Gå til innhold

Noen erfaringer om p-sprøyta og graviditet?

Anbefalte innlegg

Spør her inne jeg da, i håp om at noen har noen erfaringer med dette:

Hvor lang tid tok det fra dere slutta med sprøyta(3mnd etter siste sprøyte) til dere evt ble gravide?

Det er nå 3 mnd siden jeg tok siste sprøyte. Gikk på sprøyta i 2.5 år. Regner med det tar en god stund før jeg får tilbake TR men jeg kjenner allerede murringer nederst i magen. Er jo lov å håpe at det stabiliserer seg for så det blir 07 baby på meg. Har jo tross alt 7mnd å gjøre det på da.

*håpehåpe*

Fortsetter under...

Hos meg tok det ca ett år, men det endte i ma uke 10. Har hatt tre exu'er etter det, så jeg har veldig dårlig erfaring med graviditet etter p-sprøyten. Er nå over fire år siden jeg sluttet, men forsatt ikke gravid. Fikk to barn før p-sprøyten og da hadde jeg ingen problemer.

Har hatt regelmessig mens bestandig.

Håper det ordner seg lettere for deg. Masse lykke til.

Annonse

Heisann

Jeg startet på sprøyten i 1999, og har dermed brukt den i 7 år. Vi skulle satt ny sprøyte desember 05, men bestemte oss for å prøve å lage barn, da vi også har hørt at det kan ta lang tid, optill to år.

Mensen dukket overraskende opp starten av februar, og vi er nå 13+2... Regner vi oss tibake satt spiren i mai 06....

På den andre siden har min vennine kuttet ut sprøyte i sept 06 og venter ennå på mens... Så dette er høyst indevidulet....

Lykke til!

Jeg tok min siste sprøyte august i fjor, da etter 6år. Fikk mensen tilbake etter ca to mnd. Men det var ikke "ordentlig" først etter ca 3 mnd, da den ble regelmessig og slik den var før.

Vi ble gravide allerede etter ca. 2 mnd!! Hadde leste det kunne ta lengere tid, så vi ble veldig overrasket og glade:)

Ønsker deg lykke til!

Tok siste sprøyte nov-04. Mensen kom noen mnd etter. Og etter to aborter i 2005 er vi igjen gravid, 1 1/2 år etter sprøyte slutt. Gynekologen som vi har gått til i denne tiden sier faktisk at jenter som ikke er ferdig med å få barn bør ikke få anbefalt p-sprøyte... Men her er jo mange som har grei erfaring, så krysser fingrene for at det går bra for deg også.

håper virkelig jeg er lik heldig som deg! =) hadde du regelmessig mens før det? hvordan reagerte du da du beynte på sprøyta? mista mensen med en gang, eller? har hørt om flere som gikk med blødninger i mange uker etter at de beynte på sprøyta!

Annonse

p sprøyta burde vert ute av markedet for lengst.

brukte p sprøyta i 1,5 år og i løpet av den tida ble eg utredet for leddgikt og bechtrewsyndrom pga leddplager og ryggplager så da vi bestemte oss for å slutte med sprøyta og prøve å få 4 mann ble eg helt frisk.

da hadde eg blitt fortalt ateg kunne risikere å bli sittende i rullestol og så var det bi virkningene av sprøyta hele veien.

2 år etter var menstruasjonen normal og eg ble gravid, mistet denne i 7 uke pga cyste men er nå 9 uker på vei og frisk som ein fisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...