chabby chic Skrevet 5. august 2006 #2 Skrevet 5. august 2006 Sønnen min ble 2år midt i juli og kjenner igjen sin egen forbokstav, m for mamma og p for pappa og også våre forbokstaver. Kan også forbokstaven til ett par av barna i barnehagen, men si hele alfabetet nei den er litt vrien ennå;-)
endaeintrønder Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 guten min e 2,5 år,å d han kan av sånt,e A og B..hehe..åsså kan han å tell t 7!!men assa,d der kjæm jo når d kjæm da..skade jo selvfølgeli itj å tell eller å rams opp alfabete heller;)
Vona Skrevet 6. august 2006 #4 Skrevet 6. august 2006 Hehe, alfabetet har jeg faktisk ikke begynt å lære 2-åringen vår ennå. Men hun er derimot en kløpper på å telle til 10! ;-)
Stirra ner 32+5 Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Nei, hun kan ingen bokstaver enda. Men hun er veldig opptatt av navnet sitt, og om det står her og der....he he. Hun er flink med farger da, og kan telle til 15 Utrolig spennende tid!
furia Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Tullmor kan og kjenner igjen bokstavene i navnet sitt, det er bare to av de ) Teller til 21-22, men hopper konsekvent over 17, hehe. Hun blir 3 i oktober
Henne ... Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 Datteren min er en kløpper på bokstaver.. kan bokstavene til alle hun kjenner og kan si alfabete fram til ij.. dette er ikke noe vi har lært henne.. Hun må ha lært det i bh.. Vi har slike magnet bokstaver på kjøleskapet, og plutselig en dag da min søsster var her satt hun og viste henne sin bokstav... og da sier hun: dette er min "Kari" sin bokstav. og dette er mamma sin .. og dette er pappa sin.. dette er mamma "kine" sin og dette er pappa "trond sin og slik holdt hun på.. Det er helt sant!!! hun var veldig tidelig og prate og snakker veldig rent og forstår alt vi sier til henne. Det samme har hendt med sanger plutselig her hin dagen sang hun hode skulder kne og tå, og så på engelsk...(vel å merke så har hun en film der de synger den) men vi har ikke oppfordret henne til å leæe den..hun kan fortelle om dagen sin og turer hun har vert på osv..kan navna på alle i bh ol. Hun kan farger, og telle til 18.. datteren min blir 2år i september.. Men hun er et veldig oppserverende barn,ser at hun tenker og sitter og lytter og følger med og snapper opp alt..
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 JA!!!!!!! *kremt, kremt* vel å merke hvis vi sier bokstaven først, så sier hun den. Eksempel, vi sier A så sier hun a, B-b, C-c også videre. Jeg lo skikkelig godt når vi kom til W, da klusset tunga hennes seg skikkelig.. HE HE.. Hun kjenner ikke igjen sin egen bokstav ennå, men det kommer nok snart tenker jeg, veldig opptatt av om det står navnet hennes der og der..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Ja, Lillegutt er ikke 3 ennå og kan faktisk hele alfabetet... Han kan også telle til over 20...
@stronauten med 3 små Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Vi har et alfabetpuslespill som er skikkelig populært, og hun har "kunnet" alle bokstavene der i noen måneder nå (er 2,7). På den måten at jeg spør Hvor er mamma sin bokstav? Hvor er Frida sin? osv eller omvendt, hvem sin bokstav er dette. Hun kan faktisk alle! Er så morsom når hun veslevoksen sier "Vi kjenner ikke noen på X, mamma..."
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Dattra mi blir 3 år i oktober.. Ho kan synge heile alfabete... Kjenner igjen sin egen bokstav, søsken, foreldre, besteforeldre, onkler og tanter sine bokstaver.. Og for nokon mnd siden kom ho stolt og sa: Eg kan tegna pappa sin bokstav!! Og så tegna ho ein Ø!! Gitt om me blei sjokka.. me har ikkje lært ho å skrive den(!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå