Gå til innhold

Anbefalte innlegg

heihei

lurer på dette med smokk....babyen min er nå 4 dager, og i dag har det vært litt strev me mye amming i varmen....veldig bra at han tar puppen, men ser han ligger å sutter litt mye, og bør kanskje snart begynne med tutt, men er redd det skal gå galt med ammingen!!??

hvor lenge ventet dere? og bør jeg vente noen dager til eller ta en sjangs??

takk for alle råd:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5823893-tuttsmokk-eller-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ga prinsessen vår tutt første dagen på klinikken.. Hun hadde (og har enda!) STORT sugebehov, hadde hånden i munnen hele tiden! Da var det bare å få i henne tutten! Lettere å kvitte seg ned den enn en tommel som henger fast!

Vi hadde ihvertfall ingen problemer med at hun ikke ville ha puppen etterpå, det er jo der maten er.. :)

Lykke til ihvertfall!

Og gratulerer med lillegutt!!! :)

begynte da hun var 3 dager gammel, og med en stor(6 mnd smokk) det var det vi hadde i huset:) men hun var storfornøyd, brukte den ikke så mye i begynnelsen, og hun bruker den fortsatt ikke så mye, bare når hun skal sove)hun er 9 mnd)

Jeg hadde ventet.

Nå i varmen trengs det masse væske, og melkeproduksjonen din har akkurat kommet i gang og trenger den stimuleringen den kan få.

Nylander anbefaler vel å vente i alle fall to uker med å introdusere smokk, eller til sugingen er godt etablert.

Problemet som kan oppstå er som du sikkert er klar over sugeforvirring. For de fleste blir ikke dette noe problem, men det er jo bare det at en ikke vet hvem som blir forvirret på forhånd.

Tenk heller at dette er hovedjobben for deg og babyen nå - å få i gang suging og melkeproduksjon. Er antagelig ikke snakk om så veldig lang tid, og suginga er helt på plass (og varmen mindre plagsom ;))

Lykke til!

Annonse

enig med vertigo, men... dersom babyen bare sutter på puppen og ikke suger, hadde jeg gitt sutt en stund...ellers blir du sikkert raskt sår. et tips vi fikk (barn med stort sugebehov) va å la h*n ligge til brystet i max 20 min av gangen...legg heller til brystet annenhver time med tanke på væskebehov og melkeproduksjon, og gi sutt hvis behovet er større enn dette....

Hei Anne - du har komt inn her nå ser eg! Kjekt d!!

Eskil fekk tutten itte 2 dager. Di på sykehuset sa eg bare måtte gi, så lenge melkeprod hva komt i gang - og det forstod eg at din hadde?

Kos dokker videre, treffes vel snart.

-bente-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...