Gå til innhold

April: 15-månederskontrollen.

Anbefalte innlegg

Lillegutt skal på 15-månederskontroll nå på tirsdag. Han var mye syk i ukene før 12-månedeskontrollen, og veide da altfor lite. Nå er jeg veldig spent på vekten hans, for han har en utrolig matlyst (spiser mye mer enn storesøster på 4 år!) Og så er jeg spent på hvordan det går å få MMR-vaksinen, den var jo så omstridt for noen år siden.

Hvordan har det gått på 15-månederskontrollen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5823622-april-15-m%C3%A5nederskontrollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk kjempefint på 15mnd kontrollen! Mmr-vaksinen fremkalte litt blod og en halv tåre, utenom det fikk vi ingen bivirkninger (har vi heller ikke hatt på noen av de andre vaksinene). Matilde var gått opp fra 9,4kg på 12mndkontrollen (da var hun nesten 13mnd) til 10,6 så der kan jeg ikke annet enn å være fornøyd. Følger fint sin egen kurve. Høyden var gått fra 78,5 til 83,5cm. Eneste som var litt trist er at det nå er over ett år til neste kontroll - ser bare barselvennene våre på kontroll, og det er jo først nå vi begynner å bli 'venner', hehe.

Herman veide 11 kg og var 81 cm lang. Han hadde tatt av seg veldig pga sykdom uken før og derfor bare gått opp 300 gram på 3 måneder. Men nå er matlysten tilbake så det kommer nok fort på noen gram igjen.

Vi fikk ikke tatt mmr vaksinen siden Herman hadde hatt meslinger uken før. Man må visst vente 10 dager etter at man har hatt en infeksjon før man kan sette vaksine. Så da har vi ny time 15 aug.

snuppa reagerte ikke det spor på sprøyten, -enda.. Tok den på onsdag, så kan vel komme reaksjon fremdeles.. Ikke en lyd kom det når sprøyta ble satt.Snakk om flink jente!!! :) hun var da 77.5 cm og 9.2 kg... Lurer på når hun skal legge på seg... men helsesøster sa ikke noe ang vekta, så..

Vi var på kontroll i dag, og Antonio er 81cm og 11.5 kg. God og rund, men det synes ikke. Merkelig det med vekta, for i dag tok jeg på han en bukse som passa så fint i livet da han var 12 mnd, men i dag datt den rett av han!!

Vaksinen har han ikke reagert på, ble litt gråt når helsesøster stakk, men ingenting mer.

Annonse

Det går helt sikkert over Solstråle. Magnus har jo vært så mye syk og sutrete i sommer at jeg hadde nesten glem hvilken gla-gutt han er. Og han har ikke fått MMR vaksinen. Hadde han fått den hadde jeg sikkert vært like redd som deg. Helt ubegrunnet. De forandrer seg fort når de ikke er i form. Har jo ingen annen måte å klage på.

Til spørsmålet- Vi skal på kontroll 11.9 (hm dårlig dag?) Er spent på vekta etter så mye sykdom og så dårlig matlyst. Dessuten er han blitt så lang i sommer

I dag har lillegutt vært på 15mnd kontroll,og veide 8670gr og var 77,5 cm(på 1års kontrollen var han 74cm og 7730gr).

Han fikk MMR i dag og det gikk kjempefint,men helsesøstra sa at noen barn kan få røde prikker på rygg og brystkasse etter ca.10dgr av den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...