Gå til innhold

August: Fordeler med å gå over termin


Surredama

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 8 dager over termin, og er ganske så lei av å vente. Dagene blir preget litt av dårlig humør... Så tenkte å prøve å snu litt på dette og fokusere på det positive med at babyen får litt lenger tid inni magen:

 

- Han slipper å ha fødselsdag mens alle vennene hans er borte på ferie. Det beste er jo om han venter til skolestart!

 

- Babyen er ofte kvikkere i starten og lettere å få kontakt med når han er eldre (mer moden) når han blir født.

 

- Har hørt at det er en sammenheng mellom stor fødselsvekt og intelligens. Han blir jo bittelitt større når han ligger inni litt lenger, så nå blir han sikkert super-intelligent;)

 

- Unnskyldningen "Nå er det jo så nærme fødselen at jeg kan kose meg med masse usunn mat uten at det betyr noe" kan brukes over flere uker;)

 

- Kan spise masse kanelboller og eplekake (med kanel i), for kanel skal jo hjelpe til å få fortgang på riene.

 

- Masse sex og andre mer eller mindre festlige kjerringråd å ha det moro med;)

 

- Hvis formen er god får man tid til husvasken, rydde i skuffer og skap, fylle frysen med bakevarer og gjøre alt klart til babyen kommer. Hvis formen er dårlig får man tid til å mase på samboern om å gjøre det i stedet.

 

- Man mister i alle fall ikke noe av de tre ukene med permisjon før fødselen.

 

Det er jammen bra at jeg ikke har født ennå! :D

 

Noen fler fordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he-he, så bra at du snur dette til noe positivt! Det med intelligens kontra fødselsvekt viste jeg ikke.. Så BRA!! Satser på han blir der en god stund til da, så får jeg riktig mye å bli stolt av!

 

-Har hørt at jo lenger babysene er inne i moren, jo lettere er det å komme igang med ammingen også, og sugerefleksen er visstnok bedre utviklet.

 

-Når de har vært der inne så lenge, må de jo nødvendigvis bli enda flinkere til å svømme og banker alle de andre barna i "svømmeknappen"

 

-Ellers vil jo vinen smake enda bedre når man har ventet sååå lenge..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en litt annen synsvinkel ja:)

Jeg hadde termin 4. og trengte en slik oppmutring..

 

Har tenkt at det er en fordel at babyen holder seg der inne så lenge det er så varmt. Ser for meg at det blir vanskeligere å holde en nyfødt baby passe varm i denne varmen enn en som er inni magen. Er vel bedre at jeg svetter og sliter litt istedenfor at den lille gjør det..

 

Men sier likevel ikke neitakk til å starte en fødsel nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrivd,hadde termin 23.7,og skal settes igang imorgen hvis det ikke skulle skje noe iløpet av natta selvfølgelig.Ønsker dere alle lykke til og tvi tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvnen er jo ikke den beste for tiden, men i natt sto jeg bare opp en eller to ganger. Og jeg sov helt til klokken halv tolv!!! SÅ:

 

- Deilig å kunne sove så lenge man vil noen dager ekstra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- deilig å ha tid til å pakke om fødselsbagen opptil flere ganger, så man er sikker på at det man har med på føden er det korrekte utvalget

 

-deilig å fortsatt kunne sende mannen ned på esso klokken 11 om kvelden fordi jeg har så lyst på cola light på boks, vel vitende om at denne tjenesten gidder han ikke gjøre etter at babyen er her. Men nå gjør han det gjerne, for i sv. skapet MÅ jeg ha cola light på boks et par ganger i uken. Og han har lest at han skal være snill mot kjæresten sin...

 

-deilig å kunne kjøpe en hel pose lakris, og ha den for meg selv fordi "det kan sette igang fødselen". Senere må jeg nok dele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...