Gå til innhold

ETTERLYSNING!!!! MAMMA MØ!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et nytt innlegg over Anonym.... Ser at dere kjenner hverandre! morsomt da! :-)

dytter litt jeg... måtte inn på 7.side da jeg skreiv innlegget over her....

Håper alt er bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he. Møtte deg i dag tidlig da jeg skulle levere snuppa i barnehagen ja ;o) Vet dere hva dere får nå da? Vi får ei lita snuppe til :o)

Skrevet

Hei :o)

Da er jeg endelig kommet meg inn her igjen. Data'n hjemme er håpløs, tar sååå laaaang tid å komme seg inne på Bim... Og når en da må lete seg gjennom 6-7 sider for å finne innlegget vårt må en beregne god tid. Hvem har vel det i disse dager..... Har ikke jobba så mye siste uka heller, hatt perm pga innkjøring i barnehagen. I dag er første dagen jeg leverte henne 7.15... Syntes nesten litt synd på henne, måtte jo vekke henne 6.30, hun som som regel sover til kl 9.... Så hun blir nok sliten i dag tenker jeg. Skal jo være der til kl 15. Jeg har time hos JM kl 14, så jeg henter snuppa etterpå.

Var en tur på føden i går da, snakka litt om vannfødsel. Høres bra ut vertfall, så jeg trur jeg skal prøve det, hvis det passer seg sånn når snuppa vil ut :o) Er jo ikke sikkert jeg føler for det når fødselen er i gang, men det får vi ta som det kommer. Gleder meg veldig til å få hilse på babyen vertfall. Nærmer seg nå! Om en drøy måned kan jeg være mamma til 2!! 6 uker til termin i dag, og så føder jeg kanskje en uke eller to før... (gjett om jeg kommer til å syte og klage her inne om jeg går overtid..... er jo litt dumt av meg å regne med å føde før tida da..... Men ingen damer de siste 3 generasjonene i min familie har gått overtid da, jeg vil ikke bli den første.... )

Så gøy med køyeseng da. Blir nok sikkert stas å få ligge i den tenker jeg :o) Trur det hadde blitt litt styr å få snuppa over i vanlig seng nå, hun hadde nok gått ut av den flere ganger før hun hadde lagt seg til å sove trur jeg.... I går hadde hun tatt av seg pysjen da... Ville ikke vekke henne for å ta den på henne da jeg la meg, så jeg skrudde opp varmen litt på rommet hennes da. Var bare 6 grader da jeg sto opp i dag... brrr... Men litt godt og da, merker at jeg er varm om dagen ja...

Er så heldig at jeg har fått en skikkelig forkjølelse jeg da... så nå er ikke nattesøvnen noe særlig nei... Potte tett i nesa og i tillegg sliter jeg med å finne en behagelig sovestilling... Men men, får håpe det gir seg snart da. Orker ikke tanken på å være i denne formen under fødsel vertfall...

Skal prøve brødoppskrifta di til uka :o) Du skal få høre åssen det går. :o)

Jobber dobbelt i dag jeg da, skal på jobb igjen i natt. Får håpe jeg får sove her da.... for i mårra tidlig drar jeg og en kollega til Ikea :o) Fikk den nye katalogen i posten forrige uke, og har notert ned en lang liste... Skal prøve å ikke slite meg helt ut da... Jobber nemlig helga og, dag på lørdag og kveld på søndag. Og fra lørdag til søndag skal jeg passe 2 nevøer på 2 og 4 år... Så dette blir nok en slitsom helg er jeg redd.... Fri på mandag da, så jeg får slappe av da, hvis jeg får tid... Gjenstår lakkering og maling innvendig i lekehuset, så jeg har nok å finne på i ledige stunder....

Nei, får vel jobbe litt kanskje... Vi snakkes!!

Skrevet

Bare dytte denne opp litt jeg, var allerede kommet ned på side 3... Bare siden i dag tidlig... Skriver mer på lørdag på dagen, da er jeg på jobb igjen :o)

Skrevet

Vi får og ei snuppe men hun ser desverre ikke ut til å bli liten...Vilde var 4 kg og denne ser ut til å bli ennå større. Kan ikke si at jeg syns det er noe særlig men det er vel ikke så mye å gjøre med..

Skrevet

Sånn er det her og, Ida Marie var 3640g, og jeg er like stor nå som da jeg skulle ha henne... Så det blir nok ingen liten tulle på oss heller... Fortsatt noen uker igjen, selv om jeg er høygravid i dag :o)

Skrevet

I dag er vi HØYGRAVIDE :o) Tenk på det!! Syns egentlig ikke det er lenge siden vi skrev første innlegg jeg... Men gleder meg virkelig til å bli kvitt magen! *Komme inn i andre bukser...* *Bøye meg ned og fortsatt få puste... * Skal bli godt ja!! Formen er fortsatt uforskammet bra da. Får nesten dårlig samvittighet når jeg hører om så mange som har masse plager... Er litt sliten i dag da, verker litt nedi korsryggen, men jeg var jo på ikea i går, og måtte jo bare skru sammen møblene jeg hadde kjøpt da jeg kom hjem, så det er nok derfor jeg er litt sliten i dag... Begynner å få litt vann i kroppen da, fingrene er litt stive, og i dag tidlig var skoene trange, pleier aldri være det om morgenen... Inkl i dag har jeg 12 vakter igjen å jobbe, går nok fort!!

Hadde stikkerunde til mårra'n i dag, gikk greit, men trur jeg var rundt på alle avd nesten, så det ble mye trasking :o( Men dette var siste stikkerunde på over et år, så det er greit :o) Slitsom stilling for ryggen å ta blodprøver nå ja... Nå har jeg slappa av en times tid på sofa'n :o) Skjønte ikkeno da jeg våkna, "hvor er jeg..." "har jeg forsovet meg... " "hva skjer a??" Helt i ørska med andre ord ;o)

Smakt den nye daimen med hvit sjokolade? Prøvde den her i stad, både daim og hvit sjokolade er jo godt :o) Men kombinasjonen er ikke noe for min smak vertfall, ikke noe god... Kaster resten ja!

Var hos JM på torsdag da, alt er bra med babyen ser det ut til :o) Men sf-målet ligger noe høyt da... VAr vel 34 cm nå trur jeg, helt øverst på det som er normalt... I forhold til sist er jeg nå like stor nå som jeg var på siste ktr med snuppa... Og jeg har enda over 5 uker igjen... Lurer litt på om jeg skal be legen om henvisning til UL for å estimere str, men målingene er visst så usikre, så da kommer jeg vel bare til å bekymre meg uten grunn... Bedre å ikke vite trur jeg... Ut må hun jo uansett, så da får jeg bare håpe på det beste, keisersnitt vil jeg ikke ha hvis det ikke her heelt nødvendig...

Fått montert køyesenga da? Ble minsten fornøyd? Kjøpte nesten seng til snuppa på ikea i går. Så en veldig fin sengebrisk der. Kan faktisk dra den ut slik at den blir dobbeltseng, så da har vi gjesteseng hvis det trengs og :o) Kjøpte den ikke da, men angrer nå selvfølgelig... Trur ikke jeg hadde fått den med i bilen heller da, så vi får ta en tur nærmere jul og kjøpe den da. Hvis jeg ikke finner noen annen jeg har lyst på.

Håper du har en fin helg da ;o)

Skrevet

Hei igjen!

Er her igjen jeg vettu. Sitter på jobb. Rolig her, så da må jeg jo passe på å bimme litt :o)

Gikk greit med nevøene på besøk da. Snuppa var helt i 100 :o) Gikk bedre enn jeg hadde trodd da de la seg å, vi har nemlig bare 2 soverom, så de måtte sove på samme rom. Snuppa har jo fortsatt sprinkelseng (heldigvis...) og jeg la 2-åringen i reiseseng og 4-åringen på madrass på gulvet. Gikk veldig bra. Litt tulling ble det jo, men var stille etter 30 min :o) Snuppa vår var verst... Var jo supergøy å få noen på rommet :o) Min 2-årige nevø skrek i i dag tidlig kl 07, da våkna snuppa og, så da var de i gang igjen... Så det ble tidlig morgen i dag, men men.

Som sagt rolig her på jobb, så jeg har fått frigitt masse nye blodgivere. Var masse media-oppslag i juli/aug pga lite blod i Oslo, så det har strømmet på med nye blodgivere. I august hadde vi 68 nye, normalt har vi kanskje 10 på en mnd.... Det er jo kjempebra da, vi trenger det virkelig!! Men det blir litt ekstra jobb på meg.... Må frigi alle sammen....

Vi snakkes :o) Er nok her på tirsdag kveld, da har jeg kveldsvakt og er her på jobb igjen :o)

Skrevet

Hei igjen!

Så gøy å ha overnattingsbesøk da! Det blir gjerne litt mer tull og tøys på rommet, men det er jo så stas når de er blitt så store at de skjønner at det er morsomt! :-) Vi har en nevø som er like gammel som sønnen vår, og han var på overnatting her for et par uker siden. Og de koste seg sånn, og det var ikke snakk om at de skulle ligge i hver si seng, nei! De hadde bestemt seg for å ligge anføttes oppi lillesenga til minsten vår!! Og der sovna de innen et kvarter! Hehe! Så da flytta vi nevøen over i gjestesenga... så de fikk litt bedre plass begge to.

Nå har vi fått ny seng til minsten da... men da Skeidar kom med køysenga på torsdag, så var det en fargeforskjell på den, så vi bytta den på fredag, fikk pengene tilbake, og kjøpte ny seng på Bohus.... Den var også fin, og så satte vi opp bare den nederste delen, for vi trenger jo egentlig ikke to senger enda... Men minsten har i hvertfall sovet veldig godt i senga si, og madrassa er jo bare supergod da! Jensen-madrass med overmadr.... så alt ligger tilrette for god søvn! :-)

Den daimsjokoladen har jeg ikke prøvd, har ikke sett den heller jeg... litt rart at en sjokoman som meg har gått glipp av en ny sort... hehe! Får se etter den i butikken, eller kanskje ikke, hvis den ikke var noe god så er det jo ikke noen vits i d da...

Hvordan går det med bekkenet ditt? Mitt har begynt å skrante skikkelig!!! Har hatt innmari vondt med mensmurringer, vondt i korsrygg, mage og nedover framsida av lårene, i 4 dager nå! Babyen ligger fortsatt i tverrleie, har ikke snudd seg ned enda, så jeg tror ikke det har noe med sånn skruinge nedover å gjøre, heller. Kan det være modningssmerter tror du? Eller bekkenløsning? Har så vondt at det er vanskelig å gå! Venter på tlf fra jm nå, for å høre om hva det kan være. Klarer ihvertfall ikke å jobbe mye, så nå blir jeg vel sjukmeldt. Helt umulig å gå i klasserommet og gå vakt ute!

Så bra at folk strømmer på som blodgivere da! Har tenkt på at jeg burde bli det jeg også! Kanskje etter dette svskapet? Det er jo greit å få sjekka blodet sitt med jevne mellomrom også...

Hvordan går det med vekta da? Her går det eeeen vei, og det er opppppover!!!! 83 kilo nå da... men så er det jo bare 5 uker til terminen, så det kan jo ikke blir så ekstremt mye verre... Men syns igrunn at det meste ligger over magen, kan fortsatt bruke vanlige bukser som er lave i livet og i stretch... men aller mest behagelig er jo mammabuksene da!

Jaja.. vi snakkes! Håper alt er bra!

Skrevet

Hei igjen!

Ville bare fortelle at jeg har vært hos legen og fått konstatert bekkenløsning..... oooofffffameg! Kjempevondt i bekkenet, så jeg klarer knapt å gå skikkelig, så nå er jeg 100 % sjukmldt. Skal til fysioterapeut i morgen, håper det hjelper! Det er verst når jeg skal reise meg opp fra en stol og begynne å gå, når jeg har gått noen meter så løsner det liksom litt da, selv om det gjør inni granskauen vondt!!! Kjenner ikke noe om natta da, det er jo bra, for jeg får heldigvis sove godt. Men usjameg dette er pyton, kjenner det tar skikkelig på humøret, for jeg klarer jo knapt å bevege meg uttafor huset! Får bare krysse fingrene på at det blir bedre etter fysio-behandlinger!

Ellers ikke noe nytt her... :-) Håper alt er bra med dere! Du er vel på jobb du nå?

Skrevet

Hei!

Sitter på jobb jeg ja! Foreløpig rolig her, så da bimmer jeg litt :o) Venter fortsatt på bredbåndet mitt hjemme, men er lovet at det kommer i løpet av uka, så da gjenstår det bare å se om jeg får det til å virke da....

Dumt du har fått bekkenløsning da!! Men ikke lenge igjen nå, du får trøste deg med det! Vi begynner jo uke 36 i dag :o) Formen min er fortsatt grei, men alt er tungt nå ja... Måtte måle blodtrykket mitt i stad da, fått så mye vann i kroppen de siste dagene... Hadde steget litt, men er fortsatt bra. Ligget på 100-110/60 frem til nå, i stad var det 120/70. Så det er laaangt fra noe faretruende. På søndag kveld da jeg kjørte hjem fra jobb begynte det å prikke i ansiktet mitt, akkurat som at det skulle dovne bort... Over kinnbena på begge sider... Litt ekkelt. Men jeg har ikke merka noe siden da. Får se an formen noen dager til, men er nok mulig jeg bør sykmelde meg snart ja... Gidder ikke ta det helt med ro hjemme for at jeg skal kunne jobbe de siste 2 ukene vertfall! Da er det bedre å sykmelde meg, vertfall 50%. Ja,ja, får se an formen. Min kjære mener jeg bør sykmelde meg da, så jeg får se. Ryggen min er ikke helt god heller da, men den blir kanskje ikke bedre av å pusse lekestue-gulv med pussemaskin og lakkere et strøk i går og et i dag... :o) Har som sagt ikke tid til å ta det med ro.... Merker det godt når jeg har sittet rolig ei stund og skal reise meg og gå, vagger som en pingvin.... :o)

Var strålende vær her i går, så jeg vaska masse klær str 50-56. Er jo så smått... Kan ikke huske at snuppa var så liten jeg... Så nå er klærne rene og pakket ned i skuffen sin :o) Hentesettet er pakket i sykehusbagen :o) Ordna ferdig kurven i dag, bare å legge på sengetøy så er den klar. Venter litt med det da, pus kommer sikkert til å prøveligge, så da venter jeg med å legge på noe rent... Har funnet frem bag-delen til vogna, vurderte å vaske trekket, men babyen kommer jo til å ligge i pose, så da trur jeg ikke jeg gidder å vaske det. Vært hos mamma og hentet sikkerhetsnettet m/bag til bilen. Vasket trekket til den bagen da, andre som har brukt den bagen, dessuten var den synlig møkkete... Så nå er snart det meste klart :o) Snuppa vår kom jo 16 dager før termin, så hvis denne snuppa har det like travelt som storesøster kommer hun om 3 uker fra i dag... Ikke lenge igjen...

