elly belly Skrevet 6. august 2006 #1 Del Skrevet 6. august 2006 Hei hei jenter! Etter en trist periode etter MA har jeg nå hatt en nydelig ferie og føler at batteriene er ladet opp igjen og er klar for en ny runde. Fikk tilbake mensen i dag (hurra!) og skal vente med ny stimuleringsrunde til jeg er ferdig med 2. syklus. Jeg skynder meg sakte her men gleder meg selvsagt til å prøve igjen! Håper og tror at det vil ordne seg for alle snille jenter ;-) Hihi Ønsker alle sammen her en fortsatt fin (sen)sommer og en fruktbar høst! Lykke til alle dere som har en spire i magen og til dere som prøver. Godt å vite at vi er flere i samme båt. Er en trøst for meg i alle fall... En spesiell hilsen til Snooopi... Håper å kunne holde kontakten med deg utover og at alt går bra med deg også. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 7. august 2006 #2 Del Skrevet 7. august 2006 Hei li-li! Så bra at du er "klar" igjen! Jeg gleder meg til å følge deg! Jeg er ved godt mot, selv om det var en ordentlig omgang! (både medisinsk, kirurgisk og innleggelse uken etter...) -Men hvor blir tanta av??? Jeg har ventet i 3 uker nå, og har lite tålmodighet igjen. Medisinene er hentet, så jeg er bare k l a r ! Det som også er gledelig er at puseklumpen skal ha kattunger! De kommer når som helst, og du kan tro vi gleder oss! mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5846077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly belly Skrevet 8. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2006 Hei Snooopi! Så gøy at du så og svarte på innlegget mitt. :-) Ja, jeg begynner å bli ganske klar igjen til nye strabaser og ny stimulerings runde. Hehe, det er meg litt av et styr du, men jeg håper på bedre utfall denne gangen! Hva slags medisiner har du kjøpt og hvordan er behandlingsformen din? Mensen min kom for et par dager siden, så jeg er ganske lettet over at alt fungerer etter utskrapningen. Legen min ba jo meg om å la det gå et par sykluser før vi startet på igjen, og det rådet har jeg tenkt å følge. Det ville vært prikken over i'en med junibarn også da, så derfor tåler jeg å vente litt til. MEN bare litt altså. Hehe ;-) Mensen din kommer når du slutter å fokusere på den. Så bare stress ned... :-) Tenk så gøy det blir med puse-smårollinger! ;-) De er jo bare så nydelige etter de har åpnet øynene. Først ser de bare ut som små rotteunger... hihi. PS: Skaffet deg Messenger enda, frøken? ;-P Klem fra... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5849119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 8. august 2006 #4 Del Skrevet 8. august 2006 Hei igjen li-li! Jeg har kjøpt inn menopur, 375 pr dag, og nesesprayen er jeg så heldig å ha fått i sprøyte denne gangen. Det skal bli så godt å kunne nøyes med ett stikk pr dag enn den sure sprayen 3 ganger pr dag! Hva med deg? Hva bruker du? Jeg startet ut med gonal-f, men etter 2 mislykkede runder, hvor eggene var så skøre at de knuste under opprensning, ble jeg satt over på menopur. Jeg skal, så snart jeg får tid, få meg en ny tid hos min akupunktør! Jeg har stor tro på at det virker. Jeg er overbevist om at det var hennes hjelp at jeg hadde så mange egg sist og at jeg faktisk ble gravid. Men hvor blir tanta av? Jeg har jo 1000 andre ting å tenke på, så det er jo ikke det at jeg venter så innmari... På jobben har jeg ansatt en ny på prøvetid og det fungerer bare ikke.. Hun må gå.. Hjemme er det kaos! Endelig ferdig med å pusse opp badet, nå er kjøkkenet revet ned og står for tur! Puseklumpen ligger bare rett ut, og har gjort det i 3 uker nå, er nok ganske preget av å være høygravid! Hun er nok og litt misfornøyd med alt rotet... Det høres fornuftig ut å vente 2 sykluser, selv om det er forferdelig lang tid å vente.. Jeg har fått beskjed om å ringe inn mens når denne kommer, så skal jeg sikker på ul på dag 2, og hvis alt er ok da, så er jeg igang! Jeg kommer ikke til å koble meg på messenger... Det er så lite jeg bruker data´n... -selv om jeg er en titt innom hver dag, men vi ses vel her?! Håper du har det bra og at ventetiden blir superkort! Mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5856227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly belly Skrevet 8. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 8. august 2006 God kveld! Jeg gikk også på Menopur sist runde, men husker ikke helt hvilken dose. Ganske lav i hvert fall. Hvordan mener du at akupunktur kan hjelpe? Høres interessant ut, selv om jeg gikk til en kinesisk aku-dame for mange år siden uten at jeg følte det hjalp for det problemet. Jeg er allerede i starten av min 2. syklus, så om ca 20 dager er jeg good to go for Menopur igjen. Så det synes jeg er bra egentlig, fordi jeg ville ha litt tid på å "avslutte" MA både fysisk og psykisk før jeg gikk på en ny runde. Jeg trenger ikke å bruke spray siden jeg pr. definisjon allerede er nedregulert i form av at jeg mangler hormonene LH og FSH som bl. a. modner og slipper egg. Det er nettopp av den grunn at jeg også må få hjelp til å bli gravid. I guess the man upstairs wanted to make me special... ;-) Hihi Ok, jeg skrinlegger messenger greia da... *hulk* Ville vært koselig å prata "ordentlig" med deg. Her inne har man ikke så lyst til å brette ut personalia - kremt - selv om man har en tendens til å brette ut om myyye annet. Vi snakkes Snooopi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5857102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snooopi Skrevet 9. august 2006 #6 Del Skrevet 9. august 2006 Hei li-li! Det med akupunktur er jeg helt overbevist om at hjelper! Jeg ble tilbudt akupunktur som smertestillende ved 2. uttak, og jeg tenkte at det er sikkert fint hvis det virker! jeg fikk nål i armen til medisin hvis det ikke virket, så jeg takket ja. Det gikk over all forventning. Jeg fikk nåler på anklene, hoftene og hendene. Det ble sendt strøm gjennom de fra hånd til hånd og de fra hofte til hofte, så mye strøm jeg kunne ta før det gjorde vondt. Jeg fikk og en beroligende nål midt oppe i hodet. Selvfølgelig fikk jeg lokalbedøvelse, og jeg merker intet ved uttagnignen! Det er fasinerende å ligge der å se at legen stikker i eggposene og skyller uten at jeg merker det. Etter denne positive opplevelsen oppsøkte jeg en akupunktør som også er jordmor. Etter første behandling, som skulle bringe kroppen i balanse, var jeg så lykkelig! Jeg var fylt med positiv energi og hadde masser av overskudd! Så fikk jeg aku rett før og rett etter innsetting. Dessverre ble jeg ikke gravid.. Denne gangen fikk jeg ut kun 3 egg, og ett ble befruktet og perfekt delt. Forsøket etter dette fikk jeg mer aku, også for å modne flere gode egg. Denne gangen hadde jeg over 20 eggfollikler, og jeg fikk ut 7 egg hvor 4 ble befruktet = 2 inn og 1 i frysern. Jeg fikk også aku rett før og rett etter innsetting, jeg ble gravid! - for aller første gang! jeg var så lykkelig.. you know.. Jeg har fått tatt ut egg 5 ganger og det har vært 3-6 eggfollikler og to ganger er 1 egg blitt befruktet. Denne siste gangen var det over 20 follikler, jeg fikk ut 7 egg, 4 ble befruktet - jeg takker akupunktur for dette! Derfor hara jeg stor tro på at det virker! Så bra at du er klar om bare 3 uker! (litt misunnerlig der..) Du skal nok se at du lykkes igjen nå. Blir ikke dette ditt andre forsøk? Jeg er klar for messenger likevel! Jeg synes jo også det ville være koselig å prata litt mer personlig.. Hvordan gjør man for å koble seg på? klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5868182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly belly Skrevet 10. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Åh, så morsomt at du vil prøve messenger likevel. Hurra! Alt du trenger er å laste programmet ned fra denne siten: http://get.live.com/messenger/overview Dette er en fordel om du har hotmail adresse. Har du ikke det kan du laste ned den her: https://login.live.com/login.srf?id=2&svc=mail&cbid=24325&msppjph=1&tw=0&fs=1&fsa=1&fsat=1296000&_lang=EN&lc=1044 Ikke la deg skremme av to nedlastninger. Det er veldig enkelt og greit og det tar kort tid. La meg vite når du er online. :-) Hemm, det høres jo ut som akupunktur har vært en positiv opplevelse for deg og ingenting er bedre. Jeg vet at St. Olav samarbeider med akupunktører, men jeg har hittil ikke fått tilbud om det eller tenkt særlig mye over det. Men egguthentingen var vond/ubehagelig for meg pga. at jeg enten fikk for lite smertestillende eller fordi jeg er ei pyse. Jeg holder meg til førstnevnte... Hihi. Jeg ville gjerne sett at den var mindre ubehagelig neste gang, så jeg skal spørre legen min om muligheten for å få nåler neste gang. Ja, jeg regner med å være i gang med Menopur om ca. tre uker. Ikke la deg stresse av det. Jeg merker selv hvor lett jeg er å stresse opp når jeg leser hva andre her inne skriver. Om at de er i gang med stikkinga og at de har nettopp vært på egginnsetting osv. Men vår tur kommer også snooopi! Bare tanta kommer nå, så løser alt seg for deg. Og hun kommer! Tro meg. ;-) Har pusemor fått sine små enda da? Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831951-h%C3%A5per-snart-%C3%A5-komme-tilbake-hit/#findComment-5873225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå