Gå til innhold

ETTERLYSNING!!!! MAMMA MØ!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vennen!

Da er vi hjematt, med baby utenfor magen ;o) Lille prinsessa kom i rekordfart 01.15 natt til lørdag. Formen min er overraskende bra, så derfor dro vi hjem i dag :o) Hu var ikke så stor som fryktet, 3480 g og 50 cm lang. Mindre enn storesøster. Og jeg som hadde sååå stor mage...

Skal komme med fødselshistorie, men ikke akkurat i dag....

Snakkes :o)

Klem fra en nybakt mamma møøøøø

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!! Har tenkt så mye på dere og håpt at alt var bra!!!

Er det vel ikke godt å være ferdig vel og bare nyyyyte det?? Gleder meg så utrolig til det jeg også!!!!!!!!! :-) Og så fin størrelse hun har da!! Gleder meg til å høre fødselshistorien!!! Er så spent på om det føltes "bedre" andre gangen enn første.... Det håper jeg nemlig!! :-)

Så utrolig kjekt det må være å ha begge jentene deres hos dere nå! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg gleder meg sånn til jeg har begge guttene mine her!!

Nå må dere bare slappe av og kose dere og komme inn i ammerytma. Gleder meg sånn på deres vegne!!!! :-)

Stooooor babyklem!!!

Skrevet

Hei ;o)

Takk og takk! Koser oss masse nå ja!! Snuppa er 4 dager gml... Helt utrolig :o) Bare gled deg! Kan liksom ikke huske at storesøster var så liten.... Veldig koselig med baby att ja!! Går greit på natta og, foreløpig vertfall... Hu våkna kl 2 og kl 5 i natt, men sovna att etter litt pupp :o) Så fortsetter det sånn skal jeg ikke klage... Storesøster er stadig bortpå og stryker og koser med lille Ruth. Så det går over all forventning foreløpig. :o) Melka har kommet for fullt, så nå er det melkespreng ja.... Syns nesten ikke det blir noe forskjell etter hu har spist heller.... Men det går seg vel til :o)

Formen din da? Begynne du å vente nå?? Nærmer seg termin nå... Hvor lenge gikk du sist? Du gikk over, gjorde du ikke?

Snakkes :o)

Skrevet

Heisann!!

Så godt å høre at alt er bra og at amming og soving går fint!! :-)

DEN flotte fødselshistoria da!! Det hørtes ut som en flott fødselsopplevelse! Den gjorde faktisk slik at jeg "gruer" meg mindre til fødselen... ikke at jeg går og gruer meg så veldig men man vet jo hva man må gjennom da..... :-/ og da gjorde det så godt å lese om opplevelsene dine! Men du høres jo ut som ei tøff dame da! Vet ikke om jeg takler det like godt, men er jo forberedt på at dette MÅ jeg gjennom... :-)

Her er forma veldig god! Kjenner ingenting til noen "fødetendenser" da... :-( Men så gikk jeg jo 14 dager over terminen sist, og blei satt på kur, så derfor er jeg veldig forberedt på å ikke gå å vente på noe for tidlig, for jeg har fått beskjed om at det er mest sannsynlig at jeg gjør det samme denne gangen! Så jeg vet jo hva jeg kan forholde meg til og det er greit! Skjer det noe før, så er det jo bare en bonus!! :-)

Men jeg vet jo at jeg uansett får føde innen oktober! :-)

I dag skal jeg ikke gjøre så mye annet enn å sortere klærne til minsten. Mannen min har tatt ned alle kassene fra loftet, og de er jo merka med 0-1 år, 1-2 år og 2 år , men siden vi vet at det er gutt så vil jeg gå skikkelig gjennom alle klærne og sortere ut klær som ER aktuelle å bruke videre og kvitte meg med det som ikke kommer til å bli brukt igjen. Skal bli litt godt å få rydda oppi det, og også SE hva vi har, har jo glømt mye.... Ellers så skal jeg på legekontoret og bestille meg en legetime til neste uke (er da i uke 40), slik at legen kan bestille time på overtidskontroll hvis det skulle være nødvendig.

Nå må dere bare kose dere og nyte den nye hverdagen!! Håper du får tid en gang i mellom å stikke innom tråden vår og fortelle om hvordan det går med dere! Det har i hvertfall vært kjempehyggelig å "prate" med deg gjennom hele svangerskapet!! Har satt veldig stor pris på alle "møtene" våres, og alt du har delt med meg! Syns faktisk at det er veldig trist *får klump i halsen nå* at vi kanskje mister kontakten... Oj, griner visst nå.... Håper bare at du stikker innom av og til så jeg får høre hvordan du har det. Nå tok visst tårene helt overhånd her, så nå blir tastene våte... vi snakkes da!

Skrevet

Ååå, blir helt satt ut jeg å nå... *tørker bort en tåre fra øyekroken* Kommer selvfølgelig til å være her inne til gutten din har kommet og da!! Og så hadde det vært kjempekoselig å fortsatt holde kontakten. På mail kanskje? Svangerskapet hadde definitivt ikke vært det samme uten deg og "samtalene" våre!

Ikke lenge igjen du heller nå da. 1 uke til termin nå, max 3 uker til du er mamma!! Kanskje han kommer den 19? Da har nemlig jeg bursdag :o) Rakk såvidt å få et septemberbarn jeg da ;o) Hu er foreløpig veldig snill. I natt våkna hun 1.30 (la oss 22.30) og kl 5. Fikk litt pupp og sovnet igjen :o) Måtte skifte bleie og da, for hun bæsja jo selvfølgelig litt... ;o) Pappa hører oss nesten ikke på natta heller, så fortsetter det slik har jeg fått en drømmebaby :o) I dag er storesøster i barnehagen, så vi koser oss bare vi 2 :o) La meg att etter å ha sendt i veien storesøster og pappa, vi sov til kl 10 ;o) Deilig!!

Så koselig å sortere babytøy da :o) Det er da en virkelig ser hvor små de er... Str 50 er jo såå smått.. Men slettes ikke for stort til denne lille snuppa :o) Hvor stor var minsten deres forresten? Ligger babyen fortsatt på plass? Han har vel ikke snudd seg sidelengs igjen?

Fødselen gikk veldig greit ja! Hadde jo en rask og grei fødsel sist og, så vi var slettes ikke forberedt på å gå og tråkke hele dagen på føden... Var jo sikre på at vi ble foreldre innen kl 14 den fredagen... Fødselen starta nemlig på samme måte sist, men da kom riene mye tidligere. Så når man ser bort fra hele dagen uten noe særlig rier så gikk det jo kjempefort!! Fra 5 cm til jenta var ute tok det jo bare 1 drøy time!! Og at hun var ute på 2 press... Ble nesten litt sjokkert da ja...

Litt rart å ha en baby i huset igjen da. Men veldig koselig :o) Storesøster er bortpå og stryker på henne så fort hun skriker eller grynter. "beibi søvi godt" sier hun :o) Og amminga går greit, ikke riktig like mye spreng i dag som i går, heldigvis... Hadde ikke hatt problemer med å fullamme tvillinger vertfall....

Vi snakkes da, hold meg oppdatert på hvordan det går med deg da :o) Venter jo spent på om det snart er din tur nå!!

Skrevet

Heiigjen!

Ja! vil gjerne ha fortsatt kontakt på mail! Vil du sende mailadr di? Godt å høre at Ruther så rolig og snill da! Og at du har så mye melk, det er en lettelse når man slipper å streve for å få den igang.

Minsten vår var 3460 gr og 50 cm, og 36 rundt hodet. Så han var ganske gjennomsnittlig. Babyen ligger med hodet godt nedi bekkenet, jm og lege kan ikke kjenne hodet for det ligger så langt ned, så de tror det er nakke/skuldrer de kjenner når de skal kjenne etter hodet, for de "finner det liksom ikke..." hehe. Men det er jo en lettelse at hodet har komt så langt ned da! Tror ikke den vil snu seg oppatt nå! Ja, nå nærmer det seg for meg også!! Innen 3 uker har vi gullet vårt her! Håper jeg får før terminen men jeg regner igrunn ikke med det da... Kanskje det funker med sex...Problemet er bare at jeg har IKKE lyst! Blir nesten kvalm ved tanken... hehe! Og når jeg vet at hodet ligger så langt ned så blir det liksom så ekkelt... Nei, får bare vente med det... :-)

I dag er det endelig fredag og høstferie! Det skal bli godt å ha mannen min hjemme i ei hel uke!! Tenkte at minsten kunne ta 2 dager i bhg i høstferieuka, slik at vi får 2 dager for oss selv... Gå litt i byen her(Ålesund) kose oss på cafe og handle litt. Og ellers stelle litt ute og inne. Ikke at det trengs å vaskes og ryddes, for det har jeg hatt så god tid til i det siste, at her er igrunn strøkent både på boder og loft. Men jeg skal ordne litt i uteplantene, krukkene, og kanskje bake litt. Og så gleder vi oss til å ha ferie med minsten da!! 3 dager der vi kan dra i bassenget (kan jeg bade nå?), gå på tur i skogen, dra på hytta, og ellers bare kose oss. Skal forresten til frisøren på mandag, og det skal bli godt å klippe og stripe det nå, få stelt det litt før knerten kommer, for da kommer frisørtimer i siste rekke.... :-)

I dag må jeg ut og handle lue og ullundertøy til minsten, for nå begynner det å bli rimelig kaldt om morgenene. Godt å høre at du blir her til jeg også har født!! Gleder meg alltid til å "prate" med deg!!! :-) Ha en fin dag med gulljentene dine! Er Ruth forresten veldig lik på søstra si slik hun var da hun ble født? Er så spent på om babyen vår ligner veldig på broren sin, eller om han er liksom bare lik seg selv... :-)

Skrevet

Mailadr mi er : [email protected] Så da kan du bare sende mail :o)

Ikke riktig like mye melkespreng i dag, heldigvis... Så nå begynner det kanskje å stabilisere seg litt ;o)

Minsten deres var jo nesten som størstejenta vår, bare bytte om litt på tallene... 3640g og 50cm, litt større da... Godt babyen har hodet på rett plass da ;o) Er vel liten sjans for at han finner på noe tull nå da, siden hodet er så langt nedi mener jeg. Har hørt at sex ikke funker jeg... Men prøv risengrynsgrøt med masse kanel.... Det spiste jeg på ettermiddagen og vannet gikk neste morgen. Har lest om flere her inne som har opplevd det samme... Kan jo bare være tilfeldig, men kanskje verdt et forsøk om man er litt lei... Apropo sex så har ikke jeg hatt det siden tidlig i 2 trimester trur jeg, husker ikke sist... Han syns ikke noe om det når jeg er gravid, blir ekkelt når babyen er inni der syns han... Og nå blir det ikke noe på en stund fra min side... Så vi får ta det igjen til jul ;o)

Jentene er ganske like ja, men likevel ulike :o) Syns umiddelbart at de ikke var like i det hele tatt, kanskje samme nese, men etterat vi kom hjem og jeg har sett på bilder av Ida Marie som baby så syns jeg de er ganske like ja...

Har forresten lagt ut bilder av jentene, så da kan du se om du vil :o) Linken er: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/451020 Var visst en annen mamma mø der og... kanskje jeg har stjålet nicket...

Vi snakkes snart da :o)

Skrevet

Kjempesøte jenter!!! Har sendt mail og bilder til deg! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...