Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Frustrerende er det, når man ikke vet hvem som har skylden for at man ikke blir gravid, man kjenner ikke årsaken ....

Vi er tross alt heldige , og har barn fra før av..Vi skal absolutt ikke klage siden vi har barn. Etter fødsel nummer 2 ønsket vi en til... Og vi har i 5 år prøvd å få ett til barn nå. Men det ser ikke ut til gå for oss.

Vi har ikke funnet årsaken ennå, legen har tatt ultralyd av meg - henne, og alt så helt fint ut. Han trodde det måtte stå på timingen, og at vi ville ha klart å få barn før neste legetime, men desverre har vi ennå ikke klart det... Begge oss føler oss helt friske, han sliter med blodtrykket men vet ikke om det kan ha betydning...

Jeg er veldig engstelig for at det er noe sykelig gale som gjør at vi ikke får barn, kjempeangst..og det tar på ...

Forleden var vi i besøk hos hans foreldre, som vi betrodde oss litt til anngående denne saken. De mente at det må være meg - henne som ikke kunne få flere barn, pga. jeg har vært igjennom fødsel og da kunne det ha oppstått ting, enten skader etter fødselen eller at det har oppstått andre ting, for han hadde jo bevist at han kunne få barn , med de to barna vi har... Veldig sårende å høre hva de trodde, tok meg nær ut av det.... Følte meg dømt på en måte ....

Andre som føler slike ting, frustrerte over å ikke vite ... osv. ?

Andre som er i lignende situasjon ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827916-hvem-har-skylden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange grunner til sekundær infertilitet, og av og til ingen grunner i det hele tatt! Regner med mannen har sjekket bsæden da kvaliteten der går opp og ned gjennom livet? Du kan jo søke på nettet om info om sekundær infertilitet, der er også mange på forumet til www.fub.no så du kan jo stikke innom og lese demmes dagbøker og se hvilken vei de tok? Ellers har jeg ingen råd, for jeg er i samme situasjon selv, uforklarelig sekundær infertil. Har ikke barn da men har vært gravid og mista, og nå klarer jeg ikke bli gravid igjen. Jeg lurer på om min insulin resistanse har noe med det å gjøre, siden jeg spiste lav karbo mat før jeg ble gravid og ikke gjort det siden, og da ingen graviditet.... skal også begynne med soneterapi og akupunktur...

Lykke til da!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827916-hvem-har-skylden/#findComment-5828059
Del på andre sider

Han har ennå ikke sjekket sæden ... Derfor er jeg litt skeptisk anngående den også.... Kan stress og høyt blodtrykk påvirke sædkvaliteten ? ... Han har et stressende arbeid, og høyt blodtrykk i tillegg ... Derfor tenker jeg på det... Men det kan jo også være uforklarlig, skal inn å sjekke litt rundt, takk for tips !!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827916-hvem-har-skylden/#findComment-5828091
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...