Gå til innhold

jepp.. da blir det rettsak.....

Anbefalte innlegg

hadde ikke lyst til det. men når biomor nekter unge å flytte til oss.. og han ikke vil bo hos biomor.. hva gjør man.. når guttungen gråter, og ikke har lyst å dra hær ifra.. er det ikke hva som er det beste for barnet som burde følges, ikke hva som er best for biomor.. hun tenker bare på seg selv, og ikke på ungen.. når han til og med har skrevet brev til biomor, om at han ikke vil bo dær.. men enda da får han ikke låv å flytte.. guttungen har bodd hos oss nesten hele livet, bare nå siste skole år, har han bodd hos biomor, fordi han skulle bli storebror for første gang. så.. da blir det rettsak.. har sendt inn papirer.. vener bare på at biomor skal svare... noe andre som har vært gjennom dette?? vet svært lite om hva som kommer til å skje...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5827843-jepp-da-blir-det-rettsak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet skal høres på,det kan ikke bestemme hvor det skal bo.Et barn vet ikke alltid sitt eget beste,men det kan hende at det vet det,derfor skal det høres på og det skal få lov til å forklare hva det mener.Dette vet jeg,for jeg har vært gjennom dette selv.

Barnets mening skal tillegges stor vekt etter fylte 12 år, men det vil ikke si at barnet alene bestemmer hvor det skal bo... Men, hvis gutten har bodd hos dere i flere år, selv vil bo der osv regner jeg med at dere står sterkt i saken...

Ønsker lykke til med rettssak...

Annonse

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...