Håper behandlingen i mårra hjelper da! Så du klarer å fungere sånn noenlunde de siste ukene!! Bra det ikke går utover nattesøvnen din da. Sover ganske bra om natta jeg, våkner innimellom, men det går da greit. Slipper å opp på do vertfall, men blir nok verre når babyen krabber ned i bekkenet.... Får tru babyen din snur seg riktig vei snart da. Kommer jo ikke ut på tvers... :o)

Får vel høre fra deg hvordan det går? Vi snakkes! Er her på jobb igjen i mårra kveld og jeg :o) Hvis ikke ryggen blir verre da...

Skrevet

Hei igjen :o)

Åssen gikk det hos fysioterapeuten i dag?

Ble ikke noe jobbing på meg i kveld... Ringte legen i dag tidlig og fikk sykmelding i første omgang ut denne uka, for legen min er på kurs denne uka. Skal ringe henne på mandag, blir sikkert sykemeldt resten av tida tenker jeg. Ryggen er ikke så verst, men har en del vann i kroppen, slippersene er trange når jeg står opp om morgenen... Og så er jeg innmari varm innimellom på dagen, så det er nok best å ta det med ro tenker jeg. Bruke energien min på storesøster i stedet :o) Passe på at blodtrykket ikke stiger noe mer.

Skal en tur på jobb i mårra da, og en liten tur på tirsdag. Har noe papirer jeg må ordne opp i før jeg går ut i perm, men det er jo ikke slitsomt, så det skal jeg nok klare :o)

Lakkert siste strøket på gulvet i lekestua i dag da. Tar det i rolig tempo så går det nok bra... En haug med lister i kjelleren her som venter på noen strøk da... kjedelig... men men, får ta litt og litt, så går nok det og :o) Nå som jeg er sykemeldt kan slipper jo stress med jobben vertfall, så da får jeg nok tid :o) Blir nok ikke så mye tid første tiden med liten baby i huset vertffall. Og hadde i grunn vært greit å bli ferdig til snøen kommer...

Vi snakkes ;o)

Skrevet

Hei igjen!

Vært flink i dag jeg, vaska hele 1.etg og bakt 2 ostekaker til en konfirmasjon i helga. Så nå må jeg nok ligge på sofa'n resten av dagen... Lurer på om snuppa kan ha festa hodet nå. Ikke mulig å bøye seg ned uten å sitte på huk vertfall... Skal til legen på tirsdag, så jeg får vel høre da. Skal ringe på mandag da, må få ny sykemelding, mulig jeg må dit på mandag i stedet da, men skulle ikke tru det var noe vits... Legen min har vært på kurs i 2 uker, så mandagen er sikkert fullbooket... i tillegg må hun jo ta inn ø-hjelp, så jeg håper jeg kan beholde timen på tirsdag i stedet jeg... Tenkte jeg skulle få henne til å skrive ut resept på spiral og, tenkte å sette inn den på 6-ukersktr etter fødsel. Greit å ha ordna det på forhånd, så jeg slipper å dra dit enda en gang... Er ikke sikkert det blir flere ktr på meg heller nå da, hos lege. Skal til JM uke 38, håper på å føde før evt ktr uke 39.... (jada, vet jeg er optimist...;o) )

Ha en super helg!! Vi snakkes.

Skrevet

Heisann!

Så flink du er da! Lakker golv i leikehuset, baker og jobber masse! Det er jo kjempebra! Men du får passe litt på blodtrykket også... :-)

Jeg blei jo sykmeldt denne uka da... og det har vært såååå deilig! Smertene i bekkenet har nesten forsvunnet, de er der hele tiden det er ikke borte liksom, men i forhold til slik det var så er det bare sååå mye bedre!! Men fysiot sa at bl kan variere veldig fra dag til dag, men det har ihvertfall vært hjelp i å slutte å jobbe. Så denne uka har jeg tatt det med ro, og bare kosa meg. Baka eplekake, vaska babyseng, og hatt venninnebesøk. Har gått minimalt, har ikke bevega meg ute... litt kjedlig det da... men tatt det med ro inne. Nei nå våkna minsten jeg må stikke opp og se til han, snakkes!

Skrevet

Hei igjen!

Ja, nå er helga over allerede... Vi har hatt kaffibesøk både på lørdag og søndag... det er så koselig! Ellers har vi gjort svært lite... bare kosa oss, og på lørdag fikk minsten være med på butikken og kjøpe lørdagsgodt! Han visste jo ikke hva det var, men skjønte fort hvordan man gjør det da vi gikk bort til godtehyllene!! "Oj!!! ej lika den, og den og den og den...." Smarties, dropseske og ostepop! Og da barnetv begynte så fikk han litt av lørdagsgodtet sitt! Han lyste opp som ei sol da han fikk det og koste seg sånn!!! Sikkert fryktelig dumt gjort av oss, men vi fikk så utrolig lyst til å prøve det en gang.... Regner med at han ikke kommer til å mase om det, for han har jo ikke peiling på lørdager og andre dager... hehe :-) Husker jo selv hvor kjekt det var å få lørdagsgodt, men han er jo altfor liten enda til å skjønne så mye ut av det, så det skal ikke bli noen vane!

I dag skal jeg til legen for å sjekke leie til babyen, for den har lagt i sete og på tvers hele tida og gjør det enda. Minstegutt lå i sete fram til uke 39, så vi får bare håpe at denne babyen også snur seg i tide!! :-)

Off, i dag var det ekkelt å gå fra minsten i bhg!! Han ville være med hjem, og jeg fikk ikke lov til å gå osv... Var der i 5 min og leika litt med han, og så fikk han stå i vinduet og vinke til mamma. Det bruker jo å gå veldig bra til vanlig, men i dag var det litt trist da.. Regner med at med en gang jeg var utav syne, så ordna alt seg! Skal uansett hente han litt tidlig i dag, for vi skal på barneturn i ettermiddag, og må rekke å spise middag først.

Hvordan er forma ellers da? Hos meg er bekkenet mye bedre nå, kan gå korte turer uten at det gjør supervondt. Men tar det veldig med ro da! Gleder meg til fødselen starter.... skal bli så kjekt å få se babyen!!!!! Har du pakka bag og sånn? Jeg har ikke gjort det, men har skrevet liste over det som må pakkes da. Men jeg regner jo ikke med at noe skjer før overtidskontrollen... så da er det jo 1 1/2 mnd til enda... :-(

Nei nå skal jeg snart til legen, må finne fram helsekort og div. Vi snakkes igjen!! :-)

Skrevet

Ikke noe rutine for lørdagsgodt her heller, som du sier, hun vet ikke forskjell på lørdag og andre dager, så da er det ikke så farlig... Får nok litt godis innimellom i uka ellers da... Hvis ikke vi klarerr å skjule at vi spiser... Men husker sjøl hvor stat det var med lørdagsgodt til barnetv på lørdager, så det blir nok det etterhvert ja. Hadde jo 2 av nevøene mine forrige helg, og de er vant med å få, så hun ble veldig blid da ja :o) Mam,mam som hun sier :o)

Blir spennende å få høre leiet da! Håpe han snur seg rett vei snart! Setefødsler trenger vel ikke å være verre enn hodefødsler, vertfall ike for mamma'n da, siden du har født før vet de jo at bekkenet er stort nok, men navlestrengen kan vel komme i klem, så det tryggeste er vel at han snur seg rett vei!! Hun i magen min ligger rett vei vertfall. Gjort det lenge. Litt usikker på om hodet har festa seg, begynner å presse litt på nedi bekkenet vertfall, så hun ligger nok godt nedi vertfall. Får vel høre hos legen i mårra da. Hvis jeg føder like tidlig nå som sist, så kommer hun om 2 uker fra i mårra.... Hjelp... det er jo snart det... Men trur ikke jeg føder så tidlig nå da, skulle gjerne gjort det da, beg å lengte etter å få igjen magen min... Så bagen er pakket ja... vertfall litt... Noe får en jo ikke pakket før man vet man skal dra da, toalettsaker og klær som jeg fortsatt bruker... Men hentesettet til babyen er på plass :o) Og amme-bh'r. Ellers er det ikke så mye nedi der enda... Sist hadde jeg med meg noen t-skjorter jeg ikke hadde sjans til å bruke på føden... så den feilen gjør jeg ikke igjen...

Ringte legen i dag da, så jeg slapp å dra dit i dag, skal dit kl 14 i mårra. Så da får jeg levere snuppa i barnehagen og så sitte noen timer på jobb. Vært godt å slippe å jobbe de siste dagene ja! Har litt mer overskudd. Formen er bra den :o), ikke målt BT siden tirsdag da, får måle det på jobb i mårra, men det er nok bra tenker jeg. Var jo ikke skyhøyt da, men kjenner det fortsatt er en del vann i kroppen... Liksom øm under beina... Forrige søndag, da jeg kjørte hjem fra jobb fikk jeg plutselig prikking i ansiktet, over kinnbeina, skikkelig ekkelt!! Gikk over etter en times tid da, men det var da jeg fant ut at det var på tide å sykmelde seg litt... Ryggen verker ikke da, enda jeg ikke tar det så mye med ro som jeg vel egentlig burde... Fortsatt tenkt jeg skal ta de nattevaktene jeg har i slutten av uka da, får høre hva legen trur da... om det er forsvarlig å la meg jobbe 50%...

