Gå til innhold

April: Em.. Kan noen hjelpe meg å tenke litt?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å tenke klart for tiden, og nå har jeg en liten "puslespill-oppgave" jeg sliter litt med: Vinterutstyr i vogna til to små...

Jeg tror (håper) jeg har nok med det jeg har. Han dere se om jeg har det, og hva som skal brukes til hvem? Jeg har en Abrilbaby, og venter en i begynnelsen av november.

Dette har jeg:

* Skinnpose (Denne vil jeg bruke til én av dem, men vet ikke hvem)

* Voksipose (En jeg har fått låne, som er blå i motsettning til alt det andre som er sort, og litt falmet. Men kan jo skjule det under et teppe da...)

* Saueskinn

* Dyne og pute til vogn.

* Ullteppe

Setter stor pris på hjelp, for jeg er bare tragisk dårlig på slike "tenketing" for tiden... :-P

Fortsetter under...

For meg ser det ut som du har det du trenger. Tror jeg ville gått for voksiposen til novemberbabyen, og skinnposen til aprilbabyen. Aprilbabyen må sikkert ha vinterjakke i år uansett, og det er greit å kombinere med skinnposen, ettersom skinnposen ikke er like fleksibel som voksiposen. Men det er jo egentlig bare å prøve seg frem og se hva som fungerer best.

Er formen bra?

Skal du ha søskenvogn når "alle" skal ut på likt? Ville nok brukt voksien til den minste siden novemberbabyen er fysisk minst og er mest i ro. Skinnpose eller lammeskinn (kommer jo an på hvor mye aprilbabyen kles på når det går mot høst - usikker selv på om jeg kommer til å bruke pose eller bare lammeskinn) til den eldste. Prøv deg frem med hva du liker best av dyne/pute/lammeskinn eller voksi til den minste. Har ei venninne som fikk baby i januar og hun brukte bare dyne/pute/lammeskinn til ham på vinteren - savnet ikke pose i det hele tatt (de ligger veldig lunt og godt oppi, spes om man har fotpose/stormtrekk på). Jeg brukte ullteppe til Matilde da hun var nyfødt (under dyna) men det var fordi jeg savnet lammeskinn da. Ellers er jeg jo like grønn som deg ;o)

Hva skulle jeg gjort uten dere?! Tusen takk for at dere kan hjelpe en stakkar det går treigt rundt i toppen for for tiden. (Jeg gir snart opp det derre der....) Men da ser jeg litt lysere på dette ja, og er sikker på at jeg i hvert fall slipper å ut på noen handlerunde.

Tja, jeg syns formen er ok. Jeg er sykemeldt, og kommer nok til å være det frem til fødselen pga bekkenløsning og rett og slett at jeg er veldig sliten. Men nå har jeg innfunnet meg med situasjonen, hviler mens småen sover med god samvittighet, og klarer å slappe av selv om det er ganske så mye som skulle vært i gjort i huset. Så da hjelper det :) Det vanskeligste er ofte å slå seg til ro med at man ikke får gjort så mye annet enn å være mamma for en periode.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...