Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt migrene 5-6 gang ila mitt liv, og de få gangene jeg har hatt det har det vært helt ekstreme tilfeller. Igår f.eks ble jeg lagt inn på sykehus i hui og hast, med DE syke synsforstyrrelsene og en hodepine som ikke ligner noe. Kunne ikke ta noen medisiner da jeg kun har 2 uker igjen til termin. Forrige anfall var for snart 2 år siden, da gutten min akkurat var født, så det er jo ikke akkurat ofte, men fy f... så jævlig de gangene de kommer. Noe som har noe lignende og har gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er plaget av migrene, ikke de anfallene du får, men kan være alt fra en kveld til en uke med hodepine.Kaster opp(hjelper litt etterpå, men det kommer tilbake.) ligger strekk ut med vondt i øynene og hodet.Ikke mye godt nei...så vet godt hva du sikter til ;)

Det som hjelper meg er å legge meg innpå et kaldt mørkt rom, hvor det helst er helt stille. Der får øynene slappe av og kulden demper litt på hodepinen.Det er ikke slik at det forsvinner med engang, men det hjelper ihvertfall :)

Skrevet

jeg har migrene, men blir heldigvis bedre under svangerskapene. etter at jeg fikk nummer 2, har jeg hatt migrene en gang ( han er 2) Men jeg begynte ikke på p- pillen igjen, så jeg blir nok aldri og begynne med det igjen, eller noen annen form for hormoner, da jeg mens jeg gikk på pillen hadde anfall minst 2 ganger i mnd .

Jeg prøvde å få samme antall timer søvn per natt, spiste ikke sitrus frukt, ikke øl og ikke sjokolade og rødvin og ikke fet mat.. Heller ikke stress taklet jeg, da fikk jeg anfall.

Skrevet

Hvis du klarer å få lagt deg stillt og mørkt så tidlig i anfallet som mulig og knasker på noe hardt, om det er chips eller gullerot så kan det hjelpe. Drikk noe med kullsyre, f eks farris.

Forebyggende: Pass på at du ikke går med stram hodebunn eller nakke....

Og å lære seg å kvitte seg med spenninger er vel d beste rådet jeg har, er du sint så bare bli sint, er du lei deg så tut i vei....mentalhygiene...Det hjelper som forebyggende!

Ellers kan jeg være med på underskriftskampanjen... ja d er jæklig!

Skrevet

faste rutiner er viktige! ikke sove lenge, stå opp ved samme tid hver dag, spise regelmessig, få frisk luft på soverommet. eneste som hjelper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...