Har enda ikke fått bredbånd (arrrgggg...) så jeg må slite med den gamle data'n litt til... De ringte på torsdag for å høre hvilken antenne de skulle koble routeren mot og skulle sende den samme dag. Den skulle bare sendes fra Gjøvik (dvs 27 km fra meg...), så jeg burde jo fått den nå da!! Kan jo ikke stole på posten lenger... Kunne like gjerne henta den sjøl... gått mye raskere det!! Får håpe på postmannen i mårra da...

Nei, nå er det ei som roper her, postmann pat-dvd'n er vel slutt tenker jeg :o) Vi snakkes!!

Skrevet

Heisann!

Ja, har vært hos legen og han mente ganske sikkert at hodet var komt ned... men ville at jm skulle sjekke det på kontr på mandag, og hvis hun var usikker så ville han at jeg skulle ta en ul for sikkerhetsskyld...

Så ekkelt med den prikkinga i ansiktet da! Får håpe du ikke har kjent det noe mer, tror kanskje det hadde vært lurt å bli helt sjukmeldt slik at du fikk ta det helt med ro!

Kjedlig med det datatrøbbelet da! Og rart at ting kan ta såååå lang tid!! Jeg begynner å bli dritlei pc-en vår... den slår seg av 5 minutter etter at jeg har vært innom internett... Altså.. hvis det går ei stund mellom hver gang jeg bruker den, så slår den seg bare av, og så må jeg begynne å slå på igjen... kjedlig... skjønner ikke hvorfor det er sånn, trodde at når vi hadde breibånd og lot den stå og gå, at den bare sto sånn... Har ikke så god datakunnskap jeg da men... :-)

Ellers intet nytt her... syns magen har sunket ganske mye... får ingen spark oppi ribbeina, men ut i sidene er det ganske stor aktivitet...

Tenkte jeg skulle bake litt idag jeg. Bakte ei eplekake som jeg fryste på mandag, og i dag skal jeg bake skillingsboller og kanelsnurrer. Så nå skal jeg sette deiga og gjøre meg ferdig før jeg henter minsten kl.14.

Sliter forresten med et VANVITTIG snopesjuke!!! Herlighet! Spiser godteri hver eneste dag!! I forgårs gikk det på ostepop og troika... og i går var det smågodt og så smakte jeg den nye Smash-sjokoladen, og den var goooooood!!! Kjenner at jeg begynner å bli skikkelig tung, men nå driter jeg i det! Har bare 4-6 uker igjen, og etter det så blir det vel knapt tid til å engang tenke på snop... så nå unner jeg meg ALT! hihi! Deilig!! Men får litt dårlig samvittighet etterpå da... Men jeg finner jo alltids ei unnskyldning for å spise litt...

jaja, idag skal det bli godt med kanelsnurrer med melis på! Da skal vi kose oss med det til barnetv tenkte jeg.

Jaja, ha en fin dag!!

Skrevet

Hei vennen! :o)

Ble 100% sykemeldt resten av tida. Helt greit det i gurnn. Har vondt under beina om morgenen når jeg står opp, så det er nok best å holde seg litt i ro ja... Kommet masse vann i kroppen, så jeg er rimelig stiv... Vekta trur jeg ikke vi nevner.... Gått opp mer enn sist ja... men som du sier er det jo ikke lenge igjen. 2-4 uker håper jeg på da... Har fått skikkelig stor mage, så jeg kan umulig gå 6 uker til.... Vsr hos legen i går da. Spurte om hun hadde noe erfaring med å kjenne størrelsen på babyen utenpå magen. Hun mente hodet var helt normalt, ryggen var stor, så det er ingen liten pusling som kommer, men det visste jeg jo... Hun tippet rundt 4 kg, ikke over 4,5 vertfall. Og det er jo hodet som er verst å føde... Så det går nok bra tenker jeg. Satser på en like lett fødsel som sist jeg :o) Legen hadde glemt å sende henvisning om fødeplass da... Godt jeg ikke bor i Oslo, der må de jo søke plass omtrent før de har blitt gravide hvis de skal få ønsket sitt oppfyllt... BT har gått litt opp da, ikke mye, men nok til at jeg bør ta det litt med ro... Så jeg får prøve da... I mårra skal snuppa bli med pappa i barnehagen, så da har jeg hele dagen alene frem til 15.30. Det har ikke skjedd før... Så jeg har masse planer om alt jeg skal gjøre i mårra, så gjenstår det å se hva jeg gidder....

Ellers er formen bra da, magen har ikke sunket noe særlig syns jeg, men skambenet er skikkelig ømt, så hodet ligger nok godt nedi der trur jeg. Har aldri fått noen spark oppi ribbenene, ikke sist jeg var gravid heller. Heldig der :o) Kan hende livmora mi ligger litt lavt? Jeg vet ikke.

Snakka med hu venninna mi som fødte 2 mnd for tidlig i går da. Nå har de endelig fått hjem gutten sin på perm. Han er vel 2300g nå... Ikke store karen nei... Hun har litt problemer med amminga, så derfor har de bare perm enda. Men snart får han komme hjem for godt. Hun gleder seg veldig til det. Har jo vært mamma i 2 mnd snart og så har hun ikke fått vist frem babyen sin... Litt kjedelig det da! De bor 1,5 times kjøring herfra, så jeg trur ikke jeg tar sjansen på å besøke de før jeg sjøl har født. Orker ikke kjøre så langt alene... Og ikke noe særlig å ta med snuppa som akkurat harr begynt i barnehagen og drar med seg masse infeksjoner...

Vi snakkes! Får vel finne litt kveldsmat til snuppa mi :o)

Skrevet

Hei igjen!

Så godt at du er helt sjukmeldt da!! Så får du ta det litt mer med ro, og kose deg de siste ukene! :-) Og tenk da... kanskje det er bare 2 uker til fødsel... Da er du heldig!! Jeg regner med opptil 6 uker for min del...:-(

Så jm kjente sånn ca hvor stor babyen er altså? ja, da skal jeg få jm mi til å kjenne etter på mandag på kontroll, for jeg er litt nysgjerrig på sånn ca-størrelse. Ligger på røde streken på kurva, men magen i seg sjøl er ikke noen giga-size... Jeg har også fått vann i kroppen nå! Syns det "eksploderte" siste uka, med opphovna føtter, hender og ansikt.. Ellers så går jeg og brygger på influensa... Kjedlig!! Er verre i dag enn i går, verker litt i kroppen og er helt pottetett! Det er kanskje ingenting jeg kan ta for det heller? Kan jeg ta nesespray, og råmelkstabletter?

I går baka jeg da... 65 skillingsboller! Så vi koste oss med det til kvelds to ganger...! Først til barnetv og så seinere... ikke rart jeg føler meg oppblåst kanskje! :-)

I natt har minsten styra slik på med drømmer og vært mye våken, så jeg er temmelig sliten i dag. Så nå skal jeg snart legge meg litt nedpå og få meg litt ekstra søvn som jeg mista i natt. Blir liksom litt "vesen" i hele kroppen når jeg har hatt ei skikkelig dårlig natt.

Så bra at venninna di har fått komme hjem på perm da! Tenk å ha baby i 2 mnd uten å fått vist han fram da...! Tenker det skal bli godt for dem å få komme hjem for godt, kanskje amminga også blir bedre da, når de får litt ro på seg og får slappe av i hjemmet sitt.

Jaja, nå skal jeg legge meg litt nedpå og sove litt, blir bare sløving på meg i dag! Skal til fysiot seinere i dag og trene litt. Ellers ingen planer. Snakkes! :-)

Skrevet

HURRA!!!

Nå har jeg fått fiksa bredbåndet!! :o) Så nå slipper jeg å krangle mer med gamlepc'n og kan bare kose meg med den nye!! Du og du hvor raskt det går... :o)

Fikk gjort noe av det jeg hadde planer om i dag da. Lakkerte 2 strøk på mye i lekehuset og rydda bort blomstene som jeg hadde i urnene mine ute. De var ikke noe fine lenger, så da er det jo bare dumt å vente til frosten kommer... Ble ikke noe vasking inne da, men men, det tar vi en annen dag... Håper på å bli ferdig med lekestua til snuppa i løpet av helga, så hun kan "flytte" inn snart :o)

Vært skikkelig forkjøla jeg og, begynner å slippe taket nå, men er fortsatt litt tett, spesielt om kvelden/natta. Har holdt meg unna nesespray jeg da, bare brukt om det har vært heeelt nødvendig. Saltvann skal vel være greit, men helst ikke for mye nesespray. Men en må jo puste og...

Skillingsboller... nam nam!! Send noen hit og da :ol) Eller har dere spist opp alle?? ;o) Tenkte jeg skulle bake litt neste uke jeg, ta med til de på jobb på tirsdag før jeg skal til legen kanskje. Får se om jeg gidder... Ellers kunne det trengs å fylle fryseren med litt kaffemat og...

