Gå til innhold

Noen erfaringer om p-sprøyta og graviditet?

lillemy86

Anbefalte innlegg

Spør her inne jeg da, i håp om at noen har noen erfaringer med dette:

Hvor lang tid tok det fra dere slutta med sprøyta(3mnd etter siste sprøyte) til dere evt ble gravide?

Det er nå 3 mnd siden jeg tok siste sprøyte. Gikk på sprøyta i 2.5 år. Regner med det tar en god stund før jeg får tilbake TR men jeg kjenner allerede murringer nederst i magen. Er jo lov å håpe at det stabiliserer seg for så det blir 07 baby på meg. Har jo tross alt 7mnd å gjøre det på da.

*håpehåpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hos meg gikk det ett og et halv år.... det var nummeret før hormontabletter. men jeg har alltid hatt trøbbel med uregelmessig mens da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! har heldigvis hatt veldig regelmessig mens jeg da. =) håper den komer tilbake fort! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det ca ett år, men det endte i ma uke 10. Har hatt tre exu'er etter det, så jeg har veldig dårlig erfaring med graviditet etter p-sprøyten. Er nå over fire år siden jeg sluttet, men forsatt ikke gravid. Fikk to barn før p-sprøyten og da hadde jeg ingen problemer.

Har hatt regelmessig mens bestandig.

Håper det ordner seg lettere for deg. Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på p sprøyte i 3 år... Mistet mensen mens jeg gikk på sprøyta. Skulle begynne på p piller istedenfor. men fikk aldri tilbake mensen ble gravid med en gang. Så det er bare å stå på... :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Jeg startet på sprøyten i 1999, og har dermed brukt den i 7 år. Vi skulle satt ny sprøyte desember 05, men bestemte oss for å prøve å lage barn, da vi også har hørt at det kan ta lang tid, optill to år.

Mensen dukket overraskende opp starten av februar, og vi er nå 13+2... Regner vi oss tibake satt spiren i mai 06....

På den andre siden har min vennine kuttet ut sprøyte i sept 06 og venter ennå på mens... Så dette er høyst indevidulet....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen erfering selv, men kjenner ei som ble gravid to år etter sprøytestopp. De var aktive prøvere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok min siste sprøyte august i fjor, da etter 6år. Fikk mensen tilbake etter ca to mnd. Men det var ikke "ordentlig" først etter ca 3 mnd, da den ble regelmessig og slik den var før.

Vi ble gravide allerede etter ca. 2 mnd!! Hadde leste det kunne ta lengere tid, så vi ble veldig overrasket og glade:)

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte sprøyta i 2 år. Siste sprøyta ble tatt i aug. mens tilbake i mai, gravid i juli. Jeg er veldig regelmessig, men nå skal det sies at jeg har blitt gravid på første forsøk alle 3 gangene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle tatt p-sprøyta i feb i år, men kuttet den ut.i april var jeg gravid.hadde brukt den i 4 år og det tok to mnd før jeg ble gravid. gjett om jeg ble glad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok siste sprøyte nov-04. Mensen kom noen mnd etter. Og etter to aborter i 2005 er vi igjen gravid, 1 1/2 år etter sprøyte slutt. Gynekologen som vi har gått til i denne tiden sier faktisk at jenter som ikke er ferdig med å få barn bør ikke få anbefalt p-sprøyte... Men her er jo mange som har grei erfaring, så krysser fingrene for at det går bra for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig jeg er lik heldig som deg! =) hadde du regelmessig mens før det? hvordan reagerte du da du beynte på sprøyta? mista mensen med en gang, eller? har hørt om flere som gikk med blødninger i mange uker etter at de beynte på sprøyta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

p sprøyta burde vert ute av markedet for lengst.

brukte p sprøyta i 1,5 år og i løpet av den tida ble eg utredet for leddgikt og bechtrewsyndrom pga leddplager og ryggplager så da vi bestemte oss for å slutte med sprøyta og prøve å få 4 mann ble eg helt frisk.

da hadde eg blitt fortalt ateg kunne risikere å bli sittende i rullestol og så var det bi virkningene av sprøyta hele veien.

2 år etter var menstruasjonen normal og eg ble gravid, mistet denne i 7 uke pga cyste men er nå 9 uker på vei og frisk som ein fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...