Gå til innhold

Iskrem/mat på IKEA

Anbefalte innlegg

Barnet mitt har egg allergi, men ikke melk allergi som vi vet om... i går jeg la h#n spiser iskrem og litt saus som er på laksen fra IKEA. Huden fikk bobler, var rød(eksem) og h#n begynte å klø etter rundt 15 min. (under hakken hvor h#n pleier å få eksem utslitt) Kan det hende at h#n har allergi mot melk i isen også...h#n ble allergi testet før og det slo ikke ut..

noen som vet om det er egg i sausen og iskrem fra Ikea??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5826709-iskremmat-p%C3%A5-ikea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke om det er egg i sauser og is fra ikea, men det kan jo godt tenkes. Ta en tlf du, så får du bekreftet/avkreftet. Om han drikker melk til vanlig skulle man tro han ikke er allergisk for melk.

En bra rutine når man har allergibarn å spiser ute er å alltid sjekke innholdsstoffer i mat. Man kan jo aldri vite sikkert :)

han er ikke allergisk mot fisk da, var første tanken min?!

Hvor gammel var han da han ble testet? Vet at mange sier små barn kan ha allergi uten at det slår ut pga antistoffer...

Hvor gammel er han - og får han andre melkeprodukter ???

h#n er på morsmelk ennå, ikke vanlig melk. kan spiser fisk...vi spiser det 3-4 ganger i uka...så jeg vet at det ikke er fisken...ble testet da h#n var rundt 7 måneder.

har prøvd litt ost, men er ikke helt sikkert om det gir utslett eller ikke ennå...h#n har litt utslett på rumpa hvor bleien sitter akkurat nå.

h"n smakte på isen fra McDonalds en gang og det gikk bra..men det var ikke mye som h"n spiste.

jeg prøver å unngå til som kanskje har egg i dem..men det er ikke lett ute.

Vår har bla. vært allergisk mot rød fisk (laks/ørret), men kan spise annen fisk og er ikke allergisk på test av fisk. Har prøvd å gni litt laks på hånden og da ble det rødt med hvite vabler. Oppdaget ved ca 1 år, kan spise bittelitt nå ved 4 år. Og vår hadde også eggallergi (bra nå). Ellers nøtter/peanøtter/mandler/erter/pollen.

Prøv å gni litt laks på huden og se om barnet reagerer.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...