Gå til innhold

Hvordan går det?


Gjest -lilly-

Anbefalte innlegg

Gjest -lilly-

Hei!

Hvordan går det med deres barn da? Nå er de jo fortsatt bare noen uker, og jeg synes det går kjempe fort. Snuppa vår er 3 uker nå. Her har vi hatt litt problemer med å få henne til å sove i egen seng. Har prøvd mye forskjellig, og i natt sov hun bra. Hun har heldigvis ikke kolikk, men reagerer hvis jeg drikker cola, kaffi og spiser mat med løk i. Ellers koser vi oss masse med både snuppa og storebror på 21 mnd.

Hvordan er det hos dere da, juli-mammaer?

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes koselig ut:-)

Gutten vår er 6 dager i dag og vi kom hjem på fredagen fra sykehuset.

Så vi prøver jo egentlig bare å bli kjent med han nå og komme oss til ro her hjemme!

Bestemte oss for besøksfrie dager på fredag og lørdag, og det var nok en lur idè, bare digg å få slappet av litt alene bare oss 3:-)

 

Han spiser og sover masse, men jeg er fryktelig sår på brystknoppene og gruer meg litt til hvert måltid...prøver med korte hyppige måltider (det skal visst hjelpe) men alikevel ganske sår!

 

Når ga dette seg for deg egentlig? hvis du var sår da..?

eller har det gitt seg i det hele tatt, hehe;-)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei!

Jeg var også kjempe sår på brystknoppene og grudde med til hvert måltid (snuppa mi skulle ha mat så ofte så brystene fikk ikke hvile seg nesten......). Jeg kjøpte en krem/salve på apoteket som heter PureLan, og den hjalp. Nå er hun 3 uker og jeg har ikke problemer lenger, så nå kan vi kose oss med måltidene.

Håper det snart går seg til får deg også, ikke kjekt å gå rundt med vondt :(

 

Kos dere masse:) Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei -lilly-

 

her går det bra. lillegutt er 2,5 uker snart. han har ikke kolikk heldigvis,men mye vondt i magen for han ligger å trykker å ynker seg ofte. vært hos legen i dag fordi han har kastet opp og hatt kraftig diare ett døgn nå. virker som om det går bedre med han nå. legen sa vi skulle se det ann til i morra.storebror på 6år er kjempe stolt og vi koser oss masse med lillegutt.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Hei hei bejb22 :)

*Kremt kremt* kaller du deg høygravid enda?? hehe eller er det ammetåka som gjør at du har helt glemt å forandre på nicket? :o)

Koselig å se deg her inne :)

Håper det går bedre med lillegutt, ikke kjekt når de blir syke så små. Her går det bare bra. Sliter litt med å få snuppa til å sove i egen seng....liker ikke å ha henne i vår seng. Hun legger seg helt oppi meg, og er nesten svett av varme på morgene. Jeg sover dårlig med henne i sengen, og så var det denne krybbedød-faren..... Så må nok prøve å forandre på vanen hennes hehe :)

Kos dere masse.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jo prøvde å forandre på det,men det står "fatal error" når jeg prøver å forandre på noe på brukerinfo. prøvd i flere dager nå. lille gutten min har sovet i egen seng fra dag en han. han ligger litt sammen med meg om morran,men liker at han liker i egen seng inntil senga vår.våkner hu lille mange ganger om natta eller? erik skjønner at det er natt tror jeg. han våkner en gang og skal ha pupp.

håper dere har det bra med hu lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -lilly-

Våkner han bare 1 gang??? Så heldig du er da hehe :)

Snuppa her våkner hver 3.-4. time om natta og vil ha pupp. Og om dagene er det nesten hver andre time. Men merker at hun vil ha oftere mat når det er veldig varmt ute. Så kanskje hun bare er tørst.

Ellers går det bare bra:)

Har du merka noe sjalusi fra han på 6 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei han på 6år er ikke sjalu i det hele tatt. iallefall ikke enda,men det kan jo fort forandre seg. syns vi har vært flinke til å forbrede han i god tid før lille gutt ble født. han liker å hjelpe til å kose med lillebroren sin. håper det fortsetter sånn.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Ja det er nok lettere når de er så store. Han min på 21 mnd forstår jo ikke så mye mer enn at det er kommet en ny baby som tar oppmerksomheten fra han. Men vi prøver å ta oss mest mulig tid til han, slik at overgangen blir litt mykere.

Flott at alt står bra til hos dere :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før melkeproduksjonen satte i gang og eg skulle ha økedager blei eg sår på den eine brystknoppen. Det var veldi ilt og det såg ut som det kjøttsåret og blødde når babyen skulle suge. Eg kjøpte meg albueskjell og etter nokre tima var såret vekke! Det var ilt ei stund til, men ingenting viste på puppen ivertfall :)

Skjella koster 30 kr for 2 stk på sjukehuset eller apoteket og må kokast ein gang i døgnet.

Når skjellet kjem i kontakt med morsmelk utskilles eit stoff som gjer til at huda gror fort. Pluss at hvis du lekker litt (eg lekker masse), så slipper du at brystknoppen klistrer seg fast i innlegget og revner opp igjen eventuelle sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...