Gå til innhold

Vann eller utflod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sånn merkelig følelse nedentil, kjenner at det pipler ut litt og litt av et eller annet, men vet ikke om det er vanndråper eller utflod. Klarer ikke skille det helt. Truseinnlegget blir ikke skikkelig vått, så mest sannsynlig er det nok utflod. Har 13 dager til termin. Siste fødsel startet med vannavgang, men da rant det ut i strie strømmer, så det var liksom ingen tvil. - Synes dette er litt ekkelt, blir liksom gående og kjenne etter og lure på hva det er. Hodet hans er ikke festa, men ligger langt nede rett over bekkenet, så jeg må bare legge meg ned hvis det kommer masse vann.

- er det andre som kjenner samme greierne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Går rundt og lurer på mye av det samme... Våknet av at jeg lakk i dag tidlig, og siden jeg ikke hat vært plaget med urinlekkasje antar jeg at det var fostervann?- Det kom ganske mye, men ikke i strie strømmer som du beskriver fra forrige fødsel. Helt klar væske, verken som utflod eller urin og ingen lukt! Hmm, er litt spent her nå, men tenker at jeg må bare vente å se om det skjer noe mer. Hvor lang tid tok det før riene startet etter vannavgang ved din forrige fødsel da? Hodet er ikke festet her heller, 16 dager til termin.

Skrevet

Jeg er i uke 29 og dro på føden for dette. Gynekologen var sikker på at det ikke var fostervann fra nedre del av livmor , men kunne komme fra en lomme lengre opp. Hun var også sikker på atdet ikke var urin, for hun prøvde å presse mot min fulle blære uten at det kom noe i det hele tatt. Hun mente at det ville kommet urin da.

Fikk også beskjed om at det dersom kom mye vann måtte jeg legge meg ned så det ble mindre sjanse for navelstrengskollaps. Ble litt redd jeg da. Fikk stressforbud og forbud mot samleie samt beskjed om å ta det helt med ro. Under en av graviditetene min ekom vannet 4 uker før termin. Tenkte å ta kontakt med jm i morgen. er så plaget med nedpress til tider også.Jeg er jo ikke kommet så langt som dere heller.Hmmmm...

Skrevet

Riene startet ca. 3,5 time etter vannavgangen. Dessverre ble de aldri skikkelige effektive, så fikk drypp dagen etter, men endte til slutt opp med keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...