Gå til innhold

Spekemat

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest at man ikke bør spise spekemat. Inkluderer dette vakumpakket westfalerskinke-pålegg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...

Man skal helst ikke spise spekemat av alle slag.. Dette er pga det er ubehandlet mat, og det skal man helst holde seg borte fra.

Dette gjelder rå mat, og man skal helst spise kun gjennomstekt og helkokt varmebehandla mat. Dette inkl røkt laks og slike ting også :-)

Man skal også være forsiktig med ost som er nærme utløpsdato, og vakumpakket kjøttpålegg.

Ellers må en bare bruke sunn fornuft og du kan også sjekke ut helsedirektoratets web sider. Der er det laget en side for gravide hva de kan spise og sånn.. :-) Legekontorene har også en brosjyre angående gravidtet der det står veldig mye om mat og sånn...

Lykke til !!

Hilsen 2 tri, som bare sniker litt her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og hørt at norsk spekemat ikke er noe problem å spise pga at de har vært frosne før de legges ut for salg.da fjernes bakterier etter som jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg jobber i ferksvare avdeling i en stor matbutikk med godt utvalg... spekematen er ikke fryst før den kommer til butikken.. Dette har med dato stempilng å gjøre.. Ifølge mattilsynet så er ikke norsk spekemat godkjent for gravide å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke stol på at frossen mat ikke inneholder bakterier. de fleste bakteriene går nemlig i dvale ved frysing, og våkner opp igjen ved tinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn, alt med måte,om du er kjemesugen på spekemat så ta deg en skive og nyt det, men ikke overdriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...