Gå til innhold

Svigermor og lammeskinnpose..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor skal kjøpe oss lammeskinnpose. Greit nåkk det, men... Hun vil at den skal være rød, siden det blir ei jente, og hun vil at den skal være lang, slik at den kan bli brukt til barnet er 3 år gammelt... Men vil posen få plass i vognen? Har en emmaljunga edge duo combi 2006..

Er ikke helt begeistret for at posen skal være rød, sa det til henne, men da fikk jeg bare tilbake at posen va det eneste de skulle kjøpe, og siden det ble familiens første jente,så skulle den være RØD =(. Og skulle vi få en gutt senere så var det bare å selge den for en billig penge...

Lurer på om jeg bare skal la henne få kjøpe en slik en hvis det er plass i vogna...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt imot tilbudet. Den røde fargen synes jo ikke så godt uansett da det stort sett alltid ligger et "lokk" over vogna. Selvfølgelig burde svigermor ta tillit til din fargesans og dere kunne ha diskutert alternativer i stedet for en slik bombastisk uttalelse. Men, slik jeg ser det er det en bagatell og ikke verdt å irritere seg over. Jeg liker ikke rosa og hvis det blir en jente så får man jo endel rosa, men jeg prøver å si ifra til de jeg kjenner at jeg ikke er så begeistra for det, samtidig som jeg forbereder meg på at jeg nok blir nødt til å bruke rosa likevel.

Skrevet

Vi arver en rød pose, og jeg er kjempeglad for den. Liker at den er rød, og synes ikke det er noe problem om den er rød til gutt heller... men om du ikke liker rød, kan du jo bare dekke den til med et pledd. Si til svigermoren din at du er kjempeglad for tilbudet.

(Jeg synes hun er litt bombastisk i forhold til fargen. Vet ikke hvordan forholdet ditt til dem er... Jeg tror kanksje jeg ville latt meg friste til å si nettopp det med pledd over for å sette foten ned litt... så fargen er ikke så farlig... Noen ganger synes jeg disse mødrene er har en tendens til å glemme seg bort litt... Det er jo ikke de som skal ha barn....)

Ellers enig med Zitapus. Det blir alt for mye rosa. Har ikke noe imot et rosa plagg eller to... men det kan virkelig bli for mye av det gode. Både svigermor og mamma har handlet rosa selv om jeg har gitt beskjed om at rosa ikke er vår smak. - Sambo er enig...

Vi får bare være glade for bidragene. Det er ikke lang tid de bruker hver størrelse. ;-)

Skrevet

Jeg er førstegangs og kan ikke svare på det... Det finnes sikkert mål på barnevognprodusentens nettside som du kan sammenligne med posens mål...

Skrevet

hei du vi og har en emmaljunga 06 kombi vogn. men bagen er jo ganske liten da jeg har en helt vanlig str. på skinn posen min og den går akkurat nedi.

uff slik kjei svigermor hr jeg å.... skal likom bestemme hva slags greier vi skal ha og ditt og datt . hjelper ikke om vi sier i mot henne.

men hadde jeg vært deg så hadde jeg bare kommet til å sagt at jeg ville hatt enmer nøytral farge for da kan du bruke den om og om igjen...eller noe slikt

og si at rødt ikkeer aktuelt om du mener det. ikke la hubestemme alt

håper detordner seg;)

klem

Skrevet

Hva med å bare si tusen takk, for deretter bytte den i passende størrelse? Da er hun lykkelig og har fått bestemt noe, mens dere har endret det slik det passer best for dere?

Skrevet

SÅ irriterende at hun skal velge fargen. Kjenner det koker i meg, hun overkjører deg jo. Hva vet hun om hvilken tanker dere har om utstyr. Kanskje den krasjer helt med vogna. Håper hun ikke finner rød lammeskinnspose, det hadde vært til pass for henne.

Skrevet

Dessuten synes jeg siden det er det eneste hun skal kjøpe, at i alle fall dere som skal ha den blir fornøyd.

Skrevet

Enig med en her over, irriterende at hun skal velge...herregud da ! Iallefall når du har sagt at du heller kunne ønsket deg en annen farge, det er som at noen skal bestemme hvilke farger man skal ha på gardinene i stuen sin ! Snilt av de å ville kjøpe pose JA, men herregud da...

Skrevet

Hei!

Vi fikk slik pose til barnet vårt. SKulle passe opp til tre år MEN det må være til bittesmå treåringer:-) Har en gutt på tre og han har ikke sjans til å få plass oppi der. Uansett så sitter han minimalt i det hele tatt lenger.Vil gå sjøl, og på vinteren er det enklere å ha han i dress...

Fik åkle i rødt på posen vår. Det er råfint synes jeg, og jeg får (ja, ikke akkurat i disse varme somerdager da..) MASSE kommentarer på gata om hvor flott de synes posen er.

Veldig enkelt å legge et teppe du liker over, hvis du ikke liker fargen. Posen iseg selver superduper!

Skrevet

jeg haddde blitt skikkelig irritert hvis dette var meg! det er deres barn, og syns ærlig talt at dere selv må få velge hva dere vil bruke til deres barn. jeg ville helst ikke hatt rød pose..

mange synes sikkert at det er utakknemlig å reagere sånn, men jeg ville heller kjøpt en pose selv som jeg liker, enn å få en jeg egentlig ikke ville hatt, gratis.

veldig snilt at svigerforeldre vil kjøpe noe til babyen som kommer, for all del, men jeg synes ikke det er riktig at de skal bestemme hva slags type og farge som skal kjøpes inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...