Anonym bruker Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Kanskje hun er ute og henger opp husken sin i skogen?
Møøø Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Her er jeg ) Bygger ikke hytte med kråka nei... ;o) Men lekehus med pappa'n min ) Har hatt litt datatrøbbel... Og nå har jeg ikke fått den gamle maskina til å funke heller, kaster meg ut av nettet når jeg går inn på BIM sine sider... Så jeg har ikke fått vært her inne hele uka... Men nå er jeg (dessverre) tilbake på jobb. Så da får jeg vertfall bimmet litt ) Får ikke orden på koblingen mellom ISDN-boksen og den nye data'n. Så i dag skal jeg bestille bredbånd! Har endelig funnet et selskap som kan levere bredbånd til meg ) Så da håper jeg det blir orden på sakene etterhvert! Skal prøve å få fiksa gamle-data'n og da, så jeg får bimmet litt derfra og, men skal jo jobbe en del fremover, så da får jeg nok bimmet litt fra jobb tenker jeg ) Vært deilig med ferie!! Skulle gjerne hatt noen uker til... Men nå skal jeg jo bare jobbe 6 uker før permisjonen starter! Hjelp, tida går jo ganske fort da... Må snart begynne å tenke på å ordne litt til babyen. Snuppa prater ikke så mye på babyen, skjønner kanskje litt mer når jeg finner frem kurven babyen skal sove i og klær og litt annet utstyr. Snuppa skal jo begynne i barnehagen om 2 uker. Blir spennende!! Bra bekkenet ditt er bedre da. Får håpe det bare var en advarsel så du skulle ta det mer med ro ) Formen min er fortsatt like bra ) Spørs åssen det blir å jobbe igjen nå da, men jeg satser på at det skal gå bra. Var hos JM på torsdag da. Hu syns ikke magen var så stor hun da. Og jeg har slått helt fra meg at det kan være 2 der inne. Det er ikke det. Satser på at det bare er mye fostervann... Har gått opp til 82,5 kg nå.... æææææ.... bare 1,5 kg til så har jeg gått opp like mye som jeg gjorde 1.gang... Og det er 2 mnd igjen.... Men men, satser på at kiloene forsvinner like lett som sist. Syns ikke jeg har så mye vann i kroppen som sist da, så det er ikke sikkert jeg er like heldig denne gangen. Merker at jeg har lagt på meg mer vertfall, men det er vel vanlig med nr 2... Taffelsticks ja, godt det. Fått dilla på ostepop jeg da... Var i sverige på onsdag og kjøpte da en stooor pose, tom på null komma niks ja..... Har du smakt den nye melkesjokoladen med daim? Nam!! Den er god!! Spiser altfor mye godt om dagen. Kanskje ikke rart at vekta øker... Har aldri bestilt noe fra lookfantastic og strawberry. Må nok inn der og se litt da skjønner jeg ) Var i Oslo med ei venninne på fredag da. På shopping ) Traska rundt på Karl Johan og Aker brygge hele dagen. Var ganske sliten og hadde masse kynnere på toget hjem ja... Men hadde det veldig koselig da ) Brukte altfor masse penger.... Ikke så veldig mye til meg sjøl, mest til snuppa... Er det ikke sånn det er da? Finner nesten aldri noe til meg selv lenger, bare til henne... Kjøpte et søtt sett til lille babyen og da ) Bare måtte.... Fortalte jeg forresten at jeg ble knipsa i en fotoboks på tur nordover? Var så påpasselig og kjørte max 10 km/t over grensa hele veien. Men så, midt inne i en tunell rett etter en bomstasjon, så jeg hadde ikke stilt inn cruisektr enda blinka det plutselig..... Gjett om jeg sa noen stygge gloser da ja..... Fikk brev på fredag, 98 km/t i 80-sona... 3600 i bot og 1 prikk.... Sure penger ja!!! Så jeg burde vel kanskje ikke shoppa så mye på fredag likevel.... Har et par ekstravakter neste uke, greit det nå ja.... Må vel jobbe litt jeg nå... Vi snakkes da. )
Møøø Skrevet 12. august 2006 #7 Skrevet 12. august 2006 Hvor er du da, vennen?? Sitter på nattevakt jeg da. Er rolig her, så jeg håper på en god natts søvn ) Husker ikke om jeg fortalte deg at jeg har ei venninne med termin 2 uker før meg. Hun fikk sin lille sønn for 2 uker siden, 2 mnd før termin... Alvorlig svangerskapsforgiftning. Det holdt på å gå galt både med hu og ungen. Men det ser ut til å gå bra da. Han puster selv og virker relativt bra. Han var bare 1235 g stakkar... Har ingen planer om å føde enda jeg vertfall. Får drøye noen uker til ja. Men 1 eller 2 uker før termin sier jeg ja takk til ) Selv tipper jeg at lille Ruth kommer ca 1 uke før termin da. Skal en tur på føden i slutten av måneden da. Høre litt om vannfødsel. Har jo lest meg til en del, men er jo greit å høre litt med de som jobber der. Hvis jeg i det hele tatt rekker å få vannfødsel da... Er jo ikke sikkert jeg rekker det, eller at jeg ikke vil det likevel når jeg er midt oppi det. Mannen min vil ikke da. Men han trur han må sitte oppi badekaret sammen med meg. (det er jo det de gjør på film vettu.. ) ) Men jeg ville ikke hatt han oppi heller trur jeg. Kan jo støtte meg like mye fra badekars-kanten da. Har du vært på apoteket og fått den gratis baby-pakka forresten? Var så frekk at jeg lurte til meg 3 stk jeg da..... Greit med litt gratisprøver... Håper å høre fra deg snart da, begynner snart å bli litt bekymra her.... Klem fra meg.
