Gå til innhold

litt dumt men..jeg vet jo ikke...ang tidlig ul


ønsker nr 3.....

Anbefalte innlegg

har bestillt ultralyd til uka..er i 9.uke nå....Bare lurer på om slik tidlig ultralyd blir utført innvendig eller utvendig...kjekt å vite...

 

takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!

 

jeg var på tidlig ul i går, er i dag akkuratt 11 fullgåtte uker, og han brukte innvendig ul. Han sa han kunne tatt utvendig, men så mer innvendig. Fikk bla målt denne nakke-hva-det-nå-heter for å utelukke syndromer på babyen. Og alt var i skjønneste orden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer et dumt spm føler jeg, siden alle andre vet hva det er..

 

men hva er innvendig ul? trodde ultralyd var sånn at de smurte sånn gelegreie på magen og holdt et instrument på magen som de flytter litt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på innvendig bruker de en liten, hmm....stav, som de tar på en hanske og glidekrem og fører opp i skjeden... så ser de alt innvendig :-) ikke vondt, ubehagelig eller noen ting! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig :-) Nja, hva som er mest vanlig... det kommervel an på hvor langt du har kommet. Tror ikke du bruker innvendig så veldig lenge, kanskje til uke 13 eller noe. Men det er i hvertfall "vanlig" å bruke innvendig første trimester. Nei, nå må vi komme oss ut i solen her, ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser et nurk på ca 2 cm med et dunkende hjertet. Da er alt bra! :o) Innvendig ul brukes frem til uke 12. Utvendig ul etter det.

Sist ul for oss var jeg 8+3. 1,8 cm og 167 hjerteslag i min. Fantastisk!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Hvor sannsynlig tror du at det er at ting går bra gjennom 1 trimester når man først har sett vidunderet på UL i uke 8-9? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var hos gyn på tirsdag (8+3) og det fortsatt var et bankende hjertet sa han at vi hadde alle statistikkene på vår side og over 90 % sjanse for at det gikk bra denne gang ;o) Men vi skal igjen når jeg er 11+4, så er jo fortsatt litt spent.. Når skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt enda, men satser på å få bestilt i dag. Aner ikke hvor lang ventetid de har der, men håper å få time snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!! Det er et perfekt tidspunkt med 8+4, hvis du er sikker på termin da.. ;o) Lykke til vertfall, så får du oppdatere oss når du har vært der. Hvor skal du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...