Gå til innhold

TFK joggster twist-noen med erfaringer GODE/DÅRLIGE

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig mest lyst på Quinny Freestule 3xl Comfort, men siden jeg tenker ny vogn som kan brukes helt fra babyen er nyfødt, hører jeg at bagen på TFK joggster twist er større, og at jeg derfor kan bruke Voksiposen som jeg allerede har. Noen som har flere erfaringer

Lurer f.eks på:

Kan styret eller vogndelen vendes?

Liten sammenslått?

Full liggestilling?

Hva trenger jeg av utsyr? Hardbag, fotpose?? mer? Noen som har prisene klare, og evt. hvor jeg kan kjøpe dette billigst? Gjerne tips om utenlandske nettbutikker.

Takker for god hjelp

Mvh

Tone

Fortsetter under...

Hei julegave!

Så ikke innlegget på den andre tråden før nå :o)

Som du ser har jeg hatt begge vognene og jeg personlig er mye mer fornøyd med TFK. Hadde ikke noe ekstra-problemer med quinnyen, synest bare at det var en oppskrytt og noe tungvindt vogn.

Så får jeg prøve å svare deg på spm da.

Styret eller vogndelen kan ikke snues. Synest i starten at dette var en veldig viktig kvalitet. Dette er vel den eneste "svakheten" med joggsteren. Jeg føler likevel ikke et så stort behov for dette siden jeg kan bruke bagen lenge slik at humlegutt nok er så stor at det er mer interresant å se framover når jeg om en god stund tar i bruk sportsvognedelen. Vogna er mindre enn quinny freestylen og noen kg lettere. Sportsvognen har full liggestilling, følger med ekstra "madrass" som gjør at underlaget blir helt horisontalt. Kalesjen skjermer da godt og baby ligger lunt og godt. Det eneste vi har kjøpt ekstra er hardbag, så kan man jo kjøpe den posen man. Denne vogna kan du bruke fra nyfødt og så lenge baby trenger vogn, er feks en populær "sovevogn" i barnehagen pga at den er så romslig. Det verste jeg ser er unger som sitter/ligger med armene limt langs siden presset ned i en sportsvogn. Kan ikke være behagelig! Barn trenger litt albuerom.

Vi har importert både freestylen og joggsteren. Sparte mange tusen og er veldig fornøyd med servicen.

Vil anbefale deg å gå inn på www.nybaktmamma.com, der har de et flott forum for barnevogner og masse bilder og meninger om denne vogna. Virker som flere har fått øynene opp for dette vidunderet der enn har på dinbaby. Linker til nettbutikke som kan anbefales kan du finne på www.danielsbok.com.

Skulle gjerne anbefalt deg nettbutikken som vi er så fornøyd med, men dersom du skulle på noen måte være uheldig (ingen regel uten unntak) ønsker jeg ikke å være en medvirkende årsak til det ;o)

Lykke til med valg av vogn!

Litt treg med responsen, jeg. Er vel på nett ca en gang daglig.

TUSEN TAKK for særdeles utfyllende svar, er nå mer og mer overbevist om at jeg vil ha TFK-vognen med hardbag (det er det du har?) slik at vi kan bruke den fra starten av på neste baby (og dermed selge Simo duovogna)

Synes også det er en minus at styret eller sportsvogndelen ikke kan snus, men ikke sikkert dette oppleves som noe stort problem siden bag-delen kan snus?

Prisen passer egentlig heller ikke helt mitt budsjett, men jeg får være ekstra snill med mannen min fremover, så blir vi vel enige.. Får vel igjen et par-tre tusen for Simo'en også

Kan du vææær så snill å send meg tips om hvilken nettbutikk dere er fornøyd med? Har vært på mange og sett (kanskje spes.Tyskland, har bodd der et år, og har kjentfolk der hvis det skulle være noe)

Bedre å høre om en nettbutikk noen er fornøyd med, enn at jeg bare velger en tilfeldig? (skal selvfølgelig ikke "holde deg ansvarlig" hvis det skulle bli noe tull)

Kom gjerne med flere erfaringer/tips ang.vogna, Blir sportsdelen i starten på oss, da vår datter nå er 7mnd. Men skal jeg først bestille, kjøper jeg med hardbag'en med det samme. Skal jo ha flere barn!

Hvilken utstyr fikk du tak i sammen med vogna?

Hvilken farge har du?

Mvh

Tone

Hei igjen!

Ja nå har vi hatt vogna noen uker, og må si at det faktisk ikke plager meg en plass at sportsvogndelen ikke kan snues. Er luke i kalesjen som vi kan smile til hverandre gjennom :o)

Vi kjøpte twist, altså den med svingbart framhjul og er veldig fornøyd med det valget. Hjulet kan låses i 2 stillinger, både fram og bak. Vogna har skivebrems, denne elsker humlepappa da :o) Ellers så er det faktisk en reim med som du kan feste i håndleddet og på vogna når du beveger deg på glatten, kan ikke fatte at ikke alle vogner har dette.

Vi har valgt rød til humlegutt - kjempe fin rødfarge :o)

Hmmm... må vel si at jeg ikke liker å reklamere for spesielle butikker, men ok da, vet at MANGE allerede har gjort det før meg så la gå, vi har bestilt fra www.babyjungle.nl. Fikk vogna i løpet av en uke, på døren og til en veldig rimelig penge! :o)

Lykke til da julegave :o)

Annonse

Takk, takk.

I og med at kjøpet er så feskt, kanskje du kan fortelle hva som kom til av kostnader i tillegg til utsalsgprisen (trekte du i fra Nederlandsk moms, for så å betale moms i Norge, og selvfølgelig porto i tillegg)

Hvordan fungerer dette? Hva gjorde du selv, og hva gjorde nettbutikken og hva gjorde Posten? Er det noen automatikk i dette?

Valgte du denne nettbutikken pga.pris eller noe annet?

Maser, jeg da..men såå gira på vogn (og så er du jo så flinkt til å svare)

Sitter og leser på nybaktmamma også, men finne ingen muligheter for å søke på "TFK" der, jeg som er litt treg eller?Er på vognsidene og leter da..

Blir TFK joggster TWIST på oss også. Litt pga.svingemulighetene vi velger 3-hjuling

Tone

He he! Ja det var humlefar som først falt pladask for vogna her. Han følte at han gikk med dukkevogn da vi hadde freestylen ;o) Synest at dette var en mye tøffere vogn, og det er jo humlemor enig i :o)

Vi fikk humlegutt i mars og bor sør i landet slik at det ikke var så aktuelt med voksipose den vinteren. Men er det en vogn du kan få plass til den i, må det være denne. Er en av de største hardbagene på markedet tror jeg. Hardbagen er både bred og lang, men ser ikke så stor ut. Tror at den er noen og åtti cm inni. Hvor lenge man kan bruke den vil jo være individuelt. Nå er humlegutt stor for alderen, omtrent like stor som mange ettåringer, og bagen er stor nok ennå :o)

Lykke til videre!

Så ikke dette innlegget i sted.

Bestillingen har pappaen ordnet med, så vet ikke alt jeg da ;o)

Vogna ble sendt som gave, slapp fortolling pga dette. Kostnadene kommer fram når du bestiller. Ble ikke sendt med post, men med tollpost, ble levert med bil på døra.

Valgte denne nettbutikken siden vi har sett på nett at mange andre har anbefalt den, synest også at siden virket seriøs. Ble forbauset over den flotte servicen. Henning er kjempe hyggelig!

På nybaktmamma må du gå inn på barnevognforumet og lete, der vil du finne en tråd om tfk med masse bilder og erfaringer :o) Det var denne siden som fikk oss til å ta det endelige valget.

Lykke til!

"Vogna ble sendt som gave, slapp fortolling pga dette. Kostnadene kommer fram når du bestiller. Ble ikke sendt med post, men med tollpost, ble levert med bil på døra."

Vet du hvordan dere fikk nettbutikken til å gjøre dette, eller har dere slekt i Nederland som fikset dette (hadde vært flott om du hadde spurt mannen din om det) Vil det bety at dere slapp både den nederlandske WAT (moms)'en på 19% og den norske på 25%? Høres i så fall NYDELIG ut!!

Mailen dere med dem i stedet for å bestille online?

Hvem er Henning, en som jobber der?

Siden denne vogna er så pass mye dyrer enn den Quinny'en jeg egentlig hadde budsjettert til, håper jeg å få tak i denne så gunstig som det går an (men igjen:hvem vil ikke det?)

Tusen takk igjen,

og beklager bryderiet!