balle og solo Skrevet 13. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2006 Hei!!!!! Godt at du er tilbake!!!!!!!!!!!!! :-) Vi har vært på ferie ei uke uten tilgang på pc.... men nå er jeg her! Kom akkurat inn døra, så jeg skal lese innleggene dine i morgen og skrive tilbake!! Er så utrolig sliten så jeg orker ikke så mye mer nå.... Men jeg måtte bare en kjapp tur innom bim, for å sjekke om du var forsvunnet enda, håpte veldig på å høre fra deg igjen!! Heldigvis var du her!! Men jeg skriver mer i morgen jeg da.... har litt mer overskudd da! Snakkes!!!!
Møøø Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Hei ) Godt å høre fra deg igjen ;o) Sitter på jobb jeg da. Nattevakt nr 3. Har hatt 2 rolige da, så jeg håper denne blir likedan. Godt å ha tilgang til Bim vertfall! På hjemmepc'n min kommer jeg ikke inn på 2.trimester av en eller annen grunn. Da blir jeg kasta ut fra internett... Men 3.trim går greit da, og vi er jo her inne nå ) Så på min side at jeg bare har 60 dager igjen. Ikke lenge det. Bare 5 uker igjen å jobbe. Kan snart begynne nedtelling nå ) Har bestilt bredbånd da ) Så om en uke eller 2 blir nok alt mye lettere hjemme ja ;o) Gleder meg! (Bare det fungerer som det skal så...) Bestilte bredbåndstelefoni og. Ringer da gratis til fast-telefon og har inkl 60 min til mobil i mnd. Og det koster bare 99 pr mnd! Syns det var billig jeg! Bredbåndet koster 260 pr mnd da, ikke den billigste hastigheten da, selgeren anbefalte ikke det siden vi og skulle ha bredbåndstelefoni. (han lurte meg sikkert... ;o) ) Snakkes da! )
balle og solo Skrevet 14. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2006 Hei igjen! Ja, nå er snart ferien over for oss også! Har hatt 7 uker, så det har jo vært deilig, har vært så heldige med været også da! Men det skal jo bli kjekt å begynne i jobb igjen, og treffe alle kollegaene og elevene. Deilig å komme inn i "rytme" igjen. Offa meg, det hørtes dramatisk ut med det lille barnet da, som er født for tidlig. Får håpe alt ordner seg! Vi får være glade for at de holder seg der inne i magen en stund til, selv om jeg er litt utålmodig etter å se knøttet. "Alle" sier at de er sikre på at jeg får jente denne gangen, for magen er igrunn ikke så stor lenger. Det er faktisk ganske snerten, med tanke på at det bare er 9 uker igjen til terminen. Den vokste i rekordfart en periode, men har liksom ikke blitt så enormt stor enda. Jeg føler på meg at det er gutt jeg da, og jm var ganske sikker på at der var en gutt, men hun kan jo ha tatt feil. Men så har jeg spiss mage, og hjertefrek ligger på 138 så det er jo "guttetegn..." Jaja, samma hva det er, begge deler er velkomne!!! Jeg veier 80 kg nå... har bare lagt på meg halvparten av det jeg gjorde da jeg var "ferdiggått" sist, så jeg tror og håper at jeg ikke kommer opp i så altfor høye tall :-) men men, det gikk jo av til slutt (etter mye blodslit på treningssenteret.... :-( Det hørtes jo ut som en god deal det bredbåndstilbudet, da! Får håpe det snart ordner seg med datatrøbbelet. Du har jo skikkelig peiling på slikt du høres det ut som! Jeg er ikke helt inni det jeg asså, for det er liksom mannen min som styrer med det... Regner bare med at pcen funker når jeg trenger den, jeg... hehe. I morgen skal jeg på loftet og hente litt klær og utstyr og vaske det og få lagt det på plass i kommoden. Det gleder jeg meg til! Minsten vår snakker svært lite om babyen! Eneste han sier er at babyen skal bo på garasjetaket når han kommer!! Hehe! Nå skal jeg kose meg med skive med makrellitomat og majones og kald melk til!!! Deilig!! og rips med melk og sukker på etterpå!! Matvrak... syns alt er så deilig! og så har jeg litt for god appetitt om kvelden, og det er jo ikke så bra da... men jeg sier at vi får kose oss nå når vi har kveldene for oss sjøl, det blir andre boller om et par måneder.... :-) Vi snakkes! Håper alt er bra!
