ettie Skrevet 6. august 2006 #1 Del Skrevet 6. august 2006 Hvor gammel er du? Og var babyen planlagt? er bare litt nyskjerig? Blir litt forvirra innimellom, er så mange mennesker her... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/
anonymi Skrevet 6. august 2006 #2 Del Skrevet 6. august 2006 Sv: 90 modeller her? 13:23 4.08.2006 Jeg må aller først si at jeg har fryyyyktelig kort lunte i dag, så jeg beklager hvis jeg tråkker noen på tærne. Personlige årsaker, som jeg velger å la gå utover disse babyhatende anonyme forumtrollene. HVEM har fortalt deg at jeg planla å bli gravid ? Til denne pingla som ikke tør å stå fram med nick engangs informasjon så gikk jeg på p-piller, hadde influensa 3-4-5 dager og må ha kastet dem opp, selvom jeg aldri kastet opp rett etter at jeg hadde tatt dem. Det skulle ikke mer til. Så du, anonyme som ler av meg, du kjenner meg ikke godt nok, har du noe du skal si om min graviditet evt vil du diskutere hvorfor jeg valgte å beholde barnet, så er du hjertlig velkommen hjem til meg. Jeg skal trakte kaffe og kjøpe fyrstekake. Du høres ut som ei eldgammal sur kjerring, som forlengst har fått alle dine og er sjalu for at jeg for at jeg (vi) ikke blir noen grinebitere, og at barnet mitt (og de andre på ung mamma) blir boende. Jeg har en ung mamma selv, hun er verdens kuleste mamma. Jeg vet riktignok ikke hvem du er. Det er mye om meg du skulle likt å visst. Men jeg skal love deg at hvis du gidder å igle deg innpå mer innpå meg, så finner jeg det ut. Det er en hårfin balanse mellom konstruktiv kritikk og bitching, den burde du finne litt ut av. Beklager dårlig formuleringsevne og slurv - jeg har dårlig tid og er meget irritert i dag. jessie + baby i magen ♡ kopierte dette fra noen 90 modeller her!! ja hun er 90 modell og jeg er veeeeeldig stolt av henne for at hun vil beholde barnet sitt og ikke velger å ta abort som mange andre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5829443
ettie Skrevet 6. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg bare lurte. Synest ikke så veldig om abort og synest det er veldig flott at så unge mennesker velger og ta ansvar for sine handlinger.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5830463
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #4 Del Skrevet 6. august 2006 Men abort er jo ett individuelt valg for alle og enhver. Jessie tok sitt valg,og hun er helt sikkert fornøyd med det valget. Men som hun sier så hadde hun influensa og hadde på en eller annen måte kastet opp p-pillene,så for hennes del så hadde det ikke vært en handling hun kunne vite at hun hadde gjort. Som mange andre. p-pillen er jo bare 99 prosent sikker,dvs med enkel matte at 1 av 100 faktisk blir gravide på p-pillene. Og når de først gikk på pillen så var de antageligvis ikke klar for barn, DA er jo abort et alternativ som mange vil ty til fordi de selv mener de ikke har noe å gi barna sine. Og akkurat det synes jeg ikke noen andre har noe med! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5830857
ettie Skrevet 6. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. august 2006 Det kan så være. Andre må gjøre hva de vil men JEG hadde ikke klart og ta abort. Jeg kan skjønne at mange velger abort, for det og få barn er et stort ansvar. Men jeg synest ikke noe om de jentene som bruker dette som et prevansjonsmiddel, ikke er så nøye med kondom og p-pilla for man kan jo bare ta DET bort. er heldigvis ikke så mange av de da men... Dersom jeg skal være veldig kynisk kan jeg jo si at når man velger å ha sex, bør man også være klar for å ta ansvar for alt som det innebærer, dvs sykdomer og graviditet..... (men så lenge folk har tatt sine forhondsregler så blir dette litt voldsomt) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5830925
Anonym bruker Skrevet 6. august 2006 #6 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg tok en abort i en alder av 18,jeg er nå snart 22 og gravid igjen. Jeg mener jeg gjorde det rette valget,jeg var i et fast forhold men var ikke under noen omstendigheter klar for ett barn. Og om jeg hadde beholdt barnet hadde jeg aldri møtt mannen jeg deler livet mitt med nå,som jeg er forlovet med og venter barn med. Man bør ikke få barn når man ikke er klar for det,fordi det går som regel alltid utover barnet selv. Og da er det likere at barnet aldri får oppleve noe i det hele tatt. Og selvfølgelig bør man ta konsekvensene. Jeg gikk på p-piller,men tok en angepille dagen etterpå for å være sikker også,men allikevel ble jeg gravid FØRSTE gangen jeg hadde sex,og da hadde jeg ventet på en jeg faktisk likte. Til jeg var 18. Abort er selvfølgelig ikke ett prevansjonsvalg man skal ta,man skal ta sine forhpndsregler først. Men nå ulykken først er ute bør man kunne velge bort barnet. Verden er overbefolket nok som den er fra før om man ikke skal sette til livs masse uønskede barn samtidig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5831030
Gjest Skrevet 6. august 2006 #7 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg er kanskje hard og brutal (eller veldig aggressiv når jeg ikke får ultralydtime før om halvannen måned), men det var ikke det du spurte om. Jeg klarer ikke helt sette meg et standpunkt til abort, for det er så utrolig mange ting man må ta hensyn til. Er det voldtekt/incest, så har jeg null problem med en abort, men en bekjent av meg jukset litt med pillene og ble "tilfeldigvis gravid", angret og aborterte. Det er så _forkastelig_ at jeg blir helt må nesten spy når jeg tenker på det. Jeg valgte å beholde fordi jeg brukte for lang tid på å bestemme meg, så jeg fikk et følelsesmessig bånd til barnet. En abort hadde kanskje vært best, for min utdannings- og ungdomstidsdel. Men på den annen side da, så ville det ikke vært riktig ovenfor meg selv, når jeg ikke hadde lyst. Dessuten var det jo min egen "skyld" at jeg satt med positiv graviditetstest i hånda. Kan du ikke ta konsekvensene av sex, skal du heller ikke ha det. Men for guds skyld. Jeg er hverken hjerteløs eller blåst i hue. Jeg har uendelig mye forståelse, så de som havner i min situasjon og blir ufrivillig gravide, jeg skjønner det hvis de aborterer. Kanskje de føler at de ikke har noe å gi barnet ? Det finnes så mange grunner, og så mange svar. Men jeg har ikke tenkt til å spekulere mer i det, for jeg har tatt valget mitt og trives veldig godt sånn, og gleder meg til å bli mamma til vinteren Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827924-jessi-babi-i-magen-eller-noe-slikt/#findComment-5831077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå