Gå til innhold

Til alle som svarte på : Blir så fortvilt, av Fiona

Anbefalte innlegg

Takk tell alle sammen...

og bare så det e sagt .. Æ hadde bekken LÅSNING!

Ska prøve å forklare litt korsen det va.. For det første så kjentes det rett å slett ut som om hofta mi ike klarte å bære mæ, og bare høyre sia hos mæ.

Kom mæ på behandling, og der viste det sæ at høyre foten min va 1 cm kortere enn andre sia..pga av låsninga.

De va den hver gang æ kom tellbake tell fysio mann min.Vi teipa di første dagan, og det hjalp ganske bra, så gikk æ over på belte, som og va supert. Etter to uke me intensiv behandling, merka både han og æ at nåkka "klikka" i hofta mi, og etter det e æ nesten 100% bra. No går æ helt normalt, og merke det kun hvis æ øke tempo eller bøye mæ galt.

Ulempen me det her e nok at det e mye mulig en bynnelse på seinere bekkenløsning..men det ligg visst mer midt i korsryggen.( e usikker på det altså)... No e æ bare så gla for at bekkene mitt e falt på plass. Det e jo fortsatt fare for at det kan låse sæ igjen, men no e det no godt iallefall.

Så alle som lages me bekken tidlig i svangerskapet, kom dåkker tell lege, og behandling. Æ va bare 12 uke på vei da det her skjedde, og har lest om folk som har plagdes fra tidligere enn det. Skjønne ikke korsen nån lega kan si at det e for tidlig. Fysioterapauten min sa at det finnes ikke nåkka fasit for når det e " for tidlig". Nån plages mer enn andre, og nån får det tidlig tidlig tidlig.

Lykke tell alle som slit, og æ håpe flere e like heldig som mæ og får en japp diagnose, og hjelp.

Og tusen takk tell alle som svarte mæ... Det hjalp faktisk det og.

Klem tell alle

Fortsetter under...

Hei!

Må bare spørre, da jeg ikke har lest det forrige innlegget ditt: hadde du f.eks. problemer med å reise deg opp hvis du hadde sittet lenge, og problemer med å komme deg opp av sengen fordi det gjorde så vondt? Jeg har, i venstre side, en stikkende smerte (akkurat som kniver som skjærer meg opp) når jeg er på det verste. Da har jeg problemer med å komme meg inn og ut av en bil, opp av sofaen osv. Og det gjør så vondt at tårene spruter! Jeg må gå sakte, og være veldig bevisst på hvordan jeg beveger meg. Men andre dager (som i dag) er jeg nesten helt fin (utenom hvis jeg beveger meg fort eller feil).

Lurer på om det kan være en låsning?

Var det fysioterapeut du var hos? Hva med kiropraktor?

Hei! Jeg er akkurat sånn.. Er blitt helt J*** i det siste. Noen ganger er jeg helt låst (ganske ofte). Når det "låser" seg er det som om noe ikke glir ordentlig inni meg, det stikker, skjærer el hugger på en måte. Har også begynt å grine av dette, så vondt er det. Jeg bør nok bruke krykker hele tiden, og i morgen skal jeg til fysio (har trua til meg en henvisning fra legen min). Endelig... Håper det blir bedre...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...