Gå til innhold

Erfarne ammere...vil dere hjelpe meg litt??

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 13 uker som ligger VELDIG urolig ved puppen...river og sliter gjennom hele ammingen. Har fått nesespray for utdrivningsrefleksen som er blitt treg i det siste(noen som vet hvorfor det skjer?...var ikke slik i starten)....,men synes ikke dette hjelper noe nevneverdig...! Jeg merker at hun blir roligere når melka endelig strømmer på..,men det varer bare noen få minutter før hun er i gang med å rive og slite i puppen igjen. Hun suger også med puppen i strekk(skjønner?) (hun drar brystvorten ut og blir værende der mens hun suger)...dette begynner å bli utrolig slitsomt...,kan jeg ha lite melk til henne eller er det noe annet jeg gjør feil? Husker nå nesten ikke tilbake til tiden hvor amestundene bare var kos,,men jeg vet at de har vært og savner de VELDIG...!

Håper noen har noen gode råd til ei fortviket førstegangsmamma som syntes det var sååå koselig å gi pupp....

Fortsetter under...

er det noen ammehjelper i nærheten av der du bor? Eller kankjse det er poliklinikk på sykehuset der du fødte?

Kan hende jenta de har feil sugetak på puppen. Slik at hun rett og slett ikke får ut noe melk på det viset og blir urolig. Er du sår på puppen? Kan være så mye. Her er noen erfarne damer her inne, men det beste hadde vært om en ammehjelper kom til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...