Gå til innhold

Barnets Bevegelse

Lille Emiliaen min;)))

Anbefalte innlegg

Hei Hei ;-)

Er det noen som vet når det er vanlig for andre å kjenne liv i magen din?

Jeg vet det varierer mye, men er nysjerrig på hva som er vanligst.

Hos mer har det ihvertfall kunnes kjennes siden ca 24-25uke, og det trodde jeg var tidlig. Kanskje litt feilberegning på gang??!

Ikke vet jeg, hva med dere andre?

Hilsen Elisabeth

Fortsetter under...

hei!! leste akkurat på bim at far kunne kjenne det i uke 16 vis man dyttet på livmoren...et annet sted står det uke 18 og et annet 20!!! skikkelig forvirra her jeg også...kommer snart i uke 16( tirsdag) og håper på at bim har rett hehe..men er dumt at alle bøker/ forum ol skriver forskjellig..kansje det er fordi man rett og slett ikke vet??

har i allefall kjent spark en gang selv:) men har ikke kjent noe siden...

• 2 måneder senere...

Jeg tror det er veldig individuelt. De sier det har stor betydning om morkaka ligger foran (da kjenner du mindre) eller bak. Jeg har morkaka bak, og har kjent liv siden uke 14. Legen trodde termin var feil fordi jeg kjente liv så tidlig, men ultralyden viste at jeg hadde rett (har veldig regelmessig mens). Jeg kjenner mye bevegelse hver dag, og ultralyden bekreftet at det er et veldig aktivt barn :) Mora mi fortalte at hun nesten ikke kjente bevegelse hele svangerskapet da hun gikk med meg, og merkbart mer da hun gikk med broren min - og jeg var en veldig rolig unge, det var ikke han ;) Svigermor sier det samme om sine to - den eldste var rolig både i magen og som barn, min samboer var mer aktiv.

Sånn er det her og... kjente bevegelse tidelig i begge svangerskapen.

Sønnen min var utrolig rolig i magen, måtte dytte liv i han hver kveld for å se at han var der.... han er fortsatt utrolig rolig.

Denne gangen er det helt anderledes, det er action fra morgen til sent på natt... og kraftigere spark også. Så jeg lurer på hvor aktiv denne jenta vil være....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...