Gå til innhold

kan noen se på tempene mine??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo da det er ikke noe galt med temperaturene, men de sier ikke så mye når man ikke vet hvor hen i syklusen de er fra. Er den første fra den dagen du tror du hadde el? Ser at tempen går opp litt fra 36,6 til 36,9. Det kan bety at det var da du hadde el.

Det du skal se etter er temperaturhoppet som kommer ofte dagen etter el. Når tempen øker med noen desimaler i løpet av en dag eller to vet du at el har vært. Da skal den holde seg høy til mens kommer, eventuelt hvis du er gravid så vil den også forbli høy.

Det er veldig individuelt hva kroppstempen er hos folk. Den beste måten å få et bilde av tempen på er å sette de inn i et diagram. Da ser man svingningene litt bedre. Les mer om temping på www.pernille.info. Fertilityfriend er også et bra nettsted hvor du kan legge inn tempene dine, så regner den ut antatt eggløsningsdag og fruktbare dager osv.

Vet ikke om du ble så mye klokere, men jeg har i alle fall hatt god nytte av å tempe for å forstå syklusen min litt bedre.

Siden det da er så sent i syklusen, og kansje el har vært, så vil jeg anbefale at du bare fortsetter å tempe ut syklusen, og fdortsetter inn i neste. For man kan ikke se noe uten at manb vet hva før el temp er...så det beste er å starte fra dag1....men siden du kansje ikke har hatt el kan du jo fortsette ut syklusen sånn i tilfelle...

Har man el så pleier den å stige en del og så holder den seg der oppe resten av syklusen, så man kan ikke se skikkelig om el har vært før den har holdt seg oppe i tre dager ihvertfall :-)

sier som de andre :) bruk fertilityfriend.com og fortsett å tempe. For meg ser det ut som dette er etter-el temperatuerer, men det er jo vanskelig å vite når du ikke har tempet før :) Synes ellers tempvariasjonene ser elt normale ut. Lykke til vidre med tempingen!

Annonse

det er omtrent umulig å se om hun har el nå.. man kan også ha en gradvis stigning etter el, og mange har ett ekstra temphopp 7-10 dager etter el, spesielt dersom man er gravid. Kanskje det er et sånt hopp?? Umulig å si, men det behøver ikke være el. Kan også være en "tilfeldig" økning på grunn av urolig søvn, alkohol eller liknende..

Tenker jeg skal beg. å legge inn tempene på fertily friend. Er det bare å logge seg inn og begyne? Hvis tempen min går nedover, og ikke mens kommer, hva skjer da, og hva hvis den bare stiger el holder seg stabil?? Er sinnsykt kjedelig med så lange sykluser. Blir bare lengere og lengere... 49 - 56 og nå over 57....

Hvor temper du? Oralt eller analt/vaginalt?

Det er en god ide å legge inn tempene på ff. Du må vel ordne deg side først, og så er det bare å begynne å skrive inn den infoen du har :) enkelt!

Hvis tempen holder seg høy i 17 dager til bør du teste. El kan ha vært igår, men også tidligere? hvis den synker og tr ikke dukker opp har du kanskje ikke hatt el? Du får spørre igjen senere hvis du trenger hjelp :) Da kan vi jo se charten din og det er enklere å si noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...