Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt..

Anbefalte innlegg

Hvordan var det etter dere hadde født..

I mitt tilfelle (hadde fastet fra kl 24 natta før, så jeg var SULTEN!) så ble det ikke tilbudt noe form for mat til meg før den vanlige middagen.

Ikke drikke heller for den saks skyld!

Ho som lå på samme rom med meg (fødte vaginalt) fikk middag og drikke med en gang hun kom inn på rommet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5831123-dere-som-har-hatt-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vann da jeg kom til meg selv igjen. Mistet myyyyye blod så det ble litt ekstra oppfølging. Fikk drikke så mye jkeg ville, men det gikk noen timer før jeg fikk prøve å spise og da var det suppe. Men det ble jeg bare kvalm av så det tok mange timer før jeg spiste noe. Men jeg tror det er vanlig at en ikke får mat med en gang i hvertfall ,men drikke burde en jo få så mye en vil av...

Annonse

Tok haste-ks m/narkose på ettermiddagen (ble pumpet).

Ble tilbudt saft med isbiter, bare isbiter og vann etterpå! Ble anbefalt å begynne med en isbit i munnen.. Var baaare kvalm, så jeg orket ikke noe annet!

Fikk knekkebrød og en pakke med smør + syltetøy om jeg ville ha noe på, men orket kun et halvt knekkebrød i løpet av natta.

Spiste vanlig til frokost dagen etterpå igjen. Var ikke så kvalm lengre.

Ble haste-ks på meg. Barnet kom kl 10 om morgenen og jeg ble plassert til overvåkning i 4 timer. Da mannen min m baby kom, hadde han fått frokost, lucky guy... Så ble jeg alene den siste timen der, og da jeg kom til barsel, hadde sannelig mannen min fått middag!

Skal si det var forskjell på folk... Og jeg som hadde vært skrubbsulten siden kl 05 på morgenen! =)

Jeg fikk drikke, og fikk lov til å smake litt mat (suppe) i 16-tida. Grunnen var at mange blir kvalme når de får mat etter ks. Jeg hadde epidural, mulig den som gjør det? Da jeg fødte vaginalt for 2 år siden, fikk jeg frokost med en gang.

Annonse

1.ks: haste-ks kl. 15.30, var skikkelig elendig form, kom opp på barsel og fikk brødskiver i 20-tida. Det smakte himmelsk!!

2.ks: planlagt ks kl. 13.00. Mye vondt, fikk masse morfin på oppvåkn. Kom opp på barsel ca. 19.00 og ba om brødskiver. Fikk noen på et fat, begynte å spise. Den første halve smakte kjempegodt, og så kom DEN sprutbrekningen!! Jeg halvveis satt i senga og traff nedenfor knærne, kan du si. Jordmoren var på rommet og smilte litt overbærende og sa: "jaja, sånn går det stort sett hver gang noen har fått mye morfin."

Takk skal du f**n meg ha - kunne vel sagt det litt før!!! :)

Ikke spesielt deilig å spy seks timer etter at de har kuttet magemusklene dine...

Moralen er: vær forsiktig med å spise hvis du har fått mye morfin!!

Hadde det helt pyton på oppvåkninga..!!!!

Vondt og tørst..

Hadde problemer med å snakke (husker ikke hvorfor), og sykepleiererne kom ikke bort...

Når jeg fikk kontakt, og for å få flere smertestillende, trykte hun på magen min i stedet, så jeg mistet pusten.. hyperventilerte lenge.. trodde jeg skulle slått ned dama!!!

Nei, oppvåkninga har jeg bare så vonde minner om, gikk lenge før de kom opp med mini, og når de først kom var jeg neddopa/sløv så jeg ensa de knapt (da hadde jeg endelig fått smertestillende..)

Ble flytta til barsel i løpet av natta (mini var ute i ni tiden på kvelden).

Mat? Det var frokost dagen etter, i ni-tiden på barsel, servert på senga.. da hadde jeg spist ett rundstykke på et døgn.. men var ikke spesielt sulten - var bare vondt!!

Jeg tok keisersnitt 19.30 på kvelden. Spurte om å få mat etter oppvåkninga, men fikk kun et glass vann. Fikk først frokost neste morgen. Var skrubbsulten. Hadde fastet i lang tid i tilfelle keisersnitt. Da vannet ble tatt og jeg var i "vanlig" fødsel, var jeg kvalm og orket ikke mat. Så jeg hadde ikke spist på to døgn da jeg fikk frokost morgenen etter keisersnittet. Det var godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...