balle og solo Skrevet 16. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2006 Heisann! Nå har minsten vår vært i barnehagen i dag, og kost seg! Det er så utrolig deilig når jeg ser at han har det bra, synger, leiker seg, spiser mat og smiler. Det varmer et mors hjerte! :-) Er det bra med liv i magen din da? Regner med det! Nå er det bare 8 uker til termin!!! Tenk så fort tida har gått da!! Gleder meg til å få sulle med en nyfødt igjen! Men jeg tenker ikke noe på fødselen enda.... ser du skal føde i vann. Det er jo tøft gjort! Jeg har liksom ikke begynt å forberede meg på fødselen enda, jeg... sikkert lurt å begynne snart... men jeg har liksom skyvd det litt foran meg. Ikke for at jeg gruer meg noe spesielt, men jeg har liksom bare venta med det... Kanskje for at ventetida skulle gå litt fortere... vet ikke. Men må begynne å sette meg litt inni det igjen nå.. men tenker liksom at "det går jo av seg selv likevel..." så det er ikke så mye å få gjort med det.... Nei, skal begynne å lese litt om det igjen snart, tror jeg. I løpet av neste uke skal vi kjøpe ny seng til minsten, regner med at vi kjøper køyseng. Så får knerten også plass i den når han vokser ut av grindsenga. For barna våres må dele rom i noen år, så da tenkte vi at det kunne være mest praktisk og minst romkrevende med ei køyseng. Hva gjør dere? Vi lå i køyseng da vi var små, og jeg syntes det bare var moro jeg... Jeg vet ikke hvor lenge barn nå til dags bruker å dele rom, men vi hadde tenkt at de i hvertfall skulle dele rom fram til eldstemann begynner på skolen. Du er vel travelt opptatt på jobb om dagene du, jeg har "fri"noen dager pga tilvenning i ny bhg. Minsten har nemlig fått plass i bhg som vi nesten er nærmeste nabo til! Så det kunne ikke vært bedre! Han går på småbarnsavd. og der er de 9 barn og 3 voksne. Helt supert!! Så der får han gå helt til han begynner på skolen. Jaja vi snakkes!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Kanskje mamma mø er ute å prøver sklia:)
Møøø Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Hei! Er på jobb jeg ja. Kveldsvakt i dag. Har akkurat hatt en traume, var ei dame som hadde kjørt av veien. Så ikke ut til å være alvorlig skadd da, så det går nok bra. Trenger nok ikke noe blod, så da slipper jeg mer jobb... ) Har bryllupsdag i dag ) 3 år siden den store dagen ) Og så sitter jeg på jobb, mens min kjære er hjemme.... Han gikk litt før fra jobb i dag da, for jeg hadde med snuppa hit så han sku ta henne med hjem. Så vi var ute og spiste før jeg begynte på jobb. Men det ble litt hastverk-spising da... Skulle nemlig på kontroll hos legen 13.15, regnet med litt forsinkelse så jeg kanskje kom inn 13.30 og var ute 13.45. Men neida, 13.50 hadde jeg enda ikke kommet inn... Så da sa jeg fra til kontordama at jeg gikk... Formen er bra, og jeg kan jo kontrollere alt utenom hjertelyden selv, så da orka jeg ikke vente lenger. Ville jo gjerne spise med min kjære og da... de regner jo bare 15 min pr pasient, hun som hadde time før meg hadde da vært inne 30 min... Får heller ringe i mårra og bestille en ny time. Skulle jo egentlig ta blodprøve og da, er Rh neg og da skal man jo ta prøve i uke 32. Har tatt prøva, er jo blodtyping vi driver med her på blodbanken, så da analyserer jeg den sjøl her tenker jeg... Ble litt irritert da.... Da jeg kom til restauranten der jeg møtte min kjære og snuppa gratulerte jeg han med dagen. Og han sa: "å ja, er det i dag vi har bryllupsdag....." )Mannfolk og datoer..... Han husker jo nesten ikke bursdagen min, enda vi har vært sammen i 11,5 år.... ) Snuppa skal i barnehagen på tirsdag hun da. Skal gå tirs og tors. Tror det kommer til å gå fint jeg. Den avd hun skal gå i er det barn fra 1-5 år, men i år er det bare jenter som er 5 år, så det ser ut til at det er ei fin gruppe. 