Gå til innhold

Hva synes dere

mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

I går pratet jeg med en venninne,som igjen hadde pratet med ei venninne av seg selv.Hun hadde begynt å spørre ut om meg hvor gammel jeg er osv. Da hun svarte at jeg var 37 år,sa hun at jeg var alt for gammel til å få barn og at enkelte sykehus nektet folk over 37 år å føde der.Dette trodde ikke jeg var lov av et sykehus å gjøre.En person som trenger medisinsk hjelp kan vel ikke bli avist?Jeg tror at dette er noe hun har diktet opp,for å gjøre seg selv veldig intresant.Hva slags tanker gjør dere om dette?

Fortsetter under...

Det er noe av det verste jeg har hørt! Sludder og pølsevev! Er hun misunnelig tro? Ikke engst deg for mye, og ikke hør for mye på hva andre, uvitende mennesker mener .... Jeg var godt og vel 38 da jeg fikk min første og nå i en alder av snart 41 er jeg på vei med nr 2. Lykke til videre og kos deg med graviditeten din!

Annonse

Vel,jeg bor i Stavanger og kan vel neppe kalle det for landet,men hun som uttalte seg bor nok landlig til ja.Tenker ikke så mye på det i grunnen,men synes at utsagne var så utrolig dumt,at jeg klarte liksom ikke la det ligge,uten å nevne det her,for å høre hva andre mener.

Dette er heldigvis bare tull! Nå har jeg bare erfaring fra sykehuset her hvor jeg bor (og det er en liten plass med 17.000 innb) og har blitt behandlet kjempebra. Jeg er 40 år og alderen min har aldri vært nevnt med et ord. Alle er bare søte og hyggelige :-)

Et lite sitat som venninnen din kan overbringe til sin venninne:

"Jo bedre vi trives med oss selv, desto sjeldnere trenger vi tråkke en annen ned for å føle oss på høyden" Odetta Holmes........

Dette er det dummeste jeg har hørt. Er selv 35 og skal ha nr. 3. Har ei

venninne som er 43 og venter nr 3. Ingen har sagt noe til hverken henne elles meg. Jeg måtte jo sette sent i gang. Jeg har tatt en veldig lang utdannelse og er veldig glad for at jeg satte i gang så sent når alt er på plass.

Hei Hei

Eg må berre få stilla meg bak dei andre svara her...Eg har født både då eg var 39 og då eg var 41,jobbar no sterkt for å få min 7.tur på fødeavd før eg fyller 44,men det blir mitt siste barn,.Har alltid blitt godt mottatt på sykehuset,det er absolutt ingen der som har nevnt min alder.Derimot er min familie veldig flinke til å nevna at eg er for gammel til å få fleire barn,men det er no vel opp til kvar og ein ka me vil utretta i livet,og ikkje minst kortid.Eg fyller no 43 i neste mnd.

Lykke til videre....

Mvh GIH

Annonse

Når ble 37 gammelt?! Ingen blir nektet å føde på norske sykehus. Uansett hvor gammel en måtte være. Må være en skikkelig idiot som klarte å komme med en sånn påstand. Jeg selv fyller 38 rett før fødselen, men har aldri fått kommentarer pga alder. Derimot får jeg mange spydige kommentarer om at det ikke er ansvarlig å få så mange barn. Venter nr.7 hehehe

Egentlig så fortjener ikke slike duster at vi verdiger de et svar en gang :)

Jeg har fått to av mine 5 barn etter jeg var 37, bare ungdommen, jo!! Dette med at enkelte sykhus kan nekte deg å føde der, er BARE tull. Hvis du har komplikasjoner under svangerskapet, som selvfølgelig ikke har noe med alder å gjøre, så kan legen/sykhuset vurdere det slik at du må føde på et sykhus hvor de har større erfaring med komplikasjonene f.eks. Enkelte fødestuer og lokalsykhus har heller ikke den samme bamanningen hele døgnet, og vil derfor helst ikke ha risikofødsler av den grunn. MEN DETTE HAR JO INGENTING MED ALDER Å GJØRE. Hadde du vært 47 år og førstegangsfødende, så kanskje...

Ps: har jobbet på fødeavd. bl.a. og jobber i helsevesenet.

Lykke til videre, og hev deg over slike komentarer!

Helsevesenet har ikke lov å nekte noen som helst medisinsk hjelp i Norge. Om man er grønn seriemorder, har to hoder og kommer fra en annen planet så får man behandling på norske sykehus. Om man skal begynne å nekte kvinner over 37 å føde på sykehuset blir det snart en femtedel av fødende kvinner i Norge som risikerer å bli avvist av sykehusene.

Derimot kan det virke som om denne dama har blitt nektet psykiatrisk behandling (noe hun sårt trenger siden hun er så "tjukk i hodet"!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...