Var legen som estimerte størrelsen på babyen. Skal til JM om 2 uker, skal høre med henne om hun kan kjenne da, se om de er enige... Nå har vi bare 28 dager til termin! 4 uker... Kanskje litt mer for deg og evt litt mindre for meg... Snart er vi mamma til 2!! Vaska vogndyna i dag. Nå trur jeg alt er klart. Mangler strømpebukser str 50-56 da, men har ønska meg noen av besteforeldre, så det kommer vel etterhvert tenker jeg :o)

Må opp til snuppa nesten hver natt... skikkelig kjedelig. Hun tar av seg pysjen etterat hun har lagt seg om kvelden, så når hun sparker av seg dyna om natta og blir kald skriker hun.... Vært rolig de siste 2 nettene da, så jeg får håpe det fortsetter. Slitsomt, for det går ofte ei stund før jeg får sove igjen... Jeg må ikke opp på do om natta da :o) Noen er jo plaget med at de må opp mange ganger, men her holder blæra til mårras :o)

Snakkes ;o) Blir nok mer bimming på meg nå tenker jeg... Hjemme hver dag, og mye raskere og lettere å komme inn på data'n :o)

Skrevet

Gubben har nå tatt kvelden, så alene på en fredagskveld kan jeg nå sitte på nettet og bimme litt :o) Han skal tidlig opp i mårra, så da vil han vel ha litt søvn... Men litt for meg da... Dessuten driver han å slanker seg litt om dagen, så da legger han seg tidlig, så han slipper å tenke på å snoke i skapene her... Han var årets Grete Roede-slanker i 2001, gikk ned 52 kg! :o) Kjempeflink var han!! Stort sett holdt vekta siden, men det hender det sklir ut litt og at vi koser oss litt for mye innimellom... Så nå må vi spise litt ekstra sunt en stund igjen. Greit for meg, trenger ikke akkurat flere kilo nå.... Er deprimerende nok å gå på vekta...

Vært litt flink i dag å da, fikk lakkert listene og taket i lekestua. Så da blir det et strøk til i mårra, så trur jeg nesten jeg er ferdig :o) Nei forresten, har igjen litt hvitmaling på noen stolper og litt utvendig, men det er jo fort gjort :o) Så da kan vi feste lister og flytte inn møbler på søndag :o) Blir nok fint!! Og skal bli veldig godt å få flytta noen leker ut av kjøkkenet mitt.... Så jeg får plass til lekegrinda til lille Ruth...

Ha en super helg da :o)

Skrevet

Ææææææææææ, slimproppen gikk akkurat nå.... Hjelp, kanskje jeg blir mamma snart da... Men kan vel gå opptil 4 uker enda vel? Mener jeg har lest noe om det... Sist merka jeg ikke at proppen gikk, men var ikke i tvil nå nei. Våkna da gubben sto opp kl 6, fikk ikke sove, så jeg gikk på do og fant meg et glass vann 6.20. Gikk og la meg igjen, men fikk fortsatt ikke sove, ca 7 ble jeg våt etter å ha hosta litt, sto da opp og var litt redd for at det var vannet som hadde begynt å gå, både mamma og svigermor er på jobb i dag, så da vet jeg ikke hvor jeg skulle gjort av snuppa om jeg måtte på føden.... Men det var nok ikke fostervann, det var masse blod i trusa... gikk på do og der kom proppen gitt... Litt spennende da, nå er jeg et skritt nærmere fødselen... Kan vel endre nicket mitt til "fødeklar" nå tenker jeg...

Skrevet

HJELP!!!!!!! Hva er det du sier???? Har slimproppen gått allerede?? OJ, nå nærmer det seg virkelig altså!! Syns det har gått bare så utrolig fort at det er vanskelig å forestille seg at jeg skal føde om bare noen uker! Og du er jo enda nærmere!! :-) Dette er jo kjempespennende da! Du får holde meg oppdatert hvis det skulle være noe nytt!!

Jeg er så utrolig forkjøla! Skikkelig "dett i desa" og må hele tida puste gjennom munnen... Blir jo så utrolig tørst av det! Har tatt rhinox nesedråper for barn, gravide kan bruke det (stod på bruksanvisn.). Det har hjelpt litt da, men jeg tar det bare om morgen og kveld (for sikkerh.skyld..) så da går jeg jo hele dagen og er pottetett! Men det går vel over snart...

Har ikke gjort noe spes i helga... minsten var på overnatting fra lør til søn hos tante og onkel og 3 søskenbarn, så det var jo skikkelig stas syns han! De hadde leika og kosa seg hele tida, og alt hadde bare gått fint, han sov fra kl.20 til kl.8 uten å lage en lyd, så det var jo bra!

Herlighet! Blei nesten litt skjelven jeg nå da... Tenk om noe skjer med deg snart da!! Spennende!

Idag skal ikke jeg gjøre noe spes, i helga vaska jeg vogn og alle trekka så vogna så helt ny ut! Er glad for at vi kjøpte ei kvalitetsvogn, selv om den var ganske dyr så har den vært verdt hver ei krone! Minsten har brukt den helt fram til nå, og den er så utrolig funksjonell og praktisk! Gleder meg til å trille baby i den igjen!

Jaja, jeg skal egentlig bare sløve i dag, skal en tur til jm på fødselssamtale... Hehe! tenk at vi føder snart, da! Syns det er litt utrolig jeg, men.. det skal bli godt når alt er over i hvertfall!!

Lykke til i dag, håper alt er bra med deg, og hold meg oppdatert da!!

snakkes :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...