Gå til innhold

Terminberegning


Aprilmamsen

Anbefalte innlegg

Hei dere. Lurer bare litt på dette med terminberegning. Jeg hadde første dag i siste mens 1. juli, og regner meg 7 dager frem og tre mnd. tilbake, da får jeg termindato 8. april. Men hvis jeg går på terminberegneren her inne får jeg 10. april. Jeg har bare hatt 24-25 dager mellom menstruasjonene i det siste, og prøvde og taste inn dette. Fikk da termin 6. eller 7. april, så det stemmer nok bedre i forhold til min syklus. Lurer bare på hvilken dato jeg skal forholde meg til? Hva mener dere, og hvordan beregner dere det? Tar legen utgangspunkt i den "vanlige" 7 dager frem og tre mnd. tilbake-teorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også så mye forskjelilg....

 

Går jeg ut i fra 1. svangersskaps siste mens og terminen jeg fikk av legen kommer jeg fram til 16. april 2007 (ved sammenligning)

 

Regner jeg 40 +2 kommer jeg fram til 15 april.

 

babyverden sier 17. april

Tar jeg hensyn til sykluslengde sier babyverden 20. april.

 

Barnimagen sier 18 april...

 

Blir helt tussete jeg, tenker heller foreløpig at jeg er 4+0 etter siste mens så får det holde i 6 uker til til jeg skal til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tenker meg om så kan det stemme at lengene tenker 7 dager frem 3 mnd tilbake..det stemmer med min forrige terminberegning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også siste mens 1- juli.

Jeg tror grunnen til at terminen er 9. april er pga at februar er en kort måned, så man må legge til en dag eller to.

 

Jeg har også korte sykluser, men forholder meg til 9 april frem til jeg får ul-termin.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...