Gå til innhold

Elinelinea!!!

Leontine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var vi tilbake igjen etter bryllup og ferie! Det har vært helt vindunderlig, varmt og late dager. Bryllupet var stille og rolig, akkurat som vi ville ha det.

Tror det gjorde godt å ha noe annet å tenke på. Har nesten ikke tenkt på baby de siste ukene, og føler jeg har fått litt avstand til det hele. Hjelper dessuten på at jeg ikke daglig er inne på BIM sidene og "stresser" med å samle info. Har TR på besøk, etter å ha måtte utsatte besøket et par dager pga ferien. Tenkte jeg skulle bytte gynekolog, bare for å få nytt synspunkt på ting.

Hvordan går det med deg da? Prøver dere ennå, eller har det blitt full klaff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi, som tiden flyr!!

jeg trodde det MINST var en uke til du skull reise jeg:)

men, gratulerer så mye!! Ble det slik du hadde håpet?

Ikke noe full klaff her ennå, men venter ikm nå denne uker, vet ikke riktig når for jeg er så ustabil nå etter maen, kanskje kommer den ikke:) Det hadde vært godt det!

Når skal dere så smått begynne å prøve igjen?

Ja, skjønner at det hjelper å være litt vekk fra disse sidene..men nå sitter jeg jo hele dagen med en pc foran meg og ikke akkurat mye å gjøre jobbmessig så det er vanskelig å holde seg unna:)

Ellers går det greit, tror jeg skal møte en venninne denne uken som akkurat har fått barn, har litt bevisst holdt meg unna de i det siste! men nå tror jeg det skal gå bra, blir godt med litt venninne snakk igjen!

Skrevet

Joda, alt var bare helt nydelig! Er veldig fornøyd, har lyst til å reise tilbake med en gang!

Begynner på jobb igjen på mandag, og gleder meg til det. Er ennå litt usikker på når vi skal begynne å prøve igjen. Både i forhold til jobb, og i forhold til å sette i gang på nytt. Er livredd for å miste igjen. Det gjør at jeg nesten ikke vil ha en til... Men tror det blir bedre når vi bestemmer oss for å satse sterkt! Legen min sa at det var mulig han ville sykemelde meg den først tiden pga av stress og bekymringer (for å se om det går bra), og det tror jeg ikke er positivt for jobben. Men hva skal man gjøre? Helsa må komme først! Er nettopp ferdig med mensen, får se om vi venter en måned til...

Hvordan er syklusen din etter MA? Er den som normal? Tror min er nogenlunde som før, men tenker på å bruke eggløsningstester. Har du erfaring med det?

Skrevet

Hei:)

Syklusen er sånn noenlunde tilbake til det normale. Spottet før de to forrige tr`ene, det har jeg aldri gjort før, og de kom på dag 30, istedet for på dag 28 som har vært normalt for meg. Fikk mensen i dag(for pokker!!!) litt deppa nå, og den kom på dag 28 og ikke noe spotting. Brukte el test både denne syklusen og i den forrige, fant den den første gangen, men ikke nå. Brukte clear blue test da jeg fant den, og de billige stripsene når jeg ikke fant den. Har mer tro på cb tester, men de er jo veldig dyre da. Ca 500 for en pakke med syv tester.

Kommer til å invistere i en sånn pakke denne perioden også. De billigtestene er nok ikke like sikre!

Uff, ble litt rotete dette her. Skjønte du noe av det?

Er så sliten jeg nå, tenker på dette 24 timer i døgnet og klarer ikke å konsentrere meg om noe annet. Så tenker jeg at det min skyld at jeg ikke får det til fordi jeg stresser sånn med det.

Det er nok pms som tuller med hodet mitt i dag!

Skrevet

Joda, skjønte d! Er så usikker på syklusen min nå etter MA og SA, har ikke hatt normal mens siden januar. I tillegg har jeg brukt Primolut for å utsette mens nå mens vi var på ferie, så hvordan syklusen min er nå vet jeg ikke. Vil derfor bruke tester når vi skal begynne å prøve igjen. Tror heller jeg vil satse litt penger på en ordentlig test. Så da blir det sikkert CB hvis den er å anbefale.

Det er ikke din skyld at du ikke blir gravid! Før jeg mistet hørte jeg mange som sa at det er et mirakel å bli gravid og få barn, og jeg tenkte; ja da, så spesielt er det nå da ikke! Men det er en komplisert prosess og det er mange ting som skal stemme, så ta det med ro. Husk hva kroppen din har vært igjennom! Det er lett for andre å si, men du må slappe litt av. Husk stress gjør det vanskeligere for deg å bli gravid. Men jeg skjønner deg kjempe godt. Men det er kanskje bra at kroppen får litt hvile etter den påkjenningen MA'ene har vært, og at du ikke ble gravid med en gang. Nå som mens syklusen din begynner blir som den var før, er jo dette et tegn på at kroppen har leget og ting begynner å normalisere seg. Det kommer til å ordne seg skal du se :o) Du vet jo at du kan jo bli gravid, og bare det skal man se på som en positiv ting!

Prøvde å få time hos gyneklogen min. Hadde håpet å få komme før neste mens, men fikk ikke time før 5 okt! Det synes jeg er for lenge, så jeg tror jeg skal ringe en annen gynekolog å høre om de har time før. Hadde tenkt å vente en mens til før vi begynner på nytt. Kan også være greit med en annen leges meninger. Vi får se... Skal til fastlege 24 aug, så vi får høre hva han sier. Han ville jeg skulle vente minst tre mens før vi begynte igjen. Får du noe oppfølging av lege? Eller må du vente til du blir gravid?

Skrevet

tusen takk:)

Neida, vet nok innerst inne at det ikke er min skyld. Men alle sier at jeg ikke skal stresse og da blir jeg bare ennå mer stresset. Men det er som du sier, kroppen min har vært gjennom mye og når den har normalisert seg kommer jeg nok til å bli gravid igjen!

Jeg får ikke noe oppfølging av noen lege nå, men har bestillt time hos homeopat/akupunktør. Skal dit neste Tirsdag. Gleder meg til det altså. Håper hun tar masse tester av meg og finner ut at jeg mangler et kjempeviktig vitamin eller noe sånt som er kjempelett å få på plass igjen:)

Er helt enig i at to leger er bedre enn en..har selv vært til tre forskjellige leger for vurdering og selv om det ikke var store forskjeller i det de sa så er det en forsikring på en måte. da har jeg på en måte gjort mitt!

Skrevet

Det er det som er så vanskelig nå når vi tenker på å begynne på nytt. Hva kan jeg gjøre for å ikke miste igjen? Har hørt leger som sier at det er nesten ingenting man kan gjøre, la naturen gå sin gang. Men jeg klarer ikke å sitte her og ikke gjøre noe! For dersom jeg skulle miste igjen, tror jeg at det blir aller siste gangen jeg prøver. Og for hver gang legger jeg mer og mer skylden på meg selv. Men jeg vet at det er ikke noe jeg kunne gjort anderledes, så jeg må bare gjøre mitt beste, og håpe det går bra!

Skal ringe til en annen gynekolog på mandag, og høre om jeg kan få time der. Så får vi se hva han sier. Har hørt at han skal være veldig flink. Etter det får vi se hva vi gjør. Få høre hva du synes om akupunktøren, og hva de sier der. Skal nå sånn smått begynne å spise folat igjen. Tar små skritt, er sikkelig nervøs for å prøve igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...