Gå til innhold

Er det noen som er gravid og ammer??

Anbefalte innlegg

Jeg ammer enda vesla som er 17 mnd.

Jeg er 6+4 på vei og mine brystevorter er blitt super følsomme. Det gjør rett og slett drit vondt å amme..

Har vurdert å slutte siden jeg bare ammer om morningen og hvis vi skal sove lunsj luren sammen, men hun elsker puppen hun får...

Og jeg syns det er så koselig....

Noen erfaringer????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5830168-er-det-noen-som-er-gravid-og-ammer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valget må du selv ta. Lansinoh lanolinkrem fra apoteket kan gi deg litt barriære mot sensitiviteten. Virker for noen. Teoretisk sett så skal det være både mulig og til dels heldig å amme igjennom svangerskapet, det heter tandem-amming. Men det må være ok for både mor og barn! Unntaket er hvis du har blødninger/komplikasjoner, da slutter du like godt med en gang.

Det sagt, vi måtte slutte (pga medisiner) ved 15mnd, da gikk det skuffende enkelt å bytte morgenpuppen ut med en aventflaske lettmelk som var varmet i 30s mikroen... Hun koser seg like mye på armen og har ikke dratt ned skjorta og søkt etter puppen en eneste gang. De første to ukene hadde jeg en t-skjorte på.

Det er fullt mulig aa amme gjennom hele graviditeten, tandem amming som expat sier. Mange ganger saa vil barnet slutte aa amme ogsaa av seg selv fordi smaken paa melka endrer seg litt og mange slutter da aa amme. Jeg er ikke helt sikker paa naar i svangerskapet dette skjer.

Lykke til, og bra jobba med aa amme vesla di saa lenge som du har gjort.

Hei.

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt,men vil si at jeg har det samme problemet selv. Jeg er gravid i 18 uke og har en 9 måneder gammel jente. Jeg ammer henne flere ganger om dagen og har et ønske om å fortsette med dette, men nå har brystvårtene blitt veldig vonde og super følsomme. Kanskje et vanlig problem ved graviditet og amming??

Jeg skal prøve den kremen som Expat anbefaller.

Jeg ammet gjennom andre svangerskap - og tandemammer nå etterpå. Er 23 mnd mellom jentene mine.

Tror det er temmelig vanlig at brystene blir svært følsomme i nytt svangerskap. Smaken på melken kan også endres, melkemengden kan endres, og noen mister melken helt. Jeg mistet melken helt, men Storesøster ville så gjerne ha pupp likevel, og fikk det. Var stor glede når det kom melk i puppen igjen ;)

Når "ting" skjer i løpet av svangerskapet tror jeg er individuelt.

Tror det er greit å tenke litt framover - om en synes det vil være greit å amme begge to, eller om en skal avslutte for eldstemann i løpet av svangerskapet. Som andre har sagt, så avvenner en del barn seg selv også under nytt svangerskap, så da slipper en jo å velge ;)

Var faktisk jordmoren jeg gikk til kontroll hos som foreslo tandemamming for meg. Sa at stort sett var dette helt uproblematisk, og fortalte om fordeler både for meg og barna.

Hmm... snakket meg visst litt "utpå" her...

Tilbake til det du spurte om: gode tips om salve, ellers må en nesten bare kjenne på hva som kjennes gjennomførbart. Om det er vondt nå en periode, behøver det heller ikke bli det hele svangerskapet.

Det jeg opplevde var at jenta ville ligge mer ved puppen - dette var nok fordi det ble lite melk. Hun lå og skiftet mellom puppene hele tiden...

Lykke til både med amming og svangerskap!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...