Gjest Skrevet 5. august 2006 #1 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har akkurat, til min store skrekk, oppdaget at jeg er gravid igjen (ikke planlagt)... Jeg begynte i drømmejobben i nå sommer, og er derfor enda i prøvetid fram til 1.12. Jeg vet at lovverket sier at svangerskep ikke er grunn til oppsigelse, men vet at jeg har svekkede rettigheter i prøvetiden... (Det er enkelt for ag å si at jeg ikke passer i jobben, på tross av at jeg per idag kan vise til gode målbare resultater). Jeg føler heller ikke at jeg har hatt tid til å vise fullt ut hva jeg er god for (VET jeg kan gjøre det godt i denne jobben!!!) I tillegg har jeg i de to foregående svangerskapene vært mye dårlig. Ekstrem svangerskapskvalme med sykehus-innleggelse i begge samt bekkenløsning som invalidiserte meg totalt med den yngste... Er selvfølgelig redd for at dette svangerskapet skal bli like ille og at jeg vil bli nødt til å gå sykemeldt det meste av svangerskapet... Jeg har lyst til å beholde barnet, men er livredd for å miste jobben! Lurer også på når jeg skal fortelle det til min arbeidsgiver...? Føler jeg burde prøve å vente til prøvetiden er over, men da vil jeg være over halvveis i svangerskapet.... Er også redd kvalmen vil redusere kvaliteten på jobben jeg gjør ganske så snart... Noen som har erfaringer/ synspunkter?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5825428-gravid-og-pr%C3%B8vetid/
Hyacinth Bucket Skrevet 9. august 2006 #2 Del Skrevet 9. august 2006 Er i samme situasjon som deg. Begynnte i nye jobb i mars, ferdig med prøvetid 01 september. (Så sant de ikke legger til et par uker som jeg var sykmeldt i sommer.) Er nå i uke 15 og det begynner så vidt å syns, men jeg seiler på bølgen om at ingen tør å spørre i tilfelle jeg bare har lagt på meg en del. Ære være Norvegiareklamen! Vet om flere som har vært i samme situasjon, som ikke har møtt problemer, men..tenk om... Jeg har ingen planer om å si noe som helst før jeg har fått beskjed om at jeg nå er fast ansatt. Det er som du sier veldig lett for arbeidsgiver å si at man ikke har tilpasset seg. Målbare resultater teller jo litt, men det er så enkelt å finne på ting du ikke kan motbevise. Arbeidsgiver sitter med all bevisbyrden ved en evt. sak og det skal mye til for at de sparker deg, men jeg tar ingen sjanser i mitt tilfelle. Er svært avhengig av inntekten min mtp huslån og andre levekostnader. Utsikten for å få en ny jobb er svært små. Hvem vil vel ansette en synlig gravid kvinne som straks skal ut i permisjon? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5825428-gravid-og-pr%C3%B8vetid/#findComment-5868356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå