Gå til innhold

usikker på hva jeg skal gjøre...angående jobb og barnehageplass...

Anbefalte innlegg

da jeg gikk ut i permisjon hadde jeg bare et vikariat...dvs at jeg ikke har en jobb å gå tilbake til. jeg har søkt på jobb der jeg jobbet før jeg gikk ut i permisjon så jeg får se om jeg får den..... men så tenker jeg at hvis jeg ikke får den jobben (for den har jeg veldig lyst på) så tror jeg at jeg har lyst bare melde meg arbeidsledig fremt il august neste år...for jeg er ganske sikker på at jeg ikke får barnehage plass for datteren min fra slutten av april (da er permisjonstiden over)..og hva gjør jeg da?har jo ingen som kan passe henne (alle besteforeldrene er i jobb)... tror at jeg får barnehageplass fra høsten av....

hva syns dere? vet at jeg kommer til å få masse pepper nå....men det er jo bare et par mnd...og vi klarer oss ikke på sambo sin lønn....

Fortsetter under...

for det første så må du være arbeidsledig i 6 uker før du får dag penger.. også får du kontantstøtte da.. kan du ikke bare spare litt penger mens du er i permisjon no da? slik at du har penger når de mnd kommer til neste år?

Så lenge du ikek sa opp selv, er det ikke karantene på 6 uker. Du må skaffe bekreftelse fra der du jobbet, på at vikariatet fikk ut.

Du må visst også kunne si på arbkontoret har du har barnepass(kanskje nabo eller besteforeldre feks) hvis ikke er du jo ikke reell arbeidssøker. Du må jo kunne tiltre jobb raskt, så barnepass må du kunne svare på.

Når permisjonene din går ut, du har mulighet til barnepass(sant eller ikke) så er det jo ingen grunn til at ikke du kan få arbledighetstrygd. Tipper heller ikke du blir tilbudt jobb, og du tenger jo ikke akkurat lage den stjernecv`en da.

oki...jeg har jo ikke sagt opp noe jobb selv iallefall....ja kan jo bare si at mamma kan passe henne eller noe... men får nå se hvordan det blir...må se an om hun får barnehageplass.orker ikke gi henne fra meg til dagmamma..(om jeg ikke finner noen jeg kjenner da)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...