15 barn i den gruppa. Ville helst hatt henne i en barnehage nærmere hjemme, men hun får bli med pappa de 2 dagene i uka når jeg får perm. Masse liv i magen ja. Er med på en undersøkelse som heter Tell trivselen. Hørt om den? Skal da registrere hvor lang tid det tar før du har kjent 10 spark/bevegelser i en periode på dagen du vet babyen pleier å være aktiv. Det tar max 15 min før jeg har 10 spark. Ofte tar det bare 5 min... Så det er nok en liten hyperaktiv krabat der inne.... Har og tenkt å kjøpe ny seng til snuppa. De må også dele rom til vi har fått bygd på vertfall, men det blir nok kanskje til eldstejenta begynner på skolen tenker jeg. Delte rom til jeg var 11-12 selv, med min 3 år yngre søster, og det var da koselig det (husker vi delte rommet i 2 med tråd for at vi skulle rydde "vår" del av rommet... ;o) ) Etterat mamma og pappa ble skilt delte vi fortsatt rom hos pappa og hadde da køyeseng, det var ikke fullt så morsomt når lillesøster var sengevæter og jeg lå i underkøya.......... ) Er skråtak på snuppas rom, så det er ikke plass til en køyeseng da. Har litt lyst til å lage en innebygd seng, litt sånn gammeldags, med gardiner og... Men det er jo litt dumt å gjøre det nå, for vi skal nemlig legge nytt tak der når vi skal pusse opp... Men det går kanskje an å ta ut den senga da? Må nok forhøre meg med en snekker (eller svigerfar, som har greie på det meste). Har en kurv i familien som babyen skal sove i de første månedene, så jeg trenger ikke ny seng til snuppa før til jul. Kurven har jeg sovet i og ) Går bra med venninna mi og babyen som kom 2 mnd for tidlig da. Hun er nå utskrevet og babyen er flytta fra intensiv avd til en såkalt "voksestue". Han ligger ikke i kuvøse lenger. Nå må han bli der til ammingen går i orden. Foreløpig er han litt for liten til å klare å suge ordentlig. Nå bruker han str 40 da! Kan liksom ikke se det for meg, syns jo 50 er sååå lite.... Men det ser ut til å gå veldig bra da ) Bare 8 uker til termin nå! Regner med å føde ca 1 uke før, så det vil si bare 7 uker... Må nok finne frem litt utstyr snart, slik at det er klart vertfall. Gleder meg til å møte den lille. Får lese av noen prøvesvar her jeg nå. Så tenkte jeg at jeg skulle se på fotballkampen (Norge-Brasil) og strikke litt. ) Burde egentlig gjort noe annet her (prosedyrer o.l), men men.... Ble visst litt langt dette her, men du kommer vel gjennom ) Snakkes ;o)
Møøø Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 *Bare dytte litt* ;o) Sitter på nattevakt og venter på en analyse som må bli ferdig før jeg kan gjøre klart litt blod til en pasient. Typisk at de bestiller blod så sent... Da må jeg stå opp i natt.... Men men, jobber jo ekstra i natt da, så jeg har dobbelt betalt, så da får jeg vel jobbe litt for pengene.... God helg!! Snakkes )
balle og solo Skrevet 19. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 19. august 2006 Heisann! Nå har vi nettopp hatt besøk av et vennepar som fikk en sønn for 4 uker siden, og han var så skjønn!! Masse hår og veldig lik pappan sin. Koselig å holde og kose med baby igjen! Ja, jeg har hørt om den telle-testen, sikkert lurt å være med! Og så er det jo gøy når det er så livat inni der, og lett å telle sparkene,da! :-) I dag har jeg vært hos frisøren, men blei skikkelig dritmisfornøyd! Hun klipte alt for mye av lengda, så nå føler jeg meg skikkelig korthåra.... selv om det når jo ned på ryggen da, men det blei så kort i forhold til slik jeg hadde tenkt. Dessuten skulle hun stripe etterveksten (jeg har brunt hår og smale gyldne striper innimellom...) og da blei det litt for lyst oppå toppen iforhold til resten av stripene... Nevnte det for mannen min, men han kunne ikke se noen forskjell..... mannfolk...!!! Men føler det i hvertfall sjøl! Irriterende å betale 600 kr for noe man ikke likte... Og så har jeg krøller så da blir jo håret enda kortere enn det ser ut for frisøren når hun driver å klipper meg, da, for når det tørker så kommer jo krøllene fram og "krymper" lengda! Men nå har jeg jo glattetang, så den vil nok bli brukt daglig framover ei stund, til jeg får vendt meg til det her.... Jaja, nok syting...! :-) Det blir spennende med bhg til snuppa deres da! Sikker på at hun kommer til å trives! :-) Nå har jeg begynt på jobb, og det var jammen travelt!! Men nå er det jo bare 4-5 uker til permisjonen, så det går jo fort framover! Vi snakkes! Fortsatt god helg!!
Møøø Skrevet 20. august 2006 #16 Skrevet 20. august 2006 Hei! Sov til 9.30 i dag ) Det var deilig! Regner her i dag, så det er godt å sløve inne... Er barnehagefest i dag kl 15-17.30, men jeg vet ikke om vi kommer til å dra. Hadde jo vært koselig å treffe de andre foreldrene, men hvis det regner er det jo ikke noe moro... Får se hva vi gjør. Har tatt opp ei pakke med pølser da, for det skulle være grilling. Er opphold akkurat nå ser jeg. håpe det holder seg da. Ja,ja nok om det. Åssen er formen din om dagen da? Slitsomt å beg å jobbe att? Er vel skolestart i disse dager, så det er vel mye som skal ordnes i forbindelse med det? Formen min er fortsatt bra. Har noen hetetokter om dagen, men ellers er jeg bra. Ikke noe vann i kroppen heldigvis ) Når går du ut i perm da? Jeg har siste jobbedag 20.sept, perm fra 21.sept. Gleder meg til det ja! Går fortsatt greit å jobbe 100%, men skal jammen bli godt å få fri ja! Jobber bare 3 vakter til uka da, pga snuppa skal ha innkjøring i barnehagen. 2 nattevakter og dag på fredag, helt grei uke ) Har en stooor haug med rene klær som venter på å bli lagt sammen her, så jeg får vel begynne nå... Snakkes da )
Møøø Skrevet 21. august 2006 #17 Skrevet 21. august 2006 Hei igjen! Ble ikke noe barnehage-fest i går da. Var så utrygt vær med regnbyger at vi holdt oss hjemme. Men det regna selvfølgelig ikke mellom 15 og 17.30 da.... Men snuppa la seg ikke før 14.15 og vi har 30 min kjøring for å komme til barnehagen, så det hadde blitt vanskelig uansett. Sitter på jobb igjen jeg da. Enda en nattevakt... Så smått begynt med nedtelling nå da, bare 5 nattevakter igjen før jeg skal ut i perm ) Ikke det at nattevakter er så ille her på blodbanken da. Har 18 vakter totalt igjen da, ikke mange det ) Går fort til babyen kommer nå!! Gleder meg da! Magen begynner å bli stor og er i veien for det meste... Bare det å ta på seg sokker er et ork... Og jeg skjønner at vår meget overvektige (sagt på en pen måte... )) nabo alltid går i tresko... Er vanskelig å knyte sko vertfall... Men men, den som venter på no godt... ) Snuppa skal jo begynne i barnehagen i mårra, så jeg får vel gå og legge meg nå. Er rolig her, så da er jeg kanskje litt opplagt til i mårra... Du skal få full rapport i mårra kveld om snuppas 1.dag i barnehagen ) Snakkes!
balle og solo Skrevet 22. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 22. august 2006 God morn! Så synd at det ikke blei noe av bhg-festen da! Kjedlig når det regner, alt blir så mye mer tungvint... Og når det er sånne byger så vet man jo aldri hvordan været blir utover dagen, så det er så vanskelig å planlegge utflukter. Slik er det i allefall her på Sunnmøre.... stadig vekk regnskyer som truer, men som det ikke alltid blir noe ut av... Nå har det ikke regna på lenge her (kan faktisk ikke huske sist jeg!), vi har vært helt utrolig heldige med været i sommer! Varmt er det også, i går kveld kl. 22.30 var jeg ute og vanna blomster, og da var det 19 grader ute! Det var behagelig :-) Så spennende det blir i dag da!! Er sikker på at snuppa deres kommer til å storkose seg i bhg! Jeg fikk tlf i går fra bhg vår om at gullet vårt ville sånn til mamman sin... uuuufffff! Fikk helt vondt jeg! Men det hadde visst gitt seg fort, de hadde funnet 2 kompiser som bor i gata vår, men som går på den andre avdelinga, og da hadde de leika seg så fint! Så da jeg kom for å hente han så ville han jo self ikke hjem! Og jeg som skyndta meg alt jeg kunne, for jeg sto på Skeidar og bestilte køyseng da de ringte... kjente jeg blei litt stressa da ja.... Kjøpte foresten ei familiekøye som heter Marie, 90 cm oppe og 120 cm nede. Syns den var fin, og god plass i den. Hehe! Lo litt av den overvektige naboen din i tresko!! :-) Føler meg litt sånn jeg også! Bruker helst flipp flopp eller andre lettvinte sko... Vi har hatt ei rotenatt i natt!!!!!!!!!!!!!!! Minsten våkna kl 01 og var våken til kl 04!! Lå i senga si da men vi måtte inn og synge ørtn ganger!!! Og så hadde han tydligvis ting han tenkte på (fra bhg) for han gjentok mange ganger at "Adrian kneip meg i handa"..... og jeg måtte forklare at det hadde Adrian lov til osv...... Stakkars, fikk litt vondt av han... Men så la jeg han i senga vår til slutt og da la han seg helt inntil meg og sovna. Lille gullet mitt! Men i dag har han fri fra bhg og vi skal bare være hjemme og kose oss! Og nå ligger han og sover ennå, det er jo bra! Så nå får jeg prøve å ordne litt i huset før han våkner... Jeg sto opp halv 8, var liksom litt skipla av nattestyret, så det var ikke noe godt å ligge lengre. Begynner å kjenne vondt i magen hver gang jeg snur meg i senga.... Jaja, vi snakkes!! Lykke til i barnehagen i dag!!! :-)
