Gå til innhold

trenger svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber deltid i en klesbutikk, hvor jeg og sjefen ikke kommer noe særlig godt overens.

Jeg har termin i slutten av oktober, men har sagt at jeg kommer til å jobbe ut august, og bare kanskje at jeg skal jobbe ut september.

Jeg er sliten nå etter å ha jobber mesteparten av sommerferien(har hatt en uke ferie, resten har vært fra 2-6 jobbdager i uken).

Vil nå bare høre med dere om det er tåpelig av meg å si at jeg vil jobbe ut august og ta permisjon fullt resten av dette året for så å jobbe litt på nyåret.

Har tenkt å jobbe kanskje en gang i uken etter nyttår, men det er jo kun om det er mulig for meg å gjennomføre ;)

Kan hun nekte meg å ta permisjon 2 måneder før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber deltid i butikk og sa fra i juni at jeg ikke kom til å jobbe i sommer (termin i august). på min jobb var det helt i orden, men der er det endel tunge løft og man er mye alene på jobb, noe som ikke passer for en med gravidmage..

det var ikke noe problem i fh til sjefen, men i min kontrakt står det 0-20 timer i uken, så jeg har ikke noe fast arbeidstid, lurer på om det kan ha noe å si??

Skrevet

Jeg tror ikke du har krav på perimsjon så tidlig. Men hvis du er sliten... Hva med sykemelding? 50% f.eks. Jeg har gjort det, siden jeg ble forferdelig sliten.

Skrevet

Tror du har krav på å få begynne svangerskapspermisjonen inntil 3 måneder før termin, men personlig tror jeg at jeg hadde bedt legen om en sykemelding. Det er kanskje godt å få beholde månedene med permisjon til babyen kommer. Tror nok du får sykemelding dersom du ber om det, både pga. samarbeidsklimaet men også pga at det kan være ganske travelt å jobbe i butikk på slutten. ang det å jobbe en dag i uken etter nyttår, så kan du velge tidskonto, og da kan du jobbe litt samtidig som du har permisjon noen dager. Trygdekontoret er veldig behjelpelig med å svare på slike spørsmål, så ta en telefon dit så får du nok svar.

Skrevet

nei hun kan ikke nekte deg, du har rett på å permisjon inntil 3 mnd før termin. men jeg ville absolutt heller prøvd å få en sykemelding i tiden før terminen, det er bedre å spare den ekstra permisjonsmnd til etter fødselen, hvis du kan. det er en stor overgang å få barn - og er du forberedt på å overlate barnet til noen andre så tidlig? (hvis ikke pappaen kan steppe inn, da...)

Skrevet

planen her er som følger:

Jeg er ferdig med skole, skal ha fødselsstipend for jeg skal ut i lære høsten 2007 så permisjonsmåneder mister jeg ikke(så en som nevnte det lenger oppe ;)) Jeg kan jobbe så mye jeg vil utenom disse pengene for jeg får ikke fødselspenger, så det er klargjort.

Jeg jobber til vanlig kun 4 timer i uken, så den ene mandagen jeg skal jobbe i 4 timer har pappa'en her sagt at han skal passe henne, siden han er ferdig på jobb da :)

det ordner seg ;)

Problemet mitt er at sjefen ikke er helt på godfot med meg(vet ikke hva jeg har gjort, men alt jeg gjør er ikke bra nok for henne, har vært slik i de to årene jeg har jobbet der) så jeg er redd for at hun kan nekte meg å ta permisjon en måned før tiden, selv om det heter at man kan ta permisjon 12 uker før termin.

Jobben er ikke så tung, men jeg sliter med å stå oppreist i 4 timer i strekk, min sjef syns nemlig ikke det å hvile seg,selvsagt når det ikke er kunder der, er noe man ikke skal gjøre...jeg hadde ikke villet hvilt meg hadde det ikke vært pga bekkenet, men å stå i 4 timer er slitsomt når man har vondt:S

noe som klarer å sette seg inn i situasjonen?

Skrevet

har du krav på sykemelding slik at du slipper å benytte deg av din permisjon? Jeg jobbet deltid på butikk, og fikk sykemelding hele 3 måneder før permisjon grunnet lumbago og at butikken ikke kunne tilrettelegge arbeidet for meg. Spør legen din, da kan ikke din arbeidsgiver kreve noe annet. Lytt på kroppen din!

Skrevet

*dytte*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...