Gå til innhold

gift eller samboer ????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er dere ikke gift, så gå til en advokat å opprett en samboeravtale og et testamente. Man trenger ikke være gift for å sikre barna sine. Vi er ikke gift, men har vært hos advokat og fått satt alt ned på papir med vitner.

Advokaten fortalte også, at hvis man hadde vært registrerte samboere i 3 år eller mer, så gjaldt de samme reglene som om man er gift. Dette var nytt i fra januar 2005.

Det er riktig det. Man må registrere seg for å ikke bli oppfattet som aleneforsørger.Mange bor sammen uten å ha meldt flytting til folkeregisteret, og da gjelder jo ikke de samme reglene. Derfor er det viktig at man passer på at det er gjort når barna kommer.

Jeg er samboer, men har lyst å gifte meg. Arverettigheter ved dødsfall er mye enklere om man har vært gift også. + at barn som har foreldre som er gift ofte føler en større trygghet. Tror også det er viktig i dagens samfunn der så mange går fra hverandre selv om mange likevell skiller seg.

Det å gifte seg syns jeg også forteller samfunnet og hverandre at vi ønsker å fortsette å være sammen.

Samboerskap er greit når man er 20 og flytter fra mor og far syns jeg..

(og hilsen en som er over 30 og fortsatt ikke gift)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...