Møøø Skrevet 22. august 2006 #19 Skrevet 22. august 2006 God kveld ) Masse aktivitet på 3.trim om dagen, måtte på side 3 for å finne tråden vår nå... Gikk bra i barnehagen i dag da ) Var der fra 10 til 13. Da var hun helt ferdig... Masse nye inntrykk for en liten snuppe ) Husket masse og hoppet i vannpytter etter nattens regnvær ) Skal dit igjen på torsdag da, får prøve å legge henne der da, se hvordan det går. De som jobber der virka ikke så glade for at hun ikke sov i vogn men... Får ringe i mårra å høre om de vil jeg skal ta med reisesenga. Og så får jeg prøve å gå fra henne der. Blir vel litt surving da kanskje, men det går jo over før jeg kommer bort i bilen... Var nok sliten etter dagen, sov fra 2-4 på dagen i dag. Var bare så vidt vi fikk henne opp til middag kl 4... Skikkelig murmeldyr er hun ) Håper virkelig den lille i magen blir lik storesøster der... Hørtes ut som en slitsom natt ja! Kos når de krøller seg helt inntil mamma'n sin da ) Våkna kl 5 jeg da, fikk ikke sove igjen, så jeg er ganske trøtt nå... Fikk ikke tid til å sove noe på dagen i dag nemlig... Sover ikke så godt om natta lenger. Våkner av leggkrampe stadig vekk... Vanskelig å finne riktig stilling... Men det er rolig her på jobb, så jeg får vel finne senga snart. Var flink og vasket vårt og snuppas soverom i kveld ) Og så har jeg vasket trekket på kurven som babyen skal sove i ) Pus har allerede prøvesovet den.... Hørtes ut som en bra køyeseng da! Og masse boltreplass for 2 gutter ) Fortsatt ikke funnet ut hva vi gjør med seng enda, men har jo tid frem til jul vi da. Finner nok en løsning tenker jeg. Nei, nå får jeg gjøre det jeg må her (lese av temp og telle opp blodbeholdning og litt sånt) før jeg legger meg. Vi snakkes )
balle og solo Skrevet 24. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 24. august 2006 Hei igjen!! Ja, det er jammen stor aktivitet her! Jeg måtte også inn på 3.sida for å finne oss! Bra at folk er aktive! Det er ikke jeg egentlig... er innom for å skrive til deg, og da leser jeg noen innlegg i samme slengen. Men tida til bimming strekker liksom ikke helt til.... Så bra at hun likte seg så godt i bhg da!! Utrolig bra at hun kan sove så seint på dagen og likevel få sove til natta. Det hadde ikke klumpen vår komt til å gjøre.... Han kan ikke sove seinere enn til halv ett, for da blir han så våken at det blir vanskelig å få lagt han til rimelig tid. Nå sover han sjelden på dagen, det er så deilig å få lagt han halv 8 om kvelden, da har vi hatt tid til både måltider, kos og leik. Akkurat nå er det småbiler (matchbox-biler) som er tingen å leike med... Kan stå lenge ved bordet og kjøre rundt og rundt, sette dem på rekke og rad, og telle dem. Det var forresten rart at bhg ikke likte at hun skulle sove i senga... Bør dem ikke ha tilbud til begge alternativer, da? Det syns nå jeg... Det er jo mange barn som sover best i seng, skulle tro det var mest lettvint! Klumpen vår skal bare sove i vogn på dagen (de gangene han vil ha dagsøvn..), trodde det var mest tungvint, jeg da... for da må dem jo gå å trille på han til han sovner... Jeg har forresten hatt fri idag, og har brukt dagen godt... har baka 6 brød, vaska babyklær, og vaska inni kjøleskapet og rydda det. Så nå er jeg fornøyd!! Så i dag skal vi jammen ta å bestille pizza til middag, så kan jeg sløve resten av dagen, og bare kose meg med guttene mine! Nå begynner sparkene å bli hardere for hver uke føles det ut som! Knerten blir jo større og sterkere, så det er jo naturlig... :-) Skal til jm på mandag så det blir spennende å se hvordan jeg ligger an på kurva nå. Ellers har jeg ikke veid meg på lenge.... men jeg kjenner at det har blitt mye tyngre å bevege på seg i det siste, så det har i hvertfall komt på ett par-tre kilo til, regner jeg med! Pyttsan, bare 7 uker igjen nå da! Ellers begynner jeg å komme litt i knipe med klær... Har ikke kjøpt noen gensrer enda, og kan jo ikke gå med singleter i hele høst heller... Var å kikka på h&m, men de var så utrolig kjedlige!! Herlighet! At ikke dem kan lage noe litt sprekere og tøffere! Men nå har ikke h&m i Ålesund det største utvalget heller da.... Har hørt at Lindex skal ha en del fint, med de her ser helt begredlige ut! Ser skikkelig teite og uformlige ut... Men men, hvis ikke jeg finner noe bedre så må klærne i hvertfall sprekes opp med litt smykker og sånt.. :-) Men det kan jo tenkes at det er jeg som er litt kresen også da, men det er jo så viktig å føle seg vel også, særlig nå når jeg bare blir større og større, og huda er hormonell igjen... Kanskje jeg også er litt hormonell? hehe! Nei, nå skal jeg lese avisa før jeg henter gullet i bhg! Ha en fin dag! Snakkes! :-)
Møøø Skrevet 26. august 2006 #22 Skrevet 26. august 2006 Hei! ) Fri fra jobb helt til onsdag ) Skal bli godt ) Men så jobber jeg resten av uka da... Snuppa har siste innkjøringsdag i barnehagen på tirs, så jeg har perm da. Gikk bra på torsdag da. Jeg var der sammen med henne i 1,5 time, så dro jeg og de la henne i reiseseng, var plutselig ikke noe problem at hun skulle sove inne nå... Hun bruker totten og har en finger i navlen når hun skal kose, så jeg trur ikke det blir noe særlig å sove ute når det blir kaldere vertfall... Men ser ut til at hun kan sove inne nå da. Jeg henta henne kl 15 (da hadde hun vært der 4 timer alene. Var ikke noe surving eller noe ) Så på tirsdag får jeg nesten en fridag tenker jeg ) Leverer henne og er der 1/2 time eller no og så får pappa hente henne, så jeg drar hjem ) Fant frem masse babyklær i stad. Kan liksom ikke huske at snuppa var såå lita... Sorterte ut str 50 og 56. Er litt tidlig å vaske de enda, men... Får klare å vente et par uker til. Er jo enda 47 dager til termin... Har ordna kurven da, pus har allerede funnet seg til rette oppi der... Godt jeg ikke har vaska sengetøyet enda... Så flink du er da, som baker brød. Har du en god oppskrift til meg? Blir alltid så tunge mine brød, 5 cm høye liksom... Bruker sikkert for mye grovt... Tenkte jeg skulle prøve på nytt når jeg får perm. Vil du dele din oppskrift kanskje? Tok helgevasken i går etter jobb, begynner jammen å bli tungt!! Et ork å vaske gulv vetrfall. Slitsomt å bøye seg ned å vri opp moppen... Men men, ikke lenge igjen nå, så det går nok ) Lite klesutvalg her å... Har noen alrighte lange T-skjorter da, så tar jeg bare en strikkejakke utenpå, uten å lokke den igjen. Trur ikke jeg gidder å kjøpe meg noe nytt nå vertfall. Kjøpte en fin topp på HM da jeg var i Oslo for en stund siden, men den har litt for dyp utringing syns jeg, så jeg må fikse den litt. Den er i stretch, så den kan nok brukes etterpå å trur jeg. Vertfall grei som ammetopp. Men ikke lett å finne klær som passer og man ser bra ut i samtidig lenger nei.... I morgen skal vi hente lekestua til snuppa da ) Den ble kjempefin!! Pappa er ingen snekker, men er en altmuligmann, og har virkelig fått til dette ) Det gjenstår litt maling innvendig da, men da har jeg jo litt å fordrive tida med når jeg får perm og... Gleder meg til å innrede det lille huset ) Fikk den nye ikea-katalogen i posten denne uka, har veldig lyst på en tur dit før babyen kommer ja... Får se om jeg får til det ) Kollegaen min som og var gravid fikk sin jente på torsdag, på termin ) Var deres første, og det var ingen liten jente som kom, nei, 4570g og 52cm... Håper virkelig ikke at vår jente er så stor... Var oppom henne i går, syns babyen var liten jeg da.... Og nå gleder jeg meg vertfall til å få ut krabaten inni magen! Blir helt babysyk av å se sånne små ) Ellers i helga skal vi bare slappe av tenker jeg, kose oss ) Oppholdsvær i dag, så vi får vel komme oss ut snart. Vi snakkes da ) Ha en fin helg )
Møøø Skrevet 26. august 2006 #23 Skrevet 26. august 2006 Jepp ) Hvem er du da? Nå ble jeg nysgjerrig nå... )
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #24 Skrevet 26. august 2006 Ja det ble du vel.. Kanskje jeg skulle holde deg på pinebenken??? Jeg var i bryllupet ditt og du var i bryllupet mitt. Vi har barn i samma barnehage og jobber på samme sykehus. Jeg har termin 23 okt..
