Gå til innhold

Oppblåst?!!!


gutt 07 + baby 09

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig oppblåst, enkelte av buksene mine kan jeg ikke bruke, da de er fortrange alt, å er bare i 5+6.

Er det mulig å få redusert dette, noen tips?

Trenger hjelp; skal i bryllup på lørdag, må jo komme i kjolen og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vil nok gå litt tilbake av seg selv,iallefall gjorde det det på meg! Jeg trenkte at alle kunne se jeg var gravid og jeg som bare var uke 5...det har gått litt opp og ned,noen dg er jeg veldig oppblåst,andre dg ikke. Jeg er 10 uker nå da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

oppblåstheten hører som regel med ja... og lite en kan gjøre med...

mulig det hjelper litt å drikke rikelig med vann, spise grovbrød (og andre kornvarer!!) slik at det hjelper på tarmene...

synes dette har hjulpet litt på meg selv og også på at avføringen min skal bli litt bedre... :) hehe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg superfortvilt. Min andre graviditet, var 5 kg tyngre sist jeg ble gravid, men magen min er diger allerede nå. Valnøtten i magen tar jo minimal plass, men tror jeg har 5 meter lengre tarmer enn andre altså ;-)

Har spist mer enn vanlig for å holde kvalmen i sjakk... I tillegg sluttet jeg å røyke, så forbrenningen min har gått ned...

Men jeg kunne glatt ha vært i 5 mnd!!!

Ingen på jobb vet noe ennå... litt krise for jeg skal ha ny kontrakt om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles magen stor og oppblåst, er det et velkjent fenomen. Både hormonene østrogen og progesteron (som står for de fleste av forandringene) gjør glatt muskulatur i hele kroppen din slappere. Dette skjer også i fordøyelseskanalen. Maten kan av den grunn av og til passere langsommere gjennom systemet, og du vil føle deg oppblåst. Dette er positivt for barnet ditt! Det langsomme tempoet fører nemlig til at næringsstoffene suges bedre opp fra blodet ditt. Kanskje er det også hyggelig for passasjeren din at det er liv om bord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...