 28.08.06, kl 01:47

Vitale mål: 3570 g, 51 cm, 36 cm hodeomkrets

Fødte : på fredrikstad sykehus

Så lang tid tok fødselen: 14 timer med rier!

Annet (eks. "min egen historie):

Jeg ble satt igang søndag kl 10.00 med drypp. Så ble jeg tatt av dryppet kl 24.00. Det skjedde ingen ting med lille oliver under riene så det ble bestemt at han skulle tas med keisersnitt! Jeg fikk slappet av i en liten stund før ingrepet. Det hele gikk kjempe fint, og han fikk topp score på alle områder.

Jeg er bare 1.55 høy, så nå skal jeg sjekke med røntgen om jeg er stor nok til å føde, før jeg blir gravid igjen!

Skrevet

Nick: Anonym (ikke vært her så mye)

Termin: 09.09.06

Babyen kom: 12.09.06

Kjønn på babyen:Jente

Vitale mål: 3940 gram og 49 cm, hode 36 cm.

Fødte på (hvilket sykehus): Ullevål

Så lang tid tok fødselen:1 time og 5 min.

Annet (eks. "min egen historie):Nå er endelig lillesøster kommet til verden, og hun kom like fort som sin bror (2 1/2 år). Alle er glade for at alt har godt bra og nå skal vi bare kose oss. Lykke ønskes til alle septemberbarn!

Skrevet

Nick: VeroIren

Termin: 06.09.06

Babyen kom: 08.09.06, kl 18.11

Kjønn på babyen: jente

Vitale mål: 3980 g, 50 cm, 36 cm hodeomkrets

Fødte : St. Olavs avd. Orkanger

Så lang tid tok fødselen: Fra vannavgang på termindatoen, rundt 60 timer

Skrevet

Nick: sologmåne

Termin: 23. 08.06

Babyen kom: 06.09.06, kl 18.07 ( satt igang 14 dager over termin)

Kjønn: Jente

Vtale mål: 4262g, 53cm, 37 rundt hodet

Fødte på Ullevål

Så lang tid tok fødselen; ca. 2 timer fra regelmessige rier til barnet kom.

Skrevet

Nick: Bellihøygravid12.09

Termin: 12.09.06

Babyen kom: 14.09, kl. 17.07.

Kjønn: Gutt

Vitale mål: 3570g, 49 cm, 34 cm rundt hodet.

Fødte på: Bærum sykehus.

Så lang tid tok fødselen: Vannavgang natt til mandag 11.09 klokken 00.30. Var til undersøkelser på sykehuset hver dag frem til torsdag 14.09. Da besluttet legene å sette igang fødselen. De kunne ikke gi meg modningskur, i og med at jeg har hatt keisersnitt tidligere. Fikk derfor drypp. Begynte klokken 11.00. Kjente ingenting før klokken 15.20, da gikk vannet skikkelig, og riene tiltok med kraftig styrke. Hadde bare 3 cm åpning klokken 15.40. Holdt på å gi opp, men det tok bare en time og ti minutter før jeg hadde full åpning. 17 minutter utdrivningsfase. Fantastisk opplevelse å høre guttebabyen skrike. Alle smerter glemt!

Skrevet

Nick:Oslojente80

Termin:17.09.06

Babyen kom:07.09.06

Kjønn på babyen:Jente

Vitale mål:2878g og 48cm

Fødte på (hvilket sykehus):Ullevål sykehus

Så lang tid tok fødselen:Litt usikker på hvordan man regner dette.. Vannet gikk kl 0700 onsdag 06.09 og fødte kl 16.52 torsdag 07.09.

Skrevet

Nick: Anneslt 30.08.06

Termin: 30.08.06

Babyen kom: 03.09.06

Vitale mål: 3790 g og 50 cm

Fødte på (hvilket sykehus): Sykehuset Levanger

Så lang tid tok fødselen: Tja, det var det da.. Av og på fra fredag ettermiddag ca kl 14.30 og til søndag kl 18.16 da det endte med hastekeisersnitt.

Annet (eks. "min egen historie"): Det var forferdelig mens det sto på, men resultatet ble jo fortreffelig da, ei nydelig jente som har fått navnet Andrea. Dette er mitt sjette barn og siste barn, så nå har jeg gjort jobben min :-))

Skrevet

Lille Emilie har endelig kommet til verden!

Nick: Jente i vente 27.09.

Termin: 27.09.

Babyen kom: 09.09.06 kl. 03.44

Kjønn på babyen: Jente

Vitale mål: 2420 g., 45 cm lang og 32 cm i hodeomkrets

Fødte på (hvilket sykehus): Rikshospitalet

Så lang tid tok fødselen: Noen få minutter, ble akutt keisersnitt.

Jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning og legene mente det ikke var forsvarlig å la meg gå lenger, noe jeg var svært glad for! Hadde utrolig mye smerter, unner ingen dette. Jeg kom inn på en sjekk på fredag ettermiddag 08.09, og hadde ikke sett for meg at jeg skulle få møte den lille jenta mi så fort. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bli på sykehuset på observasjonsposten på føden, hadde ikke trodd at det var så alvorlig som det faktisk var.

Natt til lørdag 09.09 kom svarene på blodprøvene de tok av meg, og det ble da besluttet å ta keisersnitt så fort som mulig. De ventet kun på at mannen min skulle komme. Jeg ble lagt i narkose pga tilstanden min, og det neste jeg husker er en lege som forteller meg at jeg har fått en frisk og fin jente som skrek høyt da hun ble født. Det første møtet med det lille nurket var heller omtåket, kun en time etter at operasjonen var ferdig, så jeg husker ikke særlig mye av det. Men alt i alt var det en fin opplevelse, mye takket være et svært profesjonelt personale på Rikshospitalet.

Nå går vi rundt her hjemme og koser oss med det nye familiemedlemmet. Til tider slitsomt, men veldig koselig!

Skrevet

Nick: *Lisa si mamma venter Vegard*

Termin: 4.september

Babyen kom: 5.september

Vitale mål: 3890gr 50cm 37 i hodet

Fødte på (hvilket sykehus): Stavanger universitetssykehus

Så lang tid tok fødselen: 4,5 time

Annet: På to uker har Vegard gått opp nesten 1kg, så idag veier han 4750gr og er ca 55cm lang. Jeg har nemlig ikke melk men fløte i puppene:)

Skrevet

Nick: mamma til 3!

Termin:12 september

Babyen kom: 3 timer etter termin, altså 13 september

Kjønn: jente

Vitale mål: 3620 gr, 51 cm, hodeomkrets 36

Fødte på: Ålesund sykehus

Lang tid: står 2 timer i fødsels papirene...

Skrevet

ell,jeg har hurra hei for lenge siden,men skriver meg på.....

Nick:(0=attpåklatt=0)

Termin: 22.9

Babyen kom: 8.9

Kjønn på babyen:EN LITEN PRINS

Vitale mål:2685g,46cm og 34 rund hodet.

Fødte på (hvilket sykehus):

Så lang tid tok fødselen:ca 3,5t fra riene starta skikkelig opp.

Annet (eks. "min egen historie):har lagt den ut her før,men kan jo si så mye som at jeg sverget til grøt med kanel,og at vannet gikk som et brak....(måtte slippe en salig en,og der gikk vannet,hehe)

knærten ga meg nok en gang bekymring.snudde seg i tverrleie,og jeg lå i mange timer å venta på hva som skulle skje.da jeg nesten ble gjort klar til ks,snudde han seg rette veien,gudsjelov.riene starta rundt 19.00 og 22.32 var han født.kjapt og greit,og ikke så vondt som jeg huska.

en fødsel jeg vil huske,dette..nå koser vi oss,og skal feire to uker,og termindag fredag =0)

Skrevet

En utrolig nydelig keiserinne har kommet til verden!

Nick:Valente

Termin:28/9-06

Babyen kom:18/9-06

Kjønn på babyen:jente

Vitale mål:3790g, 50cm, 35 i hodet

Fødte på (hvilket sykehus):vestfold

Så lang tid tok fødselen:Fort gjort med ks

Har aldri gruet meg så mye i hele mitt liv...men det gikk kjempefint. Nå er vi hjemme og bare koser oss!

Skrevet

Termin:24.08

Babyen kom:08.09

Kjønn på babyen:Gutt

Vitale mål: Vekt: 4520 g, Lengde: 52cm.Hodemål: 39

Fødte på :Åse sjukehus i Ålesund.

Så lang tid tok fødselen: Dei skreiv 8.5 ,men meinte den va aktiv i 4.5 time.

Annet (eks. "min egen historie):Hehe..

Blei satt på pille 14 daga over termin,og da hadde ej kun 1cm åpning.Dagen etterpå på samme tid så hadde ej 2cm åpning.(festlig!!) Så jordmødrene ej hadde sa at ej burde ta epidural i og me at ej egentli ikkje va moden! (når riene satte skikkeli i gang og slikt) Dei ville ikkje sette fleire pilla på mej i og med at ej hadde så mange sammentrekninga.Dei tok vatne mitt ti over halv ett.. Og satte drypp en time seinare.Ette lang tid me smerte så ga dei mej epidural og en liter me vatn i sånn sprøyte ting. (typen lovde mej d sku kun ver 2 sprøyte.. tosk!!)