balle og solo Skrevet 29. august 2006 Forfatter #25 Skrevet 29. august 2006 Heisann! Så kjekt med leikestue da! Heldig du som har en så flink pappa! Min pappa bor ikke her, og han har vel omtrent 10 tommeltotter, så slik er det... Tenker jenta deres kommer til å like seg der! Vi har kjøpt leikehus til gutten vår, og der kjører han biler, lager mat, og leiker butikk inni, den blir brukt hver dag. Oj! Det var ei stor jente kollegaen din fikk! Au.... håper ikke vår blir så veldig stor, ser for meg at det må være vondere å trykke ut... Men jeg blei "spådd" i dag av ei dame som mente at jeg får jente! Hun kjenner på magen, og har visst aldri tatt feil... men jeg er nå ikke så sikker på at hun har rett... for jeg tror det blir gutt, og det sa jm på ul også, at hun så ikke skikkelig men hun trodde det blei gutt. Og det har jo jeg følt hele tiden også... menmen, det er uansett spennende! :-) ja, brødoppskrifta mi varierer fra gang til gang! :-) Har sånn maskin, så først blander jeg alt det tørre godt! Det er viktig! Så har jeg oppi væske, som regel 1 1/2 liter varm væske. Tar oppi det tørre i bollen først og da tar jeg litt av hvert, men det blir som regel 2 kilo til sammen (tror jeg?), men alt går på en slump... 1/2 pk store havregryn 1/2 kg grovbakst/eller fiberbakst 1/2 kg grov sammalt hvete 1/2 kg fin sammalt hvete litt kruskakli 1 pk tørrgjær litt salt og sukker/sirup Blander dette godt. Heller oppi en god slump soyaolje. Heller oppi 1 liter varm skumma kefir, og 1/2 liter varmt vann. Passer på at det er varmere enn lunka, pga tørrgjæra. Så elter maskina dette ganske lenge, og så tilsetter jeg vanlig hvetemel hvis det er nødvendig, det ser du om det er mens den elter, hever ei stund, triller ut 3 brød, hever i ca 45 min, og steiker på 200 gr i 40 min. Veldig enkelt, men alltid vellykka brød, de blir høye og luftige, men ikke smuldrete. Av og til tilsetter jeg linfrø og solsikkefrø, jeg tar oppi det jeg har. Jeg skal bake sjokoladekake i kveld tenkte jeg, i sånn langpanne, for det er så greit å fryse den og ta opp et stykke når det plutselig kommer noen innom. Det er gøy å bake syns jeg, men litt skummelt å prøve seg på noe nytt.. Prøvde meg på en pai i helga, men den blei rå! Får litt skrekken jeg da, og så blir det lenge til jeg prøver noe nytt igjen... Men nå har jeg sett oppskrift på ei stikkelsbærkake, og den så sååååå god ut, så den må jeg bare prøve! Greit med sånne kaker nå for nå er jo bærene her, og de smaker så godt! Så godt at det går så bra med snuppa i bhg da! Det er jo alltid litt spennende hvordan det går med nye rutiner, nye venner og voksne, og da er det sånn en lettelse når vi ser at barna våre trives! Det går veldig greit med pjokken vår også, han vil som regel ikke hjem når vi henter han... Nå ringte akkurat Skeidar, de leverer køysenga på torsdag, og nå har vi kjøpt nye madrasser til køysenga også, med overmadrasser, så det blir i hvertfall gode soveplasser! Blir litt spennende å se hvordan pjokken reagerer på ny seng! :-) Nå reiste akkurat mannen min ut for å hjelpe en kompis med et tilbygg på et hus, så nå skal jeg nytte tida til å bake, så han får fersk kake når han kommer sliten hjem! :-) Vi snakkes! Nei, det stemmer, jeg har vært hos jm siden sist vi snakka, og alt ser forresten bra ut. Ligger på rødestreken og hjertefrekv ligger ml 135 og 140. Neste gang skal jeg ha "dobbelttime" hos jm og snakke om fødsel... (uæh...) :-) *skrekkblanda fryd* Snakkes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå