Ninn (har født:) Skrevet 6. august 2006 #1 Skrevet 6. august 2006 Hei! Lurer igjen, hvordan er formen til dere som har ca 1 mnd til termin? Jeg har selv termin 30 august, så det begynner å nærme seg og fødselen blir med ett mer og mer virkelig, selv om det er vanskelig å virkelig innse at snart så kommer den kjære lille babyen min:). Noen ganger blir jeg helt tussete bare jeg ser små babyer, begynner nesten å gråte...vet ikke hva jeg skal føle iblandt, føler meg trist og glad på en gang. Føler meg mer følelsesladet og ukonsentrert om andre ting enn babyting, klarer ikke å kose meg med en god bok, fordi konsentrasjonen ikke er der, klarer ikke å planlegge dagene slik at jeg får gjort noe "effektivt". Flere som har denne ukonsentrerte/ følelsesladede stemningen? Er det vanlig tro. Den fysiske formen er ikke akkuratt den aller beste. Det har vært så varmt og fortsetter å være det, jeg blir svimmel hvis jeg går ute i sola midt på dagen, det er og har vært 30 grader på dagtid i sola minst, det må være lov å klage litt, jeg er ellers glad i sol og varme, men føler meg mye trøttere av sola. Hvordan tåler dere andre gravide sola da? Ellers så har jeg en vond fot med betennelse pga vann som gjør at jeg ikke kan gå så fort da. Andre ting jeg merkeer nedpress, stikninger i skjeden, mensensmerter i mage/ rygg og ofte kynnere. Fortell dere andre! Hvordan går det? Ha en fin dag
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 6. august 2006 #2 Skrevet 6. august 2006 Heisann, termin 27 aug her. Formen er litt opp og ned. Sliter også med sommervarmen. Har begynt å føle meg temmelig tung i kroppen her på slutten. Desverre også mer kvalm og kastet opp en del igjen. Tror jeg er i ferd med å få litt vann i føttene. De er blitt litt tykke og pløsete og det gjør litt vondt under fotsålene hele tiden. Orker ikke stort om dagen men prøver å holde meg litt i gang for å ikke kjede meg ihjel Er voldsomt spent på fødsel og gleder meg enormt til å hilse på den lille. Samtidig virker det helt fjernt at det skal komme ut en baby som vi har ansvaret for om ikke så veldig lenge. Har også hatt en del nedpress og følelsen av at jeg får en kraftig menstruasjon snart.
Ninn (har født:) Skrevet 6. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2006 Hei! Ja, vondt under fotsålene er sikkert vann, for det har jeg også, det begrenser hvor mye man klarer å bevege seg, ikke minst varmen også. Jeg er også kvalm, men har vært det en stund da. Jeg føler også at det er litt kjedelig nå mot slutten, man venter mer intens og klarer ikke å være så fysisk aktiv som før, og jeg grue-gleder meg til fødselen:) Lykke til! Nå er det ikke lenge igjen da:)
Stratos med 3 barn Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Termin 21/8 og her er alt etter forholdene veldig bra ) Har vondt i hender og under fotsåler, samt ryggen selvfølgelig, men det går seg til utover dagen. Dermed gjør jeg omtrent som før, men er jo ikke på jobb lenger da, så føler meg litt uvirksom innimellom. Dagene er varme, ja!, men nå har jeg unnet meg (eller rettere sagt blitt skjemt bort med) både et lite svømmebasseng for voksene unger og ei hengekøye, så da går det helt suverent dette her. Sovner sent om kveldene og har veldig korte netter, men det må da være et tegn på at jeg er så lat om dagen at jeg trenger mindre søvn kanskje? Til tross for at jeg forsøker å holde meg i aktivitet og ha noen prosjekter på gang.... ) Også sånne småting som halsbrann, mensmurringer, kraftige stikk i magen (= veldig vondt, men fort over) og en unge som kjennes ut h*n som vil ut navnlen innimellom, litt kvalme osv osv. ) he he he, når jeg sitter slik å tenker og ramser opp høres jeg døden nær ut, men det er jeg på langtnær! Jeg storkoser meg og vil ikke føde før etter 12/8 i hvertfall!!! I grunnen helt greit å gå gravid, så akkurat det er jeg fristet til å gjøre igjen, men nå gjenstår jo enda denne fødselen da...
haater husarbeid Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Heisann, har termin 27. august her. Starter permisjonen min i morgen. Formen er varierende her. Noen dager er veldig bra mens andre dager er jeg helt vissen. Vi har ikke hatt den helt store varmen her, men det har vært varmt nok. Søvnen er dårlig, ofte oppe og tisser. Har også en del mensstikninger og kynnere. Har skikkelig vondt i ryggen hvis jeg prøver meg på å gjøre noe, så det blir lite fornutig gjort. Føler jeg bare går hjemme og suller uten å få gjort noe fornuftig. Så jeg tror at den ukonsentrerte følelsen er helt vanlig. Har sønnen min hjemme for femte uke på rad neste uke, så nå gleder jeg meg til han skal starte i barnehage uka etter. Så kan han få litt stimulering og jeg kan få litt hvile uten dårlig samvittighet.....
Jolene84 *overtermin* Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Termin om 18 daga no,og forma e så som så.. He begynt å bli grusomt kvalm.Ligg på sofaen no og e dårli.Jippi!! He oxo vør plaga me vatn i kroppen ei go stund no.Beina e jo konstant oppblåste.Og he låkt (vondt) oppå den høgre foten.E heilt stramt over der oxo.Ingen som fe ver borti no. (prøve å kjøle ned me isbalsam) Ellers e vel forma fin.Grisevarmt her da,så en bli jo litt sløv.. T tross for at ej sov utruli godt.Hehe.. Lure på å sette på varme pumpa (på kaldt jah)
mamma til en skatt Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Hei Ninn Jeg har også termin 30. aug. Føler meg egentlig i fin form sånn til vanlig, men denne varmen slår meg helt ut, blir veldig slapp og føttene hovene! Er mest inne i air cond. Jeg merker også nedpress, stikkninger i underlivet og mens smerter. Har veldig ofte kynnere, føler magen skal til å sprekke! Gleder meg til det skjer noe, eller gleder/gruer er vel rett å si, er førstegangs så jeg går til det ukjente.. Men gleder meg stort til å møte lillegutten min:)
Ninn (har født:) Skrevet 6. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2006 He he, fint å høre at det er vanlig med vann i kroppen, kvalme og uvelhet i varmen...ja, jeg er ikke glad for at andre har småplager, men mener at det er fint å høre om andre som er i samme situasjon og at ikke jeg er unormalt groggy da.. Det er ikke lett å få ting gjort og man blir sikkert litt trøtt fordi man sover dårlig om natta og det er vanskelig å finne komfortabel liggestilling...dessutten opp og tisse annenhver time he he:) Alle sammen: lykke til videre, snart kommer babyene våre på rekke og rad, jeg vil gjerne høre fødselshistorier og om alle mulige andre ting som skjer før/etter fødsel!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Heisan, termin 6.9 (mens 28/8) og er i fin form syns jeg! MEN begynnere bli veldig lei nå :-/ Litt vann har jeg i kropen, men det overlever jeg :-) Sliter no veldig med å sove om natta, da det er dogåing og snuing hver 2 time :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå