Gå til innhold

April: Noen som har hatt aprilbarna i båt?

Anbefalte innlegg

I fjor sommer var det så greit å ha med lillegutt på båttur, da lå han rolig og kom seg ingen vei. I år er han full av tjo og hei, nysgjerrig og mobil og fullstendig fri for tanker om hva som kan være farlig. Jeg har virkelig kviet meg for å ha ham med i båt i sommer, men i dag var han med på tur. Han hadde selvfølgelig på redningsvest og båten er ikke sånn liten åpen, men det var likevel en hektisk opplevelse, for han er jo rask og overalt! Ei på barselgruppa har vært på ferie 3 uker i seilbåt i sommer, jeg skjønner ikke hvordan de greide det!

Har noen av dere hatt med aprilbarna i båt? Hvordan gikk det?

Fortsetter under...

Nei har ikke hatt henne i båt enda. Lurer på hvordan det hadde gått jeg. For når vi nå har vært i Hellas har hun vært helt gal etter vann. Trodde hun ville ha litt respekt for det jeg, men neida, hun trodde hun kunne svømme hun. Rett ut i bassenget ville hun da vi kom ned. Og på stranden skulle hun "babe"(som hun sier) hele tiden. Og gjerne ut på dypet, holdt ikke bare i strandkanten. Så det ble en aktiv ferie kan man si:-) Men hun storkoste seg da, og det gjorde vi også...

Ja, vi har vært ute tre små turer med ham bare. Med akkurat det syns han er litt skummelt, så da sitter han faktisk ganske stille (til en forandring!). Han vil sitte i "førersetet eller det andre" da, så han har oversikten. Og så blir han så søvning av motorduren at han sovner etter maks en halv time :)

Ja, vi har vært ute på sjøen noen dager og det har gått veldig greit. Om vi har kjørt mer enn 45 min har han blitt litt utålmodig av å sitte på fanget, men da har det bare vært å finne seg en øy å legge til på. Å sove i båt, det har vel heller vært litt problematisk for oss. Det er jo så mye spennende å utforske for en liten sjel.

Ja foreldrene mine har båt, så Antonio har vært med mange ganger. Han har en så fin redningsvest som han kan blåse i fløyta med! Han slipper å sitt epå fanget, for det er ganske grei plasså gå på, så han farter rundt der. Har uansett blitt så vant med båt at han setter sjøben!

Han har ikke sovet i båten, det klarer han ikke. Men det har gått veldig greit ellers! :o)

Klarer han å blåse? Så flink han er. Vår lager "bil-lyd" i fløyta på redningsvesten, det er det nærmeste han kommer blåsing. Så det blir mye spytt og lite lyd i den fløyte, kan du si...

Annonse

Har hatt en times båttur i sommer og det var et mareritt!! Hyl og skrik og forbannelser over at hun ikke kom seg noen vei og kunne løpe avgårde som hun selv ville! I fjor var vi ute nesten hele sommeren, men tror vi drøyer det et par år før vi prøver igjen, hehe... :o)

Me bruker båten nesten hver dag nå når det har vore sol og fint vær.

Bruker redningsvest på henne selvfølgelig, men har også en tau som henger i ripa, som me henger på redningsvesten. Ikke alltid me har hengt den på henne. Det blir som å ha en hund i tau... høres kanskje litt gale ut. Men om hun er rask nok til å falle over bord i en sving så kommer hun ingen veg. Da har me henne fast og trenger ikke være redde for å ikke nå henne. Det er så vidt tauet rekker ned til vanne fra rekka da, men en liten ekstra betryggelse.

Noen sa at det var like greit å ha henne i gåsele, og ha slik "hundebånd" på henne, det kan låses i ønsket lengde. Og er godt og solid. Men har ikke prøvd det ut enda....

Ja og Trym digger det! Lånte påhengsen til broren min og han lo og lagde båtlyder. Til slutt begynte han å gjespe og bli trøtt.

Har også vært på fisketur i snekka til mine foreldre så da var det litt mer plass å bevege seg på. Skulle inn og ut hele tiden. Begynte å klatre på ripa også. Han elsker å klatre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...