Gjest mphs Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Jeg har akkurat begynt nå og i oppskriften står det strikk 10 cm vrangbord som skal brettes slik at den blir dobbel. Videre står det øk ut og strikk 15 cm målt fra brettekant.Og så øk videre .. og strikk til arbeidet måler 26 cm fra brettekant. Mener de da først 5 cm brettet vrangbord og så 26 cm glattstrikk? Dette er str 2 år og jeg syns det høres mye ut med 31 cm ben målt fra innsiden av benet. Eller skal det bli 26 cm til sammen? Håper virkelig noen kan hjelpe.
krabbetrollet Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Jeg har ikke sett denne oppskriften, men slik du skriver det tror jeg det skal være 26 cm til sammen, altså 26 cm fra der du har brettet vrangborden. Det er ganske vanlig i oppskrifter at man måler fra brettekanten, altså helt nederst på ferdig bukse. Men ellers så kan du jo bare strikke så langt at du synes den passer til barnet.
Gjest mphs Skrevet 6. august 2006 #3 Skrevet 6. august 2006 Ja. Fikk det samme svaret akkurat inne på skravlesiden også. Og det var det jeg hadde håpet det skulle være. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå