Gå til innhold

Får man tidlig UL i neste svangerskap hvis man har hatt en SA?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller varierer dette litt? Jeg er ikke gravid igjen etter SA enda, men håper på å bli snart. Rimelig sikker på at jeg kommer til å være nokså bekymret når jeg er så heldig å bli gravid igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Er i samme situasjon som deg. Jeg spurte legen min om det og han sa at jeg skulle ta kontakt tidlig neste gang, han ville jeg skulle ringe ham i uke 6-7. Da skulle han henvise meg til gyn sa han og ta tidlig UL et par ganger i begynnelsen :)

Skrevet

Det høres betryggende ut. Jeg skal til legen om et par uker. Skal høre med han da. Han tror jeg kommer til første svangerskapskontroll, skulle vært 11+1... Ikke fått snakket med han om SA`n enda pga hans ferie.

Skrevet

Helt likt som meg......fikk heller ikke gått til min lege med MA pga hans ferie. Benyttet meg likevel av legetimen når jeg skulle ha vært 12+4. Han trodde da at jeg var gravid..men greit å få fortalt det til legen og få spurt om litt mer oppfølgning til neste gang - det er klart vi kommer jo til å være litt nervøse tror jeg ...

Skrevet

Det varierer i fra lege til lege.

Jeg mistet i MA i uke 17, og legen min sa at jeg egentlig ikke hadde krav på tidlig UL før jeg hadde mistet TRE ganger.

Men jeg fikk forklart ham hvor vanskelig dette er, og da sendte han en henvisning til sykehuset.

Hadde uansett en muntlig avtale med den legen på sykehuset som oppdaget MA'en min, så hadde legen min ikke sendt henvisning, så hadde jeg bare ringt direkte til henne.

Jeg synes alle som mister i SA/MA burde få tidlig UL for å sjekke om det er liv laga.

Å gå og ikke vite noe, er ikke noe kjekt!

Lykke til med prøving, håper det klaffer fort for dere! *klem*

Skrevet

Jeg hadde SA i Oslo, sognet da til Ullevål. Da jeg ble gravid neste gang fikk jeg tidlig UL. Hadde senere SA på Hamar, der hadde de ikke denne praksis. Fikk ikke UL før noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...