(P.S. skal vise den delen hvor det var mannen din som falt for denne vogna, til mannen min, så jeg får overbevist han skikkelig!!)

Mvh

Tone

Hei Humlen!

Må bare spørre, er du sikker på at dere fikk den sendt som gave?

Jeg har også bestilt derfra for en måned siden, og spurte Henning om den kunne bli sendt som gave, men det kunne den ikke. De måtte selv ha dokumentasjon på hvor store beløp de eksporterte for sa han.

Man slipper å betale nederlandsk moms på 19%, men må betale norsk på 25%. Uansett blir det mye billigere enn å handle her hjemme.

Annonse

Slenger meg på her jeg også, kjempefornøyd med Twist. Ei venninne har Quinny som har mindre bag, men som er mye bredere så hun kommer ikke frem overalt.

Visste ikke at jeg kunne snu bagen, hehe, må prøve det nå...

Bestilte også fra babyjungle.nl, og fikk alt for 5200,- NOK inkludert moms i norge. Sportsvogn m hardbag og regntrekk til både bag og sportsdel. Alt babyutstyr er tollfritt inn til norge, så en betaler ikke toll uansett, men momsen kommer på egen regning fra tollpost etter den er levert. Hvis du skulle få dem til å sende som gave slipper du moms i norge, tollen får du ikke uansett, så er visst litt misforståelser på svaret du fikk over her. Det er forskjell på moms og toll ...

Veldig fornøyd med servicen på babyjungle, raske svar når vi spurte om noe, og da vi fikk levert feil regnrtrekk, sendte de bare nytt med en gang, og lot oss slippe å sende tilbake det feile, kunne bare beholde begge regntrekkene uten ekstra kostnad.

Ellers er vi kjempefornøyd med servicen på babyjungle

Da blir det bestlling på babyjungle i kveld. Avventer HUMLE-svar først.

Noen, ytterst få, tilleggsspørsmål:

-bestilte dere i online-shoppen eller sendte dere mail?

-gikk opslag av norsk moms automatisk, eller måtte dere "styre noe" med Posten eller forsendelsen i det hele tatt?

-Greier jeg å velge feil hard-bag, eller er det den som heter Quick-fix Tragewanne/Carry-cot

Er det med normal fot-pose til sportsvognen eller må dette evt.kjøpes i tillegg?

-noen som har bestilt bilstol-adapteret? (trenger jeg dette?)

-enn søskenbrett, må vi her ha originalt eller fungerer de fleste?

-ellers så har de tilbus på noe som heter "seat and hood" (direkte oversatt SETE og KALESJE) Noen som vet hva det er? (ingen bilder, hverken på babyjungle eller på buggy.de)

Satser i allefall på vogn og hardbag.Har jeg glemt noe da? Håper å kunne bruke regntrekket jeg har

Dette er såå spennende!!!

Tone

Hvilket regntrekk har dere bestilt?

Det svarte med "vindu"(kan vinduet åpnes?)

eller det gjennomsiktige?

Virker trekket du har solid?

Ser ut som om ingen av trekkene dekker hele vogna. Stemmer dette, og er det i så fall et problem?

Tone

Ser på nettsidene til babyjungle at fargen ICE-BLUE, som er den jeg liker best, bare finnes i polyester,mens de andre fargene er i noe som heter Carbony. Vet dere forskjellen?

Redd for å "gå glipp av noe" ved ikke å velge Carbony...Men liker definitivt denne fargen best. Har maila og spurt, men er for utålmodig tiil å vente på svar..

Tone

Hei!

Her er humlepappa og humlemamma på plass foran pc'en omsider. Begynner med spm om regntrekk. Vi kjøpte det som er helt gjennomsiktig da vi synest at det andre så litt spess ut ;o)

Det vi bestilte av tilbehør var hardbag, regntrekk, bilseteadapter og pumpe.

Carbony skal være et mer solid stoff som holder ute væte og ikke falmer i sola, hvis jeg har forstått det riktig.

Vi betalte totalt for fraktomkostninger 60 euro. Dette tror vi skal dekke alle utgifter vedr forsendelse. Har ikke mottatt noen ekstra regning fra tollpost.

Du vil få tracking-kode slik at du kan følge forsendelsen hele veien til Norge.

Hmmm har vi svart på alt da mon tro?

Håper at du får bestilt nå :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...