Gå til innhold

Dere som er rundt en 16 uker på vei, hvordan er magen deres når dere ligger på ryggen? Syns den tydelig?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 16 uker, men når jeg ligger nede så kan jeg ikke si at jeg har så mye mage ennå....

Er litt redd for og komme til UL og ikke være no liv der...

Men jeg kjenner en liten kul da...

Kjenner dere liv forresten?

Fortsetter under...

Hei.

Har det på akkurat samme måten... e bare 15 uke ( på mandag ) da, men føle ingenting liksom. Ikke vises det nåkka heller. Har litt mage, men det mistenek æ bare å være "mage", hvis du skjønne, pga litt mer spising.Har ikke egentlig lagt på mæ spes heller, bare akkurat såpass over hoften at æ ikke får på buksen. Men no ska det og sies at alle buksen mine fra før det her, va AKKURAT passelig, så det sku ikke mer enn ett kg eller to tell før dæm blei trang.

I går va vi å prøve lå en seng, og samboern så helt forskrekka på mæ og sa : Men, magen forsvant jo... ! Da æ la mæ bakover.

Har tenkt mye på det før det og, og e bekymra for UL. Ska ikke tell ny UL før 5 sept, men har time hos lege den 17 aug, og jordmor den 22. Håpe virkelig dæm kan berolige mæ litt, for no bare bekymre æ mæ. Vil så gjerne føle litt liv, og litt spark, men alle sir jo det e for tidlig...huff...men det her e jo nesten litt slitsomt...

Jeg tror det er vanlig at magen synker inn når man ligger på ryggen.

Ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har nesten ikke mage når jeg står heller, synes litt om kvelden bare.

Er 15+6 i dag.

Magen kommer fort nok...

Blander meg inn her selv om jeg bare er 13+2. Magen syns godt når jeg ligger... Det var det pappan som bemerket her i går da vi lå og solte oss... Noaboen på hytta spurte faktisk om jeg var gravid også, helt uoppfordret...

Jeg har vel i utgangspuntet en ganske flat mage da, og midjen har økt med 6 cm....

Hilsen

når jeg va 16 uker på vei hadde jeg liten og ingen mage... Nå derimot, etter 4 uker (!)...

Det sa bare plopp og der kunne hele verden se at det var småtroll på gang. =)

Annonse

Jeg er hele 15 uker idag....Når jeg ligger er det ingen mage som syns, men kjenner livmoren veldig godt, og kjenner at den har vokst i en racerfart i det siste:) Kjenner meg mer oppblåst når jeg står, men har ikke noe mer større magen enn den jeg hadde egentlig...

Har vært på to ultralyder allerede av div årsaker, og skal til den tredje 4 sept....Gleder oss:) Og selv om jeg ikke har noe mage, så vet jeg at det er liv der:) Ikke bekymre dere jenter:) Magen kommer nok fortere enn dere aner snart:)

Lykke til..

jente 77

Det er ganske tidlig å kjenne liv i uke 16, tror det er ganske få som gjør det (heldige de), så men jeg har hørt at det er vanlig å kjenne i uke 18-19 fremover..

Magen min kommer frem når jeg står og ligger, men plutselig forsvinner den helt...den er såpass liten at det er mulig å trekke seg inn. Så ikke vær bekymra, men du kan jo be om ekstra sjekk også.. Det er vel ikke lenge til du skal på u.l ?

uke 16 her.. Hvis det sier noe hadde jeg "standard" symfysemål for uke 15 da jeg var hos legen i forrige uke. 13 eller noe, og det var helt på morgenen kl 0900 :-) (Magen er mindre om morgenen) Og den er "ganske stor" :-) Man ser den veldig godt når jeg både står, sitter og ligger. Men har ikke klart å få på meg kiloene som raste av i oppstarten enda.

Kjenner liv nesten hver kveld, har kjent det i ett par uker nå. I starten bare "luft og bobler", men nå er det småspark og merker når han ligger helt nede ved bekkenet at han snur på seg og sparker samtidig. Om vi tirrer litt på han, så kommer det av og til ett ganske hardt spark tilbake. :-) Litt morsomt.. :-)

Skjønner hvordan du har det. Hadde heller ikke mage da jeg skulle på UL. Følte liksom at det var dumt å komme dit uten mage, følte meg ikke så veldig gravid, liksom, kanskje jeg hadde tatt feil, og ikke var gravid likvel.... Men UL viste en perfekt liten huleboer, et hjerte som slo villig, og et par sprellende armer og bein.

Nå er jeg 23 + 6. Magen har jo begynt å komme, men er ikke akkurat synlig gravid ennå (det varierer etter hvilke klær jeg har på meg). Noen ganger når jeg ligger på ryggen er jeg fortsatt gangske flat, andre ganger står det en skikkelig kul rett opp fra navlen og nedover, det ser både morsomt og rart ut..

Ta det med ro, magen kommer nok. Det er vel rundt UL det normalt begynner å vises på de fleste at man er gravid, men dette er jo høyst individuelt. Lykke til på UL, sannsynligvis kommer du til å gå ut derfra som verdens mest lykkelige kvinne, men bekymringer, det har vi likevel på tur inn...

hei =)

Jeg er 14+ 3 uker på vei og jeg ser en kul når jeg ligger på magen =) hadde litt blødninger i helga så skal til legen idag å sjekke hvordan det går..får neppe noe ul idag,så håper i allefall de finner hjertelyden..

Tror jeg har kjent liv,noen ganger på kvelden og morgenen,men da må jeg kjenne godt etter.kjennes ut som sommerfugler i magen,eller småe dunk innvendig..

Tuppen

Annonse

min syntes såvidt på ul i uke 21 når jeg lå på rygg.. er du førstegangs, kan du ikke forvente å få noe mage på 1-2 mnd enda..

Føler det på akkurat samme måten... Jeg har ikke kjent liv enda, og ikke hørt hjertelyd (har ikke vært på kontroll, skal på UL om 14 dager). Magen min kom plutselig, omtrent i løpet av uke 15. Nesten fra èn dag til en annen. Når jeg står oppreist synes magen ganske godt - men ikke når jeg ligger. Og den er veldig flat om morgenen, og ikke så flat om kvelden...! Buksene begynner å bli ganske trange...

Men jeg tenker litt som andre her; kanskje jeg bare har lagt på meg veldig rundt magen fordi jeg har hatt så grådig matlyst...! Gleder meg til å få vite om det står bra til med knøttet.

Lykke til!

Hei! Er 16 uker på vei, og har tenkt akkurat som deg. Noen ganger vises det kjempegodt når jeg står og sitter, men legger jeg meg ned blir den borte.. i de siste dagene har det begynt å vises en kul fra navlen og ned, så er vel noe på gang. Er forferdelig å gå å tenke på om det er liv der nede eller ikke. Gleder med masse til UL, men gruer meg ganske mye også...

Vi får prøve å tenke positivt, mest sannsynlig er alt i orden..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...