Gå til innhold

Hva er rett å gjøre`?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei om 2 mnd blir jeg fast ansatt..Jeg vil så gjerne ha jobben.Er det galt av meg å holde det hemmelig til en stund etter jeg har signert kontrakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal bli fast ansatt nå om et par uker og jeg er 11 uker på vei.. Jeg har ikke sagt noe, men det er fordi jeg vil vente til at det er gått litt over 3 mnd.. Jeg vet ikke helt hva som er rett og gjøre, men jeg ville ha ventet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker på vei og venter på svar ang en jobb.

Jeg har ikke sagt at jeg er gravid og har heller ikke tenkt å si d.....

Tror ikke du får jobben hvis du sier du er gravid, så du bør vente med d.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,det er akkurat det jeg tenker.. var ikke helt planlagt dette her. menmen,ikke noe å gjøre med det:) Får bare holde magen inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er galt av deg i det hele tatt! Du kommer garantert ikke til å få jobben hvis du sier det nå... Arbeidsgivere er sleipe! De har vel uansett ikke noe med det? Når det er så tidlig. Er ikke sikker men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alle sjefer som utelukker alle gravide da, hvor jeg jobber ble ei jente ansatt som høygravid og hun skal føde om 2 mnd..

og nå er det vel egentlig sånn at man må være ærlig om slike ting til sjefen sin? det har jo med helse å gjøre, og jeg har fått spm på begge jobbene jeg har hatt om evt helseproblemer eller andre ting de bør vite om.

 

jeg for min del hadde hvert fall følt meg helt råtten hvis jeg hadde skjult en sånn ting for den nye sjefen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En har ikke meldingsplikt i sånne situasjoner, så en trenger ikke å få dårlig samvittighet. Er jo bare bra for deg at du får fast ansettelse slik at du er sikra nok arbeid i opptjeningsfasen til fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!:)

Jeg er i samme situsajon og jeg velger å vente med å fortelle det. Jeg var også veldig i tvil om hva som var best å gjøre, men etter å ha lest dette(http://www.likestillingsombudet.no/diskriminert/gravidspors.html) følte jeg meg mye bedre!:)

Ikke ha dårlig samvittiget i det hele tatt!!

Lykke til!

 

Og til deg som sier at ikke alle arbeidsgivere er sånn: Hadde du tatt sjansen på å ikke fått jobben grunnet graviditeten din? Det er faktisk snakk om levebrødet ditt (og babyen) når du går ut i permisjon...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)Følte meg bare litt dum siden dette skjedde i prøvetiden..Byttet jobb i mai,så det ble litt stress. Ordner seg vel:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det hemmelig...Jeg gjorde det ikke, måtte fortelle det i uke 20 og da fikk jeg ikke fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Utrolig!:) :

 

kan ikke si om jeg hadde tatt den sjansen, selv om jeg vet at jeg hadde følt meg utrolig slem(men så er det veldig lite som skal til..:P ) så hadde jeg nok også vært veldig i tvil. det jeg hadde vært mest redd for er prøveperioden tror jeg, alle steder du blir ansatt er det alt fra 3mnd til 6mnd prøveperiode, og jeg hadde vært kjempe redd for å ikke få fortsette i jobben hvis jeg hadde latt være å fortelle om at jeg var gravid.

 

jeg trodde man var pliktig til å fortelle slike ting også jeg da, men da har jeg bare blitt feilinformert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Maddemor:)

 

Jeg skjønner hva du mener, tenkte akkurat det samme selv! Men vil ikke si det er slemt, MEN det hadde vært enda slemmere av sjefen og ikke gi deg jobben...

 

Man er ikke pliktig til å si at man er gravid, men det er selvfølgelig en fordel hvis man trenger å få tilrettelagt arbeidet man gjør.

 

Det er mange sleipe sjefer der ute i arbeidsmarkedet, og jeg personlig hadde aldri tatt sjansen på å miste jobben\ikke få jobb for noe som er min rett som menneske, nemlig å få barn!:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forhold har du til jobben og sjefen? Er det mange ansatte? Er det en "ung og ekspansiv bedrift" eller er det en "traust og stabil arbeidsplass"

Jeg jobber i komunen, og venter fast ansettelse om 2 uker. Velger å ikke si noe.. Det passer fint for jeg er 11 uker på vei da;-). Så kan jeg sleppe bomben uka etter...

Tenk på deg selv og barnet, ikke på hva sjefen vil si. Han/hun vil skjønne det innerst inne uansett hvordan reaksjon han/hun får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...