Sjekka mej kvart over 5 og da va d blitt 1 cm ekstra.. jippi!!!:( 3 cm berre..

Låg nå der å kjeda mej og prata me min kjære mens riene kom og forsvant.Så sendte ej typen på kjøpesenteret for å kjøpe ei morgen kåpe t mej,for d såg ut t å gå skikkeli treigt!Men syntes d begynte å presse på en smule.Så nevnte d t jm når ho kom tilbake,og ho sjekka.. Va visst blitt 7 cm da.Og da va klokka 10 på halv 7.Så ringte typen og han kom tilbake me en gang:) og innen 10 min så va der 9cm.. Og d fortsatte nå berre på den måten og plutseli så va klokka 21.20 og den lille gutten fikk endelig sjå sine foreldre.Dei to rare folk som stirra sånn på han:) Dei sydde nå en del (måtte klippes) og stakk mej me sprøyte i låret og nedentil. (men bomma litt me bedøvelsen da dei sydde,for siste stinge kjente ej.for der va der ingen bedøvelse.. hyl!!) Va temmelig dritt lei av sjukehuse og ville reise da ja.. men måtte bli der pga at småen fikk gulsot.. alt bra me han no iallfall...Men ej e plaga me halebeinet mitt og brystvorte med sår på (ikkje berre sår brystvorte vel og merke!!) Takk for at brystskjold eksistera;)

Skrevet

Termin: 21.09.06

Babyen kom: 18.09.06

Kjønn på babyen: Gutt

Vitale mål: Vekt: 4390 g. Lengde: 52cm. Hodemål: 35.

Fødte på :Sentralsykehuset i Vestfold.

Så lang tid tok fødselen: 11,5 time fra første lille mensmurring.

Min egen historie:

Kjente første murring kl 02.30 (hadde kjent litt mensmurring kl 24.00 på kvelden også, men turde ikke håpe ettersom jeg har hatt veldig mye maserier). Vannet gikk kl 04.00 og da var jeg hoppende glad. Da var det ingen falsk alarm denne gangen.

Riene kom med 5-7 minutters mellomrom kl 05.00 og vi reiste på sykehuset kl 07.00. De sjekket at alt var ok med baby og jeg fikk reise hjem for å vente kl 08.30. Da var smertene blitt merkbare. Kl 11.00 var jeg tilbake på sykehuset og riene var meget vonde. De kom med 2-3 minutters mellomrom og jeg måtte stoppe mange ganger på vei opp til fødeavdelingen. Jeg hadde 4 cm åpning. Riene ble tøffere. Jeg gikk i dusjen og fikk varmt vann på rygg og mage av mannen. Det var deilig en stund. Så fikk jeg akupunktur og lystgass. Gassen tok ikke smertene noe særlig - for jeg var stresset og pustet ikke helt riktig. Han var ute kl 13.50.

Han fikk hard behandling da han ble stående med hodet ute og navlestrengen i klem over to rier. Det vil si at han ikke fikk oksygen. Han var helt slapp og helsesøster tok han med ut for å suge ut slim av munn, nese og svelg så han skulle få puste. Jeg lå bare helt stille og turde ikke å tenke en eneste tanke før jordmor kom inn med ham igjen. Etter 15 minutter kom hun tilbake med ham. Da var det blitt litt mer liv i han og han gråt forsiktig. Han ble lagt til puppen og etter 5 minutter tok han sitt første tak med morsmelk. Da var jeg glad. Da skjønte jeg at han skulle klare seg.

Nå er jeg superlykkelig og oppholdet på SiV var meget vellykket. Ikke en eneste barseltåre for min del denne gangen :o). Melken renner, gutten drikker og jeg har såre brystvorter. Det håper jeg gir seg etterhvert. Nå nyter jeg tiden som nybakt mor til en fantastisk gutt som heter Elias. Tusen takk for meg. Nå går jeg til DinBaby.com. Lykke til videre. Det er verdt det. Selv ventingen på slutten. :oD

Skrevet

Nick: Lillekny

Termin: 22.09

Babyen kom: 22.09

Kjønn: jente

Vitaled mål: 4350 g, 50 cm lang og 38 cm hodeomkrets

Fødte på: sykehuset i Fredrikstad avd. B7

Så lang tid tok fødselen: Fra vi kom til sykehuset til hun var ute tok det 3 timer, men jordmor ville regne det som at fødselen begynte i 10-11 tiden på morningen, (baby født kl 18.45).

Min egen historie: Var på fødepol den 21. for å måle hvor stor baby var, gynekologen tøyde litt i livmoråpningen og sa at jeg var moden. Utover dagen merket jeg mer og mer press nedover og vondter. Utpå kvelden gikk det opp for meg at disse vondtene kom og gikk. Fikk sove litt utover natten og da forsvant vondtene. Dro til legekontroll på morningen, litt vondt innimellom. Tok en tur på Cafe (av alle ting), fortsatt litt vondt innimellom. Når jeg så kom hjem i 11-tiden ble det stadig værre, men uregelmessig. I 13.30-tiden skjønte jeg det var på tide å dra til sykehuset (bare 10 min kjøretur). Var redd for å dra for tidlig for så å bli sendt hjem igjen. Vanskelig å vite hvor mye vondt det kommer til å bli. Kom til sykehuset 14.30. Hadde da åpning på 4 cm og de satte på meg en CTG-registrering. Så ble vi overført til fødestue, fikk klyster og det begynte å bli skikkelig vondt. De rakk ikke å skjekke åpning flere ganger, fødselen var helt klart godt i gang. Hadde planer om å sitte i badekar, men det ble det aldri noe av. Fikk to akupunkturnåler i ryggen, det hjalp på smertene der, men så begynte det å gjøre virkelig vondt foran i magen og jeg fikk lystgass. Det hjalp veldig! Etter et par rier skjønte jeg hvordan jeg skulle puste i masken (ikke puste ut inne i masken!). Var veldig konsentrert på å puste, tror det var lurt. Prøvde forskjellige stillinger, men den beste var definitivt å henge over en sakkosekk i sengen, med gassmasken i den ene hånda og kjæresten min sin hånd i den andre. Fikk veldig klare beskjeder fra jordmor om hva jeg skulle gjøre underveis, jeg gjorde som hun sa og det gikk veldig bra. kl 18.45 var jenta ute! Jeg var helt i sjokktilstand når jeg fikk se henne for hun så ikke så veldig livlig ut, veldig slapp, men visstnok helt normalt. Veldig blå-grå i fjeset, men visstnok også helt normalt. Fikk score (apgar?) på 9, så da var alt greit. Hun kviknet til etterhvert og pappa klipte navlestrengen. LYKKE! En vakker stor, liten pike var kommet til verden, helt perfekt laget av meg og min kjære!

Nå spiser og sover hun for det meste og vi nyter hvert øyeblikk.

Lykke til alle dere andre!

Skrevet

nick.tjokka

termin.6 september

babyen kom.21 september

kjønn.jente

mål.3540 gram,51 cm

så lang tid.4 timer

annet.alt ble fryktelig tøft,da Frøya mor ikke var helt som hun skulle være.Men nå er vi heldigvis hjemme,og tar en dag av gangen

Skrevet

Heisann..

Ja da var jeg endelig blitt mamma jeg også....

nick:KaOHen

termin: 17.sept

babyen kom: 21.sept.

kjønn: gutt

mål: 3806g. 53 cm.

så lang tid: 15 timer.

Det gikk over all forventning og jeg er endelig lykkelig mamma til verdens herligeste gutt...

Skrevet

Det ble septemberjente på meg likevel! Så da har jeg visst rettmessig hengt med dere her inne ;)

Nick: guita

Termin: 2.oktober

Babyen kom: 24.september

Vitale mål: 3050 g - 49 cm

Fødte på (hvilket sykehus): ABC Ullevål

Så lang tid tok fødselen: Fikk rier i 22-tida, dro på sykehuset 02 og jenta var ute kl 11 om formiddagen.

Uvirkelig opplevelse. Tror jeg gikk litt ut av min egen kropp for å takle smertene.. skjønte liksom ikke at det var -min baby- som lå der da hun kom ut. Vanvittig slitsom andre natt.. hjemme nå, sovet ganske bra i natt, jeg tror vi begynner å venne oss litt mer til hverandre ; D Og stellet går greit! Jeg som aldri har skiftet på noen baby før i hele mitt liv.. hun er bare nydelig.. spesielt når hun ikke gråter ;)

Og en kjempestor klem til Snafs!! Så gøy at du fødte nesten samtidig som meg og at vi tom fikk møttes på hotellet! Selv om jeg så vidt klarte å snike meg foran hihi! Håper alt går bra der hjemme hos dere..

Lykke til alle sammen!!

Skrevet

Nick: sirena

Termin: 26. september

Babyen kom: 28.september, kl 00.04

Vitale mål: 3230 g - 49 cm

Fødte på (hvilket sykehus): Fødeloftet, Stavanger Universitetsykehus

Så lang tid tok fødselen: Ytre fostervannshinne sprakk om morgenen. Inne til sjekk, kunne dra hjem å hvile. Fikk rier i 15-tida, dro på sykehuset kl 19, og ved hjelp av akupunkturnåler, steriltvannspapler, varmt bad og kalde kluter og uante krefter var jenta ute kl fire minutter over 12. Fantastisk!

Oppholdet på fødeloftet var flott! Anbefales! At mannen min kunne være der sammen med oss under hele sykehusoppholdet var jo kjempekjekt!

Takk for nå, alle septemberdamer - og lykke til videre!

Skrevet

Nick: niennaa

Termin: 25. september

Babyen kom: 27. september

Kjønn på babyen: Gutt

Vitale mål: 3148g - 48cm

Fødte på (hvilket sykehus): Harstad Sykehus!

Så lang tid tok fødselen: 9, 1/2 time etter man kom til sykhuset.

Lykke til alle andre:)

Skrevet

nick: jenny venter jente

Termin: 24.09

Bebyen kom: 10.09

kjønn på babyen: jente

Vitale mål: 2638 gr, 49 cm

Fødte på: rikshospitalet

Så lang tid tok fødselen: 2 døgn med maserier, før fødselen endelig var i gang. Etter det tok det 81/2 time.

Lykke til alle sammen...

Skrevet

Litt treg er jeg, men føler at jeg har hatt nok å henge fingrene i så jeg har ikke vært så mye på nettet.

Nick: linord 18.09.06

Termin:18.09.06

Babyen kom: kl 01.33 den 19.09.06

Kjønn på babyen: Jente

Vitale mål: 4310g, 52 cm lang og 36,5cm rundt hodet.

Fødte på (hvilket sykehus): SSA Arendal

Så lang tid tok fødselen: Hadde veer i ca 7 timer.

Annet (eks. "min egen historie): Det hele startet når jeg reiste med fra do. Da begynte vannet å lekke. Kl var 15.15 så jeg måtte ringe samboer og si at han måtte bare hente ho eldste i barnehagen og komme hjem med en gang. Deretter ringte jeg mamma som skulle være barnevakt og sa at hun måtte komme. Så kom jeg på at jeg kanskje måtte ringe sykehuset også. Der sa de at de gjerne ville ha meg inn på en liten sjekk. Så da måtte vi barevente på barnevakten. Hver gang jeg prøvde å reise meg rant det mer og mer fostervann. Vi klarte å komme oss til sykehuset uten å grise til bilen. Der måtte vi jo gjebbom den vanlige ctg som viste at jeg faktisk hadde veer (som jeg ikke kjente). Så for at det skulle bli litt fortgang i det satte jordmor et klyx. Deretter gikk det ca 2 timer før jeg fikk veer som jeg kjente. Så etter noen timer fikk jeg komme inn på fødestua. FAnt ut at jeg gjerne ville prøve å dusje, men det orket jeg ikke så lenge. Da syntes jeg det var fantastisk mye bedre å henge over prekestolen når jeg hadde veer. Etter en stund følte jeg at det begynte å presse nedover. Når jordmor sjekket åpningen var det bare en liten kant igjen som hun hjalp til å få bort. DA var det bare å presse når pressriene kom. Men da fikk jeg panikk og begynte å hyperventilere, men rette en takk til en fantastisk dyktig jordmor som fikk meg på andre tanker. Etter 10 minutter med pressrier kom det enda en fantastisk nydelig jente til verden. Vi ble litt overrasket for hun var ganske mye mindre en det de hadde sagt til oss på siste ultralyd, der de sa babyen kom til å være nærmere 5kg. Men det var kanskje derfor alt gikk så greit denne gangen. Nå bare koser vi oss hjemme.

Skrevet

Nick: snafs

Termin: 26.09

Babyen kom: 25.09

Kjønn på babyen: jente! navn: Synne Nikoline

Vitale mål:2979 gram, 50 cm

Fødte på (hvilket sykehus): Ullevål, avd A

Så lang tid tok fødselen: kom på fødestua 06.30 om morgningen med regelmessige rier, fødte 14 timer senere

Annet (eks. "min egen historie): Trodde jeg hadde forberedt meg godt mentalt jeg, men ble virkelig overrasket over hvor "dyrisk" det var å føde;) Glad pappan holdt ut med mine hyl